AT, Bedankt...
Geplaatst: 09 apr 2013, 17:53
Ergens in januari een storing gemeld aan het AT via de website.
De storing behelsde een signaal op 2 meter welke bij mij was te ontvangen met 60 over S9, frequentie slingerend tussen de plm 145,300 en 145.600MHz. Signaal bestond uit een verschrikkelijk brom met wisselende amplitude, waardoor ook de bandbreedte enorm was. Ik ben toen zelf op onderzoek uit gegaan en kwam terecht bij een versterker of distributie kast van ZIGGO...Daar was het signaal op mijn porto en op mijn IC-R20 het hardst.
Deze informatie dus doorgegeven aan het AT bij mijn eerste melding.
Een kleine week later telefonisch benaderd door het AT, ja hoor, het komt uit dit kastje. Verhaal verder was dat ze alle moeite hebben gedaan om de juiste persoon te vinden van ZIGGO die de mogelijkheid had om de kast te kunnen openen. Dit gebeurde dan ook, een week later. Helaas kon ik daar niet bij zijn, dus het AT belde mij op om de stand van zaken terug te koppelen. Wat schertste mijn verbazing te horen te krijgen dat de bewuste storing nietuit deze kast bleek te komen. Waar dan wel vandaan?
Dat gingen de heren verder onderzoeken. Zo hebben ze tot twee maal toe bewoners van aangrenzende woningen bezocht om in de woningen te kunnen meten. Helaas, daar was niets te meten...of misschien toch? Bij één woning was het signaal rond de wandcontactdoos aan de gevelzijde wel erg hard ineens. Eigenlijk was daar niets mee te beginnen, maar mogelijk wel bij de woning die daar dan weer achter zat. Aldus opgetogen naar de buren, welke echter niet thuis bleken te zijn.
AT heeft daar dan een briefje in de bus achter gelaten om met die bewoners een afspraak te kunnen maken. Dit had de eerste keer geen effect, dus dan nog maar een briefje in de bus, dit keer een blauwe met logo van AT. Dat bleek te helpen.
Afspraak gemaakt en vandaag stond het AT dus daar in de woning om te kunnen meten.
Let wel, dit was dus welgeteld de 5e keer ter plaatse voor mijn melding!
Ik werd dus vanmorgen onverwachts gebeld door het AT, door de man die daar nu ter plaatse was en kon mij melden dat het was gevonden...
Het bleek een oude, niet meer gebruikte Akai videorecorder te zijn, die nog netjes onder stroom stond. Het ding zat aardig ingebouwd dus de man heeft nog de nodige moeite moeten doen om het ding te kunnen uitschakelen.
Klein detail...afstand tussen mijn antenne en de recorder is ongeveer 300 meter!
Wat is nu het moraal van dit verhaal. Je leest nogal wat negatieve ervaringen over het AT, al of niet gestaafd op ervaring of van horen zeggen, maar dit is voor mij nu de 3e keer dat het AT mij ter wille is geweest met een storingsprobleem, en alle drie naar tevredenheid opgelost.
AT, Hulde en bedankt Dhr Geertsen.
De storing behelsde een signaal op 2 meter welke bij mij was te ontvangen met 60 over S9, frequentie slingerend tussen de plm 145,300 en 145.600MHz. Signaal bestond uit een verschrikkelijk brom met wisselende amplitude, waardoor ook de bandbreedte enorm was. Ik ben toen zelf op onderzoek uit gegaan en kwam terecht bij een versterker of distributie kast van ZIGGO...Daar was het signaal op mijn porto en op mijn IC-R20 het hardst.
Deze informatie dus doorgegeven aan het AT bij mijn eerste melding.
Een kleine week later telefonisch benaderd door het AT, ja hoor, het komt uit dit kastje. Verhaal verder was dat ze alle moeite hebben gedaan om de juiste persoon te vinden van ZIGGO die de mogelijkheid had om de kast te kunnen openen. Dit gebeurde dan ook, een week later. Helaas kon ik daar niet bij zijn, dus het AT belde mij op om de stand van zaken terug te koppelen. Wat schertste mijn verbazing te horen te krijgen dat de bewuste storing nietuit deze kast bleek te komen. Waar dan wel vandaan?
Dat gingen de heren verder onderzoeken. Zo hebben ze tot twee maal toe bewoners van aangrenzende woningen bezocht om in de woningen te kunnen meten. Helaas, daar was niets te meten...of misschien toch? Bij één woning was het signaal rond de wandcontactdoos aan de gevelzijde wel erg hard ineens. Eigenlijk was daar niets mee te beginnen, maar mogelijk wel bij de woning die daar dan weer achter zat. Aldus opgetogen naar de buren, welke echter niet thuis bleken te zijn.
AT heeft daar dan een briefje in de bus achter gelaten om met die bewoners een afspraak te kunnen maken. Dit had de eerste keer geen effect, dus dan nog maar een briefje in de bus, dit keer een blauwe met logo van AT. Dat bleek te helpen.
Afspraak gemaakt en vandaag stond het AT dus daar in de woning om te kunnen meten.
Let wel, dit was dus welgeteld de 5e keer ter plaatse voor mijn melding!
Ik werd dus vanmorgen onverwachts gebeld door het AT, door de man die daar nu ter plaatse was en kon mij melden dat het was gevonden...
Het bleek een oude, niet meer gebruikte Akai videorecorder te zijn, die nog netjes onder stroom stond. Het ding zat aardig ingebouwd dus de man heeft nog de nodige moeite moeten doen om het ding te kunnen uitschakelen.
Klein detail...afstand tussen mijn antenne en de recorder is ongeveer 300 meter!
Wat is nu het moraal van dit verhaal. Je leest nogal wat negatieve ervaringen over het AT, al of niet gestaafd op ervaring of van horen zeggen, maar dit is voor mij nu de 3e keer dat het AT mij ter wille is geweest met een storingsprobleem, en alle drie naar tevredenheid opgelost.
AT, Hulde en bedankt Dhr Geertsen.