Hoe PLC te storen?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Hoe PLC te storen?

#61 Bericht door PA4JAN »

Dat zou geweldig zijn Het in kaart brengen :D

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe PLC te storen?

#62 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo Robert,

Ik vind het een mooi aanbod, om een hoekje op je web pagina daarvoor in te richten!
Nu is de vraag in welke vorm dat moet...
Een alfabetische lijst van apparaten, en daarbij de mogelijkheid om een foto te plaatsen, en het zo in te richten dat het later makkelijk naar de veron/vrza en de overheid te sturen is.
Iets in excel of zo?
Je hebt er vast al een idee over... :roll:

Ad, pa3fbi

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hoe PLC te storen?

#63 Bericht door elsinga »

Ad, zal ik eens over na moeten denken. Maar het eenvoudigste is om dat te doen met een (redelijk kleine) foto per product, waarvan de bestandsnaam gelijk is aan merk plus type. En dan onderverdelen in 3 mapjes, groen, oranje en rood. Gooi ik 3x een media gallerij op de pagina met het juiste kopje er boven en klaar is PC5E. :mrgreen: Het enige werk dat ik er dan van heb is het ontvangen van de plaatjes met daarbij of het een groene, oranje of rode kandidaat is. Nadeel: er is geen enkele vorm van documentatie waarom de klassificering zo is. Maar een bijbehorend tekstbestandje met dezelfde naam als het plaatje en een extra mapje waar ik de downloadlinks uit genereer kunnen dat ook oplossen. ;)

KISS, heerlijk principe. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe PLC te storen?

#64 Bericht door PA2OLD »

In plaats van 3 mappen zou je ook 3 kolomen kunnen maken, een voor groen, een voor oranje en een voor rood, dan heb je gelijk een goed overzicht. Met foto's van 350px breed is er genoeg zichtbaar van de betreffende PLC.
Voor andere apparaten zou je aparte pagina's kunnen maken die je dan in het menu kan aanroepen.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hoe PLC te storen?

#65 Bericht door elsinga »

Hmmm.... moet ik eerst kijken of dat in Joomla kan, maar is een idee. Aparte lijstjes voor PLC en overige kan, geen probleem.

Maar: dan heb ik wel input nodig. ;) Ik zal eens kijken hoe ver ik vandaag kom met een (aantal) pagina('s) en zal hiervoor een apart mailadres aanmaken waar de zaken naartoe kunnen worden gestuurd. En ook nadenken over welke info we in elk geval nodig hebben en die dus moet worden aangeleverd.

Zodra de boel logistiek klaar is maak ik hier wel een apart (sticky?0 onderwerp voor aan op het forum met uitleg en verwijzing.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe PLC te storen?

#66 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo medestrijders in de emc ellende...

Andere manier van storen "tegen" de plc, of beter tegen de eigenaar ervan :
Gaat alleen op bij mooi weer, en als het de directe buren zijn...
Zet een kg radiootje in de achtertuin, met het geratel van de plc van de buren, wel flink hard zetten! :twisted:
Wij geen rust, de buren dan ook niet.... :mrgreen:
Als ze gaan zeuren wat dat voor moet stellen zeg je dat ze het in eigen hand hebben, dat ze nu naar hun eigen gez... kunnen luisteren, of simpelweg een kabel aanleggen, en de plc in de afval container gooien... :mrgreen:

Ad, pa3fbi, vanuit de bananenrepubliek nederland

Plaats reactie