Rotte omroepzender

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Rotte omroepzender

#16 Bericht door PH2LB »

Hmmm das idd vreemd. Zit daar dan aanstuur elektronica voor die de motor aanstuurt ? (PWM o.i.d.).
Aansluit kabel n x 3m o.i.d. ?

Maar dan zonder gekheid, wat hebben de heren (en/of dames) van het AT daar voor oplossing voor ? Een vijverpomp die 3m uitzendingen doet lijkt me nu niet helemaal de bedoeling.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Rotte omroepzender

#17 Bericht door PA2RU »

PH2LB schreef:Hmmm das idd vreemd. Zit daar dan aanstuur elektronica voor die de motor aanstuurt ? (PWM o.i.d.).
Aansluit kabel n x 3m o.i.d. ?

Maar dan zonder gekheid, wat hebben de heren (en/of dames) van het AT daar voor oplossing voor ? Een vijverpomp die 3m uitzendingen doet lijkt me nu niet helemaal de bedoeling.
Ik denk dat het een filterpomp is met een UV lamp...de lamp zal wel van het type gasontlading zijn die met een geschakelde voeding werkt....
Contact met deze buren is niet zo best , dat heeft trouwens andere oorzaken en geheel los van de radiohobby..ga ik verder ook niet toelichten.
In elk geval kwam het wel als een volslagen en zeer onverwachte verrassing..
Oplossing weet ik niet...ook geen idee wat de AT man met ze heeft afgesproken..wel heb ik gezien dat de buurman vrij snel daarna in de auto is gestapt...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Rotte omroepzender

#18 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag René,

Afgezien van alles, nooit gedacht dat je ook in die richting,vijver pomp, moet gaan zoeken.
Maar ook vreemd dat AT eerst wat "afhoudend" was en door jou "vasthoudendheid", het dus wel boven water (sic) gekomen is.

Toch een minpuntje in eerste instantie van de jongens en meisjes in Groningen.........

Goed gedaan !


Juul - PE0GJG

(sinds m'n Veronica jaren heb ik het toch al niet zo op de autoriteiten....)
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Rotte omroepzender

#19 Bericht door PA3DJS »

PA2RU schreef:
PH2LB schreef:Hmmm das idd vreemd. Zit daar dan aanstuur elektronica voor die de motor aanstuurt ? (PWM o.i.d.).
Aansluit kabel n x 3m o.i.d. ?

Maar dan zonder gekheid, wat hebben de heren (en/of dames) van het AT daar voor oplossing voor ? Een vijverpomp die 3m uitzendingen doet lijkt me nu niet helemaal de bedoeling.
Ik denk dat het een filterpomp is met een UV lamp...de lamp zal wel van het type gasontlading zijn die met een geschakelde voeding werkt....
Contact met deze buren is niet zo best , dat heeft trouwens andere oorzaken en geheel los van de radiohobby..ga ik verder ook niet toelichten.
In elk geval kwam het wel als een volslagen en zeer onverwachte verrassing..
Oplossing weet ik niet...ook geen idee wat de AT man met ze heeft afgesproken..wel heb ik gezien dat de buurman vrij snel daarna in de auto is gestapt...
Als eerste bedankt voor het delen van deze info.

Ik kijk er niet echt van op, bij grote vermogens gaat van alles en nog wat niet-lineaire vervorming opleveren. Tijdens het bijwonen van een test produceerde een HF zendapparaat met geintegreerde antenne een tweede harmonische terwijl we die "thuis" niet gemeten hadden. Natuurlijk wat onplezierige gevoelens want dat is niet wat je wilt als je op het punt van productie staat.

Gevraagd om in zero span te mogen kijken. Het viel mij op dat op de omhullende van de harmonische emissie een netsychrone amplitudevariatie aanwezig was en dat kwam volgens mij echt niet uit onze apparatuur. De afstand tot allerhande in de ruimte aanwezige filters en apparatuur wat vergroot en probleem opgelost.

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Rotte omroepzender

#20 Bericht door PE0AGO »


Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Rotte omroepzender

#21 Bericht door PA2RU »

Binnenkort me daar maar eens in gaan verdiepen....
73 René PA2RU

Plaats reactie