Alternatief voor PLC?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Alternatief voor PLC?

#1 Bericht door PD2WR Danny »

Omdat kabels trekken geen optie is voor mijn buren zat ik denken aan WiFi 2 LAN converters. Dus op de IPTV poort van het modem een WiFi AP aansluiten, op de 1ste verdieping (eventueel) een WiFi repeater en op zolder een WiFi 2 LAN converter die dan weer aan is aangesloten op de IPTV ontvanger.

Aangezien het een redelijke investering is om dit even te testen of dat werkt wil ik graag eerst even weten of er iemand al is geweest die dit al eens heeft geprobeerd.
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Alternatief voor PLC?

#2 Bericht door TomNL »

WIFI to LAN converter? Een LAN is een lokaal netwerk, en dat kun je opzetten met wifi. Er valt niets te 'converten'. Op wat voor apparaat (merk/type?) doel je?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Alternatief voor PLC?

#3 Bericht door elsinga »

Ik gok even: een Wireless Access Point (zo'n wifi kastje dus) in Client mode, waar je dus een netwerkkabel in kunt stoppen. Te gebruiken voor apparatuur die zelf niet over draadloze maar wel bedraadde netwerkmogelijkheden beschikt. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Re: Alternatief voor PLC?

#4 Bericht door PD2WR Danny »

Ja, dat ja. Maar blijkbaar heeft niemand dat dus al eens geprobeerd?
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

PA3FAT
Berichten: 1299
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Alternatief voor PLC?

#5 Bericht door PA3FAT »

Ik heb het wel eens zo geprobeerd om IPTV naar mijn setopbox van OBN te krijgen. Werkte wel maar toch regelmatig artefacts in beeld.
Zelfde met de powerplugs.

Omdat er toch al een utp kabel voor internet naar de tv hoek liep het opgelost met behulp van VLAN's.
VLAN1=regulier internet
VLAN2=iptv signaal.

Op Netgear switches (105E en 108E) VLAN poorten gedefinieerd.
poort 1 = VLAN1
poort 2 = VLAN2
rest = VLAN1+VLAN2.

Dit werkt, echter bij het opstarten van de setopbox probeert hij toch ip nummer van de DHCP server van de internet router te krijgen.
Dan moet ik even het kabeltje van regulier internet bij de switch bij de router losgooien. Dus het werkt nog niet perfect. VLAN's dus nog niet helemaal goed gedefinieerd.....(hoe?)
Maar wel alles over 1 kabel.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Plaats reactie