Vandaag langs de bewoners van het PLC stoor adres geweest.
Werd zeer vriendelijke ontvangen, en we zijn dan ook direct de Internet aansluiting gelopen.
Maar wat me verbaasde was dat ik totaal geen PLC kon ontdekken
De portofoon die maakt wel een kabaal van data van een PLC Plug
Ja toen was het duidelijk dat het hier niet vandaan kon komen.
Maar dan zal het wel 1 van de direct buren zijn dacht ik.
Na nog wat na gepraat te hebben en ik bedankt voor de medewerking.
Ging ik de deur uit en heel toevallig trof ik de direct buur aan die net zijn huis binnen wilde gaan.
Ik heb me voorgesteld en gevraagd of ze misschien Internet over het stopcontact gebruikte.
Toen zeiden ze kom even binnen en kijk maar even.
En ja hoor daar ging me portofoon helemaal gillen van Data geluiden
hebbes.
Hier had ik drie stuks PLC van de KPN die stonden werken en te storen.
Door alle banden heen geen amateurband beleef gespaard wat een geratel en gepiep
Het even uitschakelen ging niet omdat er wat stond te draaien.
Misschien morgen dat de bewoners ze alle drie even uit stopcontact halen.
Om te kijken wat dat bij mij gaat opleveren aan minder ruis en ratel op 14Mhz waar de ik als ik me Yagi op ZW zet het meeste last heb.
Ik heb wel direct naar de KPN een daarvoor speciale klachten formulier ingevuld.
Met de gegevens van de PLC klacht en het adres waar ze de KPN PLC gebruiken en gelijk een CC mail naar de Veron afdeling Secr-Emccie.
Nu weet ik eigenlijk niet of ik deze ook moet melden aan het AT
Als je hem zelf oplost heeft het geen zin denk. Dit wilt het AT eigenlijk ook.
Maar zo krijg je wel een verkeerd beeld in de klachten van de storingen in de PLC statistieken bij het AT.
Die ze bijhouden. Als we alles zelf moeten oplossen dan zeggen ze dadelijk zie je wel valt wel mee die PLC storing.