Ander storing

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Ander storing

#1 Bericht door pa4o »

Heb ook al een lange tijd storing zo rond en in de 15m band. Het is hier erg hard met een S7 a 9 met de verzwakker aan. Het wisselt met de sterkte. Ik heb snel een klein antennetje gemaakt van de binnenkern van een stukje coax die op dak gezet van de auto en vanmiddag wezen rijden, qrm nog prima te horen. Het wisselt ook in de freq dan zit het op de 21.400 dan 21.270 dan in de 19mhz dan in de 20. Gister in de 25 en in de 26Mhz. Of het zit op 2 plekken tegelijk zoals de 29april 25.120 en op 18.790Mhz en later op 25.750 en 19.000Mhz. Als het daar zit is het nog tot zover maar als het in de 15m zit wordt het een ander verhaal. Het blijft soms wel een half uur tot een uur op 1 freq zitten.

Ik heb gereden in de auto om te kijken waar het signaal harder werd maar is heel moeilijk te peilen zo. Heb een straal van zo'n 10km gereden. Kon niet echt vernemen wanneer dat het harder en zwakker werd. Misschien herkennen jullie deze storing ook wel. http://www.youtube.com/watch?v=aeBg4_2E ... e=youtu.be Ook nog op visite geweest bij een amateur 10km verder op en die heeft er ook behoorlijk last van..

Peter

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Ander storing

#2 Bericht door pe5t »

Gelet op de frequenties, de fading en het feit dat het signaal na 10 km niet zwakker wordt:
is dit niet de ''over de horizon'' radar die vanuit IRAN wordt verzonden?

Kees

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Ander storing

#3 Bericht door pa4o »

Moi Kees,

Oke dat wist ik niet. Nu ik dit typ zit het op 17.810.
Dan zit dat wel op veel frequenties. Apart is het en erg storend als het in de 15m zit.

Peter

Plaats reactie