Inventarisatie (niet) storende apparatuur

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#46 Bericht door PA2OLD »

Elsinga, wordt de lijst op jouw site niet meer bijgewerkt?
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#47 Bericht door elsinga »

Jawel, als er echt iets is bij te werken. Maar dan heb ik wel namen, typenummers en beschrijvingen nodig.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#48 Bericht door PD9CN »

Hallo,

Ik zie twee soorten PLC in het groen staan. Nu het geval dat mijn nieuwe buren onlangs PLC internet over het stopcontact aangesloten en ja hoor fouten boel hier.
Nu wil ik goed voorbereid naar hun toe.

En dacht bied ik ze een alternatief aan zoals 1 van de in groen zonde bij jou op de Site Elsinga.
Maar zijn er misschien al meer PLC die in de groene zone kunnen of forum leden ervaring mee hebben?

Ik wilde deze aankopen en misschien eerst zelf testen of anders retour leverancier :wink:
TP-link type AV500 Nano Model TL-PA4010KIT 500 Mbps.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#49 Bericht door PD9CN »

Geachte heer,

we hebben op zich geen adapters die zonder meer genotched kunnen worden. Alle devolo adapters hebben een standaard frequentiebereik dat wordt gebruikt; bij de adapters t/m 200mbps is het 2 - 30MHz, bij de adapter vanaf 500mbps opwaarts is het 2 - 68MHz.
Alle devolo echter hebben een standby modus: na 10min van inactiviteit gaat de devolo in de standby over.

Met vriendelijke groet,

Devolo Suport

Dit is het antwoord van Delvolo na mijn vraag of ze evt. een Homeplug genotched kunnen leveren nee dus.
Maar welke merk of type is die Homeplug van KPN eigenlijk?
En doet KPN in eigen beheer deze notchen?

Wie weet dit?
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#50 Bericht door elsinga »

Devolo kletst in elk geval deels uit hun nek, alle PLC zooi *moet* genotched zijn op de amateurbanden (en nog een paar anderen, oa.. luchtvaart).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#51 Bericht door PD9CN »

Bedankt voor de reactie!

Ga gelijk weer een email terug sturen naar Devolo.
Wordt vervolgd :mrgreen:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#52 Bericht door PD9CN »

Geachte heer,

onze excuses voor het misverstand. De adapters zijn zoals wettelijk verplicht genotched. De adapters zijn hiervoor ook certificeert. Wat in de vorige email bedoelt werd is dat als u de notching wilt aanpassen, dit niet direct mogelijk is.

Mocht u mits de notching van de adapters nog steeds storing ondervinden, kunnen wij voor u een patch creëren om de notches aan te passen.

Alle adapters hebben voor de van hun toepasselijke frequenties de wettelijke notches.


Met vriendelijke groet,
Jan de Vries

Kijk dit is het antwoord van Devolo.
Nu kan ik een patch laten creëren. Heb hier advies in nodig van het forum leden.
Want dit bied perspectief denk?
Wat zal ik hier op terug antwoorden.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#53 Bericht door elsinga »

Als het gaat om je eigen Devolo's en je wilt alleen notching op amateurbanden, dan gaat custom patchen je niet helpen. Alle amateurbanden zouden al genotched moeten zijn. Weet ik qua 50/70MHz niet zeker trouwens, maar iemand anders vast wel.

Het zou je dan moeten gaan om niet-amateurbanden, bijvoorbeeld die HF band waar je altijd met veel plezier naar eoa radiostation luisterde.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 907
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#54 Bericht door 19DT2120 »

Als ik het goed heb vallen de 4m & 6m nu ook onder de verplichte frequenties!

Code: Selecteer alles

Table A.1 - Permanently excluded frequency ranges above 30 MHz

Excluded frequency range (MHz)

Services:
Amateur Radio Service 50-52Mhz
Amateur Radio Service 70-70.5Mhz
Aeronautical Radio Navigation 74.8–75.2 Mhz
Amateur Radio Service 144-146Mhz

Note: additional frequency exclusions might be required in some countries (police/fire brigade/safety services)
Aeronautical band above 108 MHz may need to be added
Soms weet ik het ook niet meer.........

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#55 Bericht door PD9CN »

Hoi Elsinga,

Nee ik wil een setje aankopen.
Dit om dat de naaste buur een homeplug heeft aangesloten merk onbekend.
Kan ik kijken of dit wat gaat schelen aan storing die ik zowel op 14Mhz en 7Mhz ondervind van de PLC van de buren.
Maar wil beslagen te ijs komen bij deze buren.
Of een vervanger voor een homeplug van hun nu met minderlast van storing.
En of in het beste geval UTP kabel trekken.

De KPN levert ook Devolo's. En als je er als zendamateur last van hebt kan je ze omruilen voor een type die minder storing zou moet geven voor de zendamateur toch?
Deze zijn dan wel voorzien van een patch van Devolo?
Dus kan vragen aan Devolo of ze de zendamateur banden 1.8 t/m 28Mhz extra kunnen patchen.

Zal ook eens een email sturen naar KPN voor de zendamateur homeplug.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#56 Bericht door PD9CN »

Hallo 19DT2120,

Kan jij mijn de linkje eens sturen waar je deze gegevens vandaan hebt.
Kan ik dit voorleggen bij Devolo :mrgreen:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 907
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#57 Bericht door 19DT2120 »

PD9CN schreef:Hoi Elsinga,


De KPN levert ook Devolo's. En als je er als zendamateur last van hebt kan je ze omruilen voor een type die minder storing zou moet geven voor de zendamateur toch?
Je kan dan KPN mailen met de vraag of ze omgeruild kunnen worden !
https://www.veron.nl/nieuws/plc-regelin ... vallen-op/
Deze zijn dan wel voorzien van een patch van Devolo?
KPN doet niks met firmware,maar besteld gewoon de notched versies bij de leverancier

Kan jij mijn de linkje eens sturen waar je deze gegevens vandaan hebt.
Kan ik dit voorleggen bij Devolo :mrgreen:

https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... ndex1.html
Soms weet ik het ook niet meer.........

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#58 Bericht door PD9CN »

Bedankt en dacht ik namelijk ook dat de leverancier deze van de juiste firmware levert aan de KPN.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#59 Bericht door DC4CP »

1.PNG
20170615_210426.jpg
20170615_210038.jpg
Vandaag mijn stoorzender gevonden bij de buren, namelijk een USB3 hub met voeding.
S9+ 10 QRM op 20 meter was bij mij het gevolg,
Morgen ga ik een andere voor ze halen in de mediamarkt, eentje die hopelijk niet stoort.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Inventarisatie (niet) storende apparatuur

#60 Bericht door elsinga »

Opgenomen op mijn EMC pagina, dank voor de melding
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie