weerstations

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA7ES
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 mar 2010, 22:39
Roepletters: PA7ES
Locatie: veenendaal
Contacteer:

weerstations

#1 Bericht door PA7ES »

** bron telegraaf 16 juli **

Storing door weerstation met lege batterijen AMERSFOORT - Draadloze weerstations bij mensen thuis veroorzaken regelmatig storingen op afstandsbedieningen van auto's, babyfoons of garagedeuren. Daarvoor waarschuwt het Agentschap Telecom dinsdag.

Dit terwijl dergelijke apparatuur die werkt met vergunningvrije frequenties, helemaal niet onder verantwoordelijkheid van de waakhond valt. „Klagers moeten niet bij ons zijn”, benadrukt de zegsvrouw.

Soms ontstaat wel veel lokale opschudding over draadloze apparatuur, erkent zij. In 2011 spraken bewoners in Flevoland bijvoorbeeld een tijd lang van het 'Spook van Emmeloord': auto's wilden niet meer op en van het slot, startonderbrekers blokkeerden en autoalarmen gingen spontaan af. De oorzaak van deze mysterieuze verschijnselen was onbekend.

Onderzoek van Agentschap Telecom wees later uit dat het probleem veroorzaakt werd door een draadloze barcodescanner van een retailer in de omgeving. Deze had een klein defect, waardoor de scanner stoorde op andere draadloze toepassingen.

Om te voorkomen dat er meer spoken nagejaagd moeten worden, adviseert het Agentschap iedereen om bij klachten eerst te inventariseren of er mogelijke stoorzenders in de omgeving zijn. In negen van de tien gevallen lost het vervangen van de batterijen het probleem op. Mocht dat niet helpen, dan kan het beste contact worden opgenomen met de leverancier van het product.
50MHz/70Mhz: Icom 7610 voor 70mhz een Kuhne tr-70H transverter 6+7 elementen
144Mhz/430/1200mhz: Icom 9700 in aantocht 11/23/36 elementen

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: weerstations

#2 Bericht door EA5JEX »


EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: weerstations

#3 Bericht door EMCees »

Die barcode scanner in Emmeloord leverde teveel vermogen op 433.920 MHz.

Ik ben benieuwd hoe het met het project Search and Rescue gaat voor de 2de jaars aan de HvA. Ze moeten dan 3 zenders uitpeilen die
ook op 433.920 zitten...
Je mag formeel alleen bursts uitzenden, maar de school heeft een amateur licentie, de roepnaam wordt in morse mee gestuurd... Dan ben ik primaire gebruiker, dus mag ik continue uitzenden... Leuk.. ben benieuwd wat er met de auto systemen gebeurd.. rond het vondelpark in A'dam

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: weerstations

#4 Bericht door PA0RAB »

Goeiemorguh,
Weer een typisch geval van schuiven met verantwoordelijkheden.Waarom en waarvoor is er een agentschap met o.a. de taak van etherbewaking en frequentie gebruik ? Het zijn uiteindelijk wel onze belastinggelden!
ik herinner me een geval Om had inspraak in TV. Als stoorder had je dat maar op te lossen .Wat bleek bij onderzoek.De fabrikant had de stoorgevoeligheid netjes verlegd in een amateurband ,Dan hoefde zijn TeDe de zaak niet op te lossen (naar ik meen een Zweedse dochter van een bekende Nederlandse)
Wat denk je van illegaal porto gebruik onderin de 144 mhz
Aannemer op de Maasvlakte klacht illegaal gebruik werd om economisch belang van de aannemer ongegrond verklaard .Wat denk je van het stralingssyndroom van onwetende klagers bij antennemasten Als het veel geld oplevert kan alles Er heeft zelfs een soort Decca systeem gewerkt met een zender in 2m bakendeel .
Zo zijn er veel twijfelachtige opstellingen te noemen. Historisch Na een stroomstoring waarbij o.a. mobilofoons van hulpdiensten uitvielen verklaarde een politieofficier dat de veiligheid niet in gevaar was want men gebruikte gescrambelde zenders. Een opmerking van een zendamateur,kletspraat wil je weten hoe het werkt? en de descramblers liggen bij .... te koop De ameteur maakte wel kennis met de BVD ! controle
&3 de Ruud PA0RAB

PE2CH

#5 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: weerstations

#6 Bericht door PA0RAB »

