Hard signaal op 13.560 MHz

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Re: Hard signaal op 13.560 MHz

#16 Bericht door PD2WR Danny »

Hier is de brom zeer sterk.

Aanbellen "durf" ik nog even niet. Sinds gisteravond heeft ze de oude PLC ingeruild voor een nieuwe (m'n SWR-project heeft dus inderdaad invloed gehad op de PLC apparatuur). Deze is veel harder qua signaal. In de standby stand is het nog een beetje te onderdrukken met de NB, maar zodra ze gaat internetten en/of TV kijken staat m'n meter binnen de notches op S9 en buiten de notches op +30/40dB. Zelfs tot 180 MHz zijn de riedeltjes nog te horen. Dus ik laat het signaal op 13.560 MHz maar even met rust en ga rustig verder met m'n SWR-project.
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Hard signaal op 13.560 MHz

#17 Bericht door PA2EFR »

Is het storend op de amateurbanden dan?

Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Re: Hard signaal op 13.560 MHz

#18 Bericht door PD2WR Danny »

Die draaggolf/brom op 13.560 MHz op zich niet, maar die PLC storing wel. Maar dat lijkt me logisch als je een ruis/geratel van een S9 op de amateur banden hebt staan.
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

Plaats reactie