Laptop adapter

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Laptop adapter

#1 Bericht door pa4o »

Hoi,

Ik had behoorlijk veel last van een laptop adapter op de hf banden. Na snel gepeild te hebben met de wereldontvanger kwam ik erachter dat dit werd veroorzaakt bij de buren. Die hadden een replacement adapter gekocht een lange tijd geleden. Nu heb ik zelf maar een orginele nieuwe gekocht voor hun en probleem is over. Zo ziet de replacement er van binnen uit.

Peter
Bijlagen
tn_DSCN0824.JPG

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Laptop adapter

#2 Bericht door dxhunter »

Zo te zien heeft men zo hier en daar wat onderdeeltjes weggelaten. O.a. een aantal C'tjes aan de ingang.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1743
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Laptop adapter

#3 Bericht door pe1rea »

Je zou eens wat Ctjes kunnen plaatsen en dan nog eens kijken wat er gebeurt.....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PD0RTT
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 dec 2011, 20:04
Roepletters: PDORTT

Re: Laptop adapter

#4 Bericht door PD0RTT »

Zo te zien heeft men zo hier en daar wat onderdeeltjes weggelaten. O.a. een aantal C'tjes aan de ingang.
Sterker nog er is helemaal geen filtering aan de ingang; ik zie geen common mode choke en ook geen filter caps, behalve die gele c die net voor de gelijkrichter zit.

verry low budget quality blijkbaar.

groetjes van Martin

pe5t
Berichten: 1550
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Laptop adapter

#5 Bericht door pe5t »

Stuur het ding naar het AT, afdeling toezicht.
Vrijwel zeker staat er ten onrechte een CE markering op.
Valselijk gebruik van een markering is strafbaar.

Kees

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Laptop adapter

#6 Bericht door EMCees »

Dan zal ie wel niet voldoen aan iec 61000-4-3, de adapter is boven de 75 VA dus moet er een constructie dossier zijn.
KOrtom een economisch delict.

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Laptop adapter

#7 Bericht door pa4o »

Er is nog al wat rommel op de markt. Nou ja probleem is gelukkig opgelost, koste me wel wat geld maar het is nu klaar en daar gaat het mij om. Gelukkig kunnen we goed met de buren opschieten. Als dit niet het geval was dan hadden we een ander probleem.

Tja en met dat CE norm zegt ook weinig Kees. AT heeft voor mij ook een probleem opgelost. Had eerder veel last van een storing. Nadat ik het in eerste instantie het zelf maar moest uit peilen en proberen op te lossen (ze dachten aan een Homeplug PLC brut). Maar deze storing kwam van een 130m verder op dus kon geen PLC zijn. Sterker nog, ik kon het tot op een 200m ver ontvangen op een wereldontvangertje. Daarna heb ik weer contact opgenomen met AT en mijn bevindingen verteld. Die heeft er toen achteraan geweest en het bleek om een frequentie regelaar te zijn in een een of ander apparaat. Ook daar stond een CE merk op. Daar zijn ze nu mee bezig en zouden ze contact opnemen met de fabrikant. Maar tot op heden is ook dat opgelost. Maar blijft een ellende in een woonwijk. Het is wachten totdat er iemand weer iets nieuws koopt en dan kan de ellende weer beginnen.

Plaats reactie