Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#61 Bericht door PD9CN »

Thanks Paul is ook een mooie en makkelijke optie!

Kabel is ook de beste optie.
Maar kreeg daar gelijke een negatieve reactie op :?
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PA3FAT
Berichten: 1299
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#62 Bericht door PA3FAT »

Als er toch iets door een buis kan, utp en dan een wifi router plaatsen, keihard signaal, vandaar uit weer een utp naar boven nog een router en nog een keer keihard wifi. Oh en overal ook nog wat utp poorten voor waar wired toch het beste blijkt te werken.

Ach ja geen kennis is de grootste weerstand. Daar moet veel geld uit te slaan zijn.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#63 Bericht door PD9CN »

Misschien is dat toch wel de bete optie.
Ga dit weekend nog eens langs om het te overleggen, en deskundige kabel trekker te laten kijken :mrgreen:
Want daar moet toch een mogelijkheid in zijn lijkte mij.

Maar ben wel zeer benieuwd of er ergens firmware te downloaden is.
Om deze Sitecom een notch te geven!?
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 907
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#64 Bericht door 19DT2120 »

Heleboel mensen zeggen vaak dat ze geen mogelijkheid hebben om een netwerk kabel te leggen,maar vergeten dat ze wel coax hebben liggen voor de slaapkamers!
De meeste kunnen zich de oude coax ethernetwerk wel herinneren en daar is al jaren een nieuw systeem voor bedacht namelijk MOCA(Multimedia over Coax Alliance) ,oftewel internet/lan en r/tv via coax .
Misschien een idee om hier over na te denken,het enige nadeel is dat het wat duurder is dan die plc zooi.

Code: Selecteer alles

MoCA 1.1

MoCA 1.1 provides 175 Mbps net throughputs (275 Mbps PHY rate) and operates in the 500 to 1650 MHz frequency range.[4]

The Alliance publishes a list of certified products on their home page.[5]
MoCA 2.0

MoCA 2.0 supports two performance modes, Basic and Enhanced, with 400 Mbit/s and 800 Mbit/s net throughputs (MAC), using 700 Mbit/s and 1.4 Gbit/s PHY rates, respectively. Turbo Mode yields 1Gbit/s net throughput. Operating frequency range is 500 to 1650 MHz. Packet error rate is 1 packet error in 100 million.[6]

MoCA 2.0 also offers lower power modes of sleep and standby and is backward interoperable with MoCA 1.1.[7]
Paar merken:
# Hirschmann MOKA16 : http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9247,d.d2k
# Asheridge echobox: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Sho ... 1_spec.pdf
# Axing EoC 1-01 Ethernet-over-COAX box : http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... AX_BOX.pdf
Soms weet ik het ook niet meer.........

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#65 Bericht door Lezer »

pa3fat schreef:Kabeltrekken is altijd een optie, ze hebben toch 220v boven? Gewoon langs de draden utp trekken. Even werk groot plezier.
Dit vind ik de allerslechtst aangedragen oplossing ooit.
Zwakstroom (waar UTP onder valt) mag je niet samen met 220V door één buis trekken.
Je hele elektrische installatie is dan afgekeurd.
Als er ooit door kortsluiting brand komt (hoeft niet te komen door de UTP) dan heb je een groot probleem
met de verzekering (die keren dan namelijk niet uit).

PA3FAT
Berichten: 1299
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#66 Bericht door PA3FAT »

@Lezer,

Was ik me niet echt van bewust. Wat is de achterliggende reden dat dit een probleem is?

Vooralsnog werkt het al jaren probleemloos.
En als ik andere buis vrij had gehad was dat natuurlijk ook de gevolgde route geweest.

Was echter geen optie om met utp bij de tv te komen voor interactieve tv. Ook de powerplug meuk geprobeerd, werkt niet goed genoeg. En router in bridgemode idem. Teveel artefacts.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#67 Bericht door elsinga »

Het is niet volgens de geldende (veiligheids)normen. Stel dat om een of andere reden er hoogspanning op een laagspanningskabel terecht komt. Daar is die laagspanningskabel niet voor bedoeld en de apparatuur die er aan vast al helemaal niet. Daardoor kan er hoogspanning op delen van die apparatuur terechtkomen die aangeraakt kan worden, met eventueel de dood tot gevolg (maar da's onwaarschijnlijk, waarschijnlijk gaat de laagspanningsapparatuur gewoon kapot en heb je hooguit een brandje).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#68 Bericht door PD9CN »

Stukje tekst gebruikt van http://www.hamnieuws.nl/de-plc-het-zwijgen-opleggen/

De fabrikanten die juist wèl de moeite nemen om notches toe te passen in onze banden en de firmware in de PLC’s zo af te regelen dat deze stil worden wanneer ze idle zijn (er geen overdracht van data is).
Helaas wordt door de klagers geen lijst gemaakt van apparatuur waarmee we wel kunnen leven en onze hobby kunnen beoefenen. Een lijst met goede apparatuur, 5 tientjes en een ritje MediaMarkt lossen problemen dan zo op.


Kunnen we hier een lijst maken van de beter type PLC.
Dus die wel in Idle gaan en die goed genotchd zijn.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#69 Bericht door ON9KVE »

Heeft deze thread nog een vervolg ergens anders of is er hier nog iets te melden (vorderingen etc) ?

Alvast dank !
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#70 Bericht door elsinga »

Op www.pc5e.nl/emc staan in elk geval de nette en minder nette PLC's die ik gemeld heb gekregen genoemd. Aanvullingen welkom.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: Ervaring met PLC en PLC vergelijk.

#71 Bericht door deg1er »

zijn ze ook op cb band stil :roll:

Plaats reactie