Geachte bewoner van de stad achter de duinen en natuurlijk ook anderen. Als mede zendeling ben ik het met je eens , echter!.... ja ja.
Als Hagenees dien je toch wel te weten dat politiek en gezond verstand heel ver uit elkaar liggen.
Toestanden die leiden tot verhitte koppen enz zijn ook voor mij uit de boze echter... De hoog opgeleide corpsballen bekostigd uit onze belastinggelden en nu hun honerarium denken er toch anders over. De AT dient wel aangestuurd te worden. Maar dat kost geld.De fabrikant ter wille zijn levert op. en de rechtelijke macht ziet kans recht te spreken wat krom is.
Misschien moet toch eens een politieke garagedeur ongewenst door een tertiaire gebruiker geopend worden .Helaas zal dat dan weer een leven moeten kosten.
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
kees - pa3deb
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 dec 2008, 14:57
Roepletters: pa3deb
Locatie: Feanwalden, FRL
Contacteer:

Re: weerstations

#7 Bericht door kees - pa3deb »

Als die weerstations in continue zenden slaan omdat de batterijen bijna leeg zijn, zou dan het continue verbruik de resterende energie niet heel snel opmaken? Dus m.a.w. die storingen heffen zichzelf in no time op. Volgens mij is het een smoes, verzonnen om aan leken te voeren....
73
Kees, PA3DEB

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: weerstations

#8 Bericht door PA0RAB »

Kees,
Mogelijk ken je de randstedelijke omstandigheden niet goed. In Dreiboerehuizen loop je achterom en roept volk int achterhuis. hier heb je meteen een arrestatieteam bij het tuinhek.
Heb je het meegemaakt dat een onredelijk persoon je bedreigt omdat zijn huisbel voortdurend gaat. Ken je de frustratie midden in de nacht de politie aan de deur te hebben met het verzoek met zenden te stoppen omdat je ligt te slapen maar er een paarstraten verder een garagedeur staat te klapperen.
weet je dat er werkelijk doden zijn gevallen tijdens een modelvliegshow om dat het leger het nodig vond digi mode te zenden op een toegewezen modelvliegfrequentie waardoor 3 toestellen onbestuurbaar werden en het publiek ingingen. Er zijn helaas vele voorbeelden te noemen . EEn deel van de ons toegewezen 13 cm band valt samen met modelvliegfrequenties. Ja ja frequentiehpping Met welk vermogen werken wij en wat mini vermogen heeft dat modelbesturingszendertje. Bangmakerij De feiten spreken voor zich. Ik ben in staat om de garagedeur van buurtgenoten te openen met een simpel iceetje op de microfoon ingang. Als ik m'n buurman wil pesten geef ik een cw riedel als hij de sleutelpieper gebruikt.De buurtgenoot met zijn lekkere smikkel loopt nog steeds met een rood hoofd rond. Het is slechts gering vermogen maar kan wel vitale verbindingen storen.
3 meter prietpraat. Ik heb een schone zender zegt de RCD zelf. Maar de spiegel legt wel 2 kanalen van de toren plat Enz Enz
Waarom vallen er op de fietspaden doden scooters fietser brommer racers sportfietsers benidormbastards En maar roepen om toezicht enz enz enz Hoe is het met de inspectie gezondheidszorg moet het met de AT dezelfde weg op De feiten spreken voor zich Maar de ontvanger staat met een ontzettende rf verzwakker in de standby met teruggedraaid lf. ik wil je wel eens horen als je een OZ op 70 cm hoort wilt werken,maar je buurman met z'n daadloze hoofdtelefoon lekker breedbandig over het al zwakke signaal veegt.
Dat is de situatie van de randstedeling en heeft niets te maken met bagmakerij.
Trouwens ik ken Veenwouden en zelfs het Dokkummer lokaaltje Ging zelfs van Dokkum naar Beppe in Assen. Het zal wel wat veranderd zijn met de jaren hi De FRAM is niet meer
Ben niet boos of neem je iets kwalijk. Velen beseffen helaas niet met welke storingen er in de randstad geleefd moet worden.
73 de Ruud PA0RAB

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: weerstations

#9 Bericht door EMCees »

Die ISM meuk zit daar op tertiaire basis.

Kortom, ik als primaire gebruiker mag vanuit mijn primaire basis elke freq kiezen om te zenden.
Deze freq is gekozen om de eenvoud van de zenders, makkelijk die kant en klare modules...

Plaats reactie