inspraak denon versterker

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1ngg
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 sep 2011, 18:19

inspraak denon versterker

#1 Bericht door pe1ngg »

Hallo,

Wilde een ieder toch even deelgenoot maken van mijn ervaring.
Mijn buurman had een harmon en kardon versterker, waar ik totaal geen problemen mee veroorzaakte op HF.(10-20-40)
Helaas gaf deze de geest en schafte hij een versterker aan van het merk DENON en je raadt het al, de buurman gaf aan vreemde stemmen te horen op de luidsprekers.
Ben langs geweest en heb uitgelegd, dat dit waarschijnlijk komt omdat Denon het een en ander heeft weggelaten, zodat mijn signaal niet tegen gehouden werd en dat ik wel wilde gaan kijken of we de boel stil konden krijgen met ferriet.
Gelukkig kan ik goed met de buurman door 1 deur en begreep hij ook wel dat als ik geen storing heb op de Harmon en kardon, alsook op mijn eigen KEF installatie, dat er iets loos moest zijn met de DENON.

Maar hij wilde het eerst voorleggen bij de serviceafdeling van Denon, om te kijken of die er wat aan konden doen.
Dit is een gesprek geworden van een uur, waarbij de klantenservice, afwisselend met de technische dienst tot de conclusie kwamen, (lang verhaal kort houdend)dat het allemaal aan mijn antenne moest liggen en dat mijn buurman het maar met mij op moet lossen, het was ons probleem.
Mijn buurman was direct klaar met het merk DENON en heeft alles terug gestuurd en nu een versterker van het merk pioneer gekocht uit een duurder segment (heb ook aangegeven dat dit ook niet alles zegt en dat we moeten afwachten of er daar geen storing is) deze wordt volgende week bezorgt.
Al met al natuurlijk vervelend, zowel voor mij als de buurman, ik wist dat er merken waren die bepaalde filtering weglaten , maar dacht dat als er een klacht komt, men daar de filtering alsnog inbouwde, maar dat gaat bij het merk DENON dus niet op.

Iemand verder ervaring met pioneer?

Met vriendelijke groet.

Kees

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: inspraak denon versterker

#2 Bericht door PE9ZZ »

Pioneer heeft een enorm gamma aan apparatuur. Doorgaans is het duurdere segment EMC vaster, maar er is geen echte wetmatigheid vast te stellen. M'n CDJ2k's zijn aardig EMC-proof. Maar die zitten alweer meer in het professionele segment. Zal ze nog eens blootstellen aan wat meer veldsterkte...

Jammer dat die Harman Karton niet gefixt kon worden.

Tjerk, 9ZZ

pe1ngg
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 sep 2011, 18:19

Re: inspraak denon versterker

#3 Bericht door pe1ngg »

PE9ZZ schreef:Pioneer heeft een enorm gamma aan apparatuur. Doorgaans is het duurdere segment EMC vaster, maar er is geen echte wetmatigheid vast te stellen. M'n CDJ2k's zijn aardig EMC-proof. Maar die zitten alweer meer in het professionele segment. Zal ze nog eens blootstellen aan wat meer veldsterkte...

Jammer dat die Harman Karton niet gefixt kon worden.

Tjerk, 9ZZ
Hallo Tjerk,

Bedankt voor het antwoord.
Ben echt benieuwd wat deze versterker gaat doen op het gebied van emc.
Mocht deze het toch te gemakkelijk doorlaten, ben ik ook benieuwd naar de after sales van pioneer op dit gebied.

Kan nog even duren voordat de pioneer binnen is, begreep ik van mijn buurman, dit omdat pioneer overging naar belgie.

Zal het resultaat nog wel even laten weten.

mvrgr Kees

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: inspraak denon versterker

#4 Bericht door PA1WBU »

PE9ZZ schreef:Pioneer heeft een enorm gamma aan apparatuur. Doorgaans is het duurdere segment EMC vaster, maar er is geen echte wetmatigheid vast te stellen. M'n CDJ2k's zijn aardig EMC-proof. Maar die zitten alweer meer in het professionele segment. Zal ze nog eens blootstellen aan wat meer veldsterkte...

Jammer dat die Harman Karton niet gefixt kon worden.

Tjerk, 9ZZ
"Kon worden" is een aanname. De leverancier/fabrikant wilde dat niet doen, vermoedelijk omdat ze (terecht of onterecht, dat weten we niet) stellen dat ze aan de EU EMC richtlijnen voldoen.

Ook zonder soldeeracties is er best wel iets te bereiken: ik kreeg mijn versterker stil nadat ik de signaalkabels door een aantal ferrieten had gehaald. Zowel ingangen als luidsprekerkabels bleken nodig te zijn om SSB op 40m te onderdrukken. Het hele spul zit buiten de versterker. Nu kan de XYL de Voice of Holland :cry: kijken en ik vluchten naar de shack :mrgreen:

pe1rbr
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2015, 10:00
Roepletters: PE1RBR

Re: inspraak denon versterker

#5 Bericht door pe1rbr »

Maar dan heb je nog geluk met je buurman. Als je een buurman hebt die toch al moeite heeft met het antennepark dan worden de verhoudingen er niet beter op met de instelling van de leveranciers (hoewel het al de vraag is of de buurman niet gelijk stomend voor de deur staat :evil: ). Ik kreeg vaak verwijten toen ik enkel een stijgerpijp tegen het huis had. Nu is deze weg en heb ik een antenne (Stealth endfed) dus misschien zijn er nu buren die iets dergelijks hebben maar nu niet meer aan mij denken :lol: 8)

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: inspraak denon versterker

#6 Bericht door PE9ZZ »

@1WBU: Die Harman Karton was gewoon stuk en daarom is het jammer dat-ie werd vervangen door een Denon die niet EMC vast was. Geen aanname dus.

Tjerk, 9ZZ

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: inspraak denon versterker

#7 Bericht door almenaar »

:mrgreen: Ik had daar ook last van,bij mezelf
Ik heb toen de houten kast van binnen beplakt met aluminium,dit aan aarde gehangen,en de luidsprekerkabels
vervangen door 2 adrig afgeschermde kabel en deze aan het aluminium bevestigd(de aarde).
Daarna was het bij mij over met LFD.
73" pe9kkm

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: inspraak denon versterker

#8 Bericht door PA1WBU »

PE9ZZ schreef:@1WBU: Die Harman Karton was gewoon stuk en daarom is het jammer dat-ie werd vervangen door een Denon die niet EMC vast was. Geen aanname dus.

Tjerk, 9ZZ
Ik bedoelde niet de HK, als ie stuk was zal ie vast niet storen :roll: Ik bedoelde de
Denon dus :D waar ze niet naar wilden kijken qua immuniteit.

pe1ngg
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 sep 2011, 18:19

Re: inspraak denon versterker

#9 Bericht door pe1ngg »

Heren,

Allen bedankt voor de reacties.
De pioneer is geïnstalleerd bij de buurman en geeft geen krimp op 10-15-20 en 40 met 100 watt.
Buurman blij en ik blij.

mvrgr Kees

Plaats reactie