Pokkeherrie

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PE2CH

#16 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Pokkeherrie

#17 Bericht door PG7M »

Ik zal het onthouden, Andre. Ik woon in Vlaardingen West.

Heb net een amateur hier uit de wijk gesproken, hemelsbreed een paar honderd meter hier vandaan en die hoort in ieder geval ook op 429.650 MHz en zou ook nog even kijken op HF.

Hoe meer ik er nu naar luister, hoe meer ik me er aan irriteer en van die herrie af wil. De vraag is alleen, wat produceert nu dit geluid.
andre schreef:volgens mij zit je niet zo heel erg ver bij mij vandaan. Ik heb een ic r-20 tot mijn beschikking. Als je er niet uitkomt kunnen we daarmee wel eens wat in de buurt rondlopen. Daarmee kan je de boel op hf-vhf en uhf uit peilen.
PG7M Robert

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Pokkeherrie

#18 Bericht door PA9X »

Robert, ik ben zondag weer thuis. Ik zal dan luisteren op die frequenties. Als ik het dan ook hoor moet het wel een hele sterke stoorbron zijn.

Op De Vergulden Hand staat ook die DVB-T mast van KPN...

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Pokkeherrie

#19 Bericht door PD2R »

Hoi Robert, Balen man van de die storing :? Hopelijk kun je bron opsporen en kan er wat aan gedaan worden.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Pokkeherrie

#20 Bericht door PG7M »

Hoi Maarten,

We gaan het meemaken, inmiddels ben ik weer exact dezelfde ratel tegengekomen, ook loei en loeihard tussen 483.000 en 490.000 MHz en weer op diverse frequenties.

Al is het Trunking of wat dan ook, ik vind dit niet normaal meer.
PD2R schreef:Hoi Robert, Balen man van de die storing :? Hopelijk kun je bron opsporen en kan er wat aan gedaan worden.
PG7M Robert

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Pokkeherrie

#21 Bericht door PA2EFR »

Is het geen beveiligingssysteem van winkels?
Of anderssoortige scanapparatuur in het winkelcentrum?
Hier in het Noorden werkten in een winkelcentrum de autoportieren niet meer in een winkelcentrum.
Paar honderd meter verder weer wel.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Pokkeherrie

#22 Bericht door elsinga »

Op 438 en 439 MHz zitten de D-GPS zenders, die zijn vaak ook loeihard (want 10W en op redelijke hoogte). Op 424 en omgeving zit de uitgang van RAM Data, ook loeiharde ratels.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Pokkeherrie

#23 Bericht door pa5cal »

Wat is RAM? Anders dan Random Access Memory?

-P

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Pokkeherrie

#24 Bericht door PA3BAS »

Nee, een bedrijf

http://www.ram.nl/
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Pokkeherrie

#25 Bericht door PA9X »

Robert, is die storing toevallig ook te horen op de luchtvaart band?

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Pokkeherrie

#26 Bericht door PG7M »

PA9X schreef:Robert, is die storing toevallig ook te horen op de luchtvaart band?
Dat zou ik nog moeten bekijken, maar dan moet ik even e.e.a. omgooien, want de huidige apparatuur kan niet op die banden luisteren.

Ik ben inmiddels wel al weer een stap verder op advies van het AT, want het vermoeden bestaat dat ik vrij dicht in de buurt zit van een groot Trunking netwerk (SMARTNET) die al geruime tijd de nodige ruis bij mij op de HF banden veroorzaakt.

In 1e instantie werd ik gebeld en kreeg ik het advies om toch nog even verder te gaan zoeken, maar rond etenstijd belde diezelfde man van AT me weer op en had met een collega over het probleem gesproken en concludeerden het bovenstaande.

Ik ga nu eerst eens met een low pass filter aan de slag, even zien of dit uitkomst biedt.
Laatst gewijzigd door PG7M op 02 mei 2013, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
PG7M Robert

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Pokkeherrie

#27 Bericht door Dennisd »

PD7RB schreef:
PA9X schreef:Robert, is die storing toevallig ook te horen op de luchtvaart band?
Dat zou ik nog moeten bekijken, maar dan moet ik even e.e.a. omgooien, want de huidige apparatuur kan niet op die banden luisteren.

Ik ben inmiddels wel al weer een stap verder op advies van het AT, want het vermoeden bestaat dat ik vrij dicht in de buurt zit van een groot Trunking netwerk (SMARTNET) die al geruime tijd de nodige ruis bij mij op de HF banden veroorzaakt.


Ik ga nu eerst eens met een low pass filter aan de slag, even zien of dit uitkomst biedt.

dan zal je overtuiging nu wel een stukje gegroeid zijn neem ik aan . :wink:
maar kan rare dingen doen hoor ,als hier repeater Pi3boz en trunking gaan riedelen en dan ook nog gezamenlijk ,dan hoor ik stations op frequenties die er glad niet horen
maar ik zit echt heel erg dichtbij beide stations.
ik kan het niet verklaren maar als beide stations toevallig gezamenlijk zenden krijg je hele rare mengproducten op de een of andere manier.
en op meerdere ontvangers , op de van dijken dongle ,maar ook op de funcube en op me reguliere radio.
maar hoop dat je probleem snel verholpen is ,succes ermee ..

Plaats reactie