storing op hf 10 12 15 meter

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#16 Bericht door elsinga »

Zijn daar nog verschillende types van, of is er maar 1 soort Philips Hue lampen?
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1429
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#17 Bericht door PH2LB »

Zoals belooft de foto's van de QRM buis.

Let vooral op het type-plaatje : Geen vinkjes bij FCC/EC/R OHS etc. maar ook geen product / type nummer.

De voeding is ingebouwd binnen in de aluminium buis. Morgen als ik tijd heb de hele boel eens los op de bank aansluiten.
Kijken wat er dan allemaal waar te nemen valt.
Bijlagen
Verpakking type label
Verpakking type label
Verpakking
Verpakking
Specificatie sticker : let op de afwezigheid van de vinks bij FCC/EC/ROHS etc.
Specificatie sticker : let op de afwezigheid van de vinks bij FCC/EC/ROHS etc.
Specificatie sticker
Specificatie sticker
Laatst gewijzigd door PH2LB op 21 feb 2016, 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1429
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#18 Bericht door PH2LB »

Hierbij de foto's van de QRM buis. (setje 2 van 2)
Bijlagen
ledtube_150cm_qrm_05.jpg
ledtube_150cm_qrm_06.jpg
koude kant ledstrip
koude kant ledstrip
Aansluiting ledstrip
Aansluiting ledstrip
Bovenkant print
Bovenkant print
Onderkant print
Onderkant print
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#19 Bericht door elsinga »

De Ledtube from hell staat inmiddels op mijn site. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1429
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#20 Bericht door PH2LB »

elsinga schreef:De Ledtube from hell staat inmiddels op mijn site. ;)
:twisted:
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

pa3geg
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 nov 2007, 14:28

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#21 Bericht door pa3geg »

Zet de volgende er dan ook maar bij

CV ketel Remeha Calenta 28C CW4+Isense

Geeft zelfde storing als je de scoop van de ic 7600 bekijkt als de led , alleen minder sterk en alleen op 21 mhz en 18 mhz.
Informatie gevraagd bij Remeha, helaas onbekend ( zou ook weer eens niet).
Tips? inpakken met zilverpapier helpt nagenoeg niet hihi.
Netfilter lijkt me weinig zin te hebben omdat met de beam die hoger staat de storing minder erg is dus de draden van de dipool
lopen wel wat dichter bij de cv.

elsinga schreef:De Ledtube from hell staat inmiddels op mijn site. ;)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#22 Bericht door elsinga »

Ga ik zo ook even op de site zetten. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PC1RZ
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jan 2016, 10:12
Roepletters: PC1RZ

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#23 Bericht door PC1RZ »

elsinga schreef:Zijn daar nog verschillende types van, of is er maar 1 soort Philips Hue lampen?
Het betreft bij mij de HUE ( gekleurd licht) en de HUE LUX (wit licht).
Ik heb zowel de e27 fitting versie als de gu10, van de gekleurde en beide veroorzaken ze ongeveer 2 extra s-punten storing als ze aan staan.
deze lampen staan altijd aangesloten op de netspanning aangezien je ze remote kan bedienen, maar pas zodra ze licht gaan geven is de storing aanwezig.

Zal vanavond nog even kijken of er nog een type nummer op een lamp staat.

Er is nu ook nog de HUE White, deze ziet er fysiek ook wat anders uit (meer bol), en heb er daar nu ook 1 van, maar die zit dermate ver weg dat ik daar nog geen storing van heb gemerkt.
73, Rick

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#24 Bericht door pa5wil »

pa3geg schreef:Zet de volgende er dan ook maar bij

CV ketel Remeha Calenta 28C CW4+Isense

Geeft zelfde storing als je de scoop van de ic 7600 bekijkt als de led , alleen minder sterk en alleen op 21 mhz en 18 mhz.
Informatie gevraagd bij Remeha, helaas onbekend ( zou ook weer eens niet).
Tips? inpakken met zilverpapier helpt nagenoeg niet hihi.
Netfilter lijkt me weinig zin te hebben omdat met de beam die hoger staat de storing minder erg is dus de draden van de dipool
lopen wel wat dichter bij de cv.
Oh jee, deze ketel wordt bij mij geïnstalleerd volgende week. De isense thermostaat is er in twee uitvoeringen. Een RF en een met draad. Ik heb gekozen voor bedrade uitvoering. Wordt de storing veroorzaakt door de ketel of de draadloze isense thermostaat?
Wil


pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#26 Bericht door pa5wil »

Remeha ketel Calenta 28C inmiddels enkele weken in gebruik. Geeft geen storing bij mij.
Wil

Gebruikersavatar
PE1RXU
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:46
Locatie: JO21LO

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#27 Bericht door PE1RXU »

Dit document is al bijna 3 jaar oud, wellicht al wat achterhaald door betere technieken?

Overigens heb ik zelf ook een 2m stoorbron als slaapkamer lamp. Zal eens kijken of het een Hornbach / Philips of Ikea LED lamp betreft.
Aan de rand van een afgrond is een stap voorwaarts meestal geen vooruitgang.

73, Alex.

pe1dna
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 dec 2008, 01:01
Roepletters: PE1DNA
Locatie: Eindhoven

Re: storing op hf 10 12 15 meter

#28 Bericht door pe1dna »

PD1RZ schreef: Het betreft bij mij de HUE ( gekleurd licht) en de HUE LUX (wit licht).
Ik heb zowel de e27 fitting versie als de gu10, van de gekleurde en beide veroorzaken ze ongeveer 2 extra s-punten storing als ze aan staan.
deze lampen staan altijd aangesloten op de netspanning aangezien je ze remote kan bedienen, maar pas zodra ze licht gaan geven is de storing aanwezig.

Zal vanavond nog even kijken of er nog een type nummer op een lamp staat.

Er is nu ook nog de HUE White, deze ziet er fysiek ook wat anders uit (meer bol), en heb er daar nu ook 1 van, maar die zit dermate ver weg dat ik daar nog geen storing van heb gemerkt.
Ik ben van plan om mijn huis grootschalig te gaan voorzien van Philips Hue verlichting.
Maar ik ben ook radioamateur, of althans ik hoop dat over een poosje weer op te pakken. Dan kan mijn NRD535 weer eens afgestoft worden (onder andere).

Ik ben benieuwd wat de afstand is tussen de antenne en de lampen bij PD1RZ? Heb je al eens gekeken of het de lamp zelf is die de storing uitzendt, of ook de bedrading er naar toe? Al getest met ferrietkraaltjes?

Plaats reactie