Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 11 dec 2017, 03:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 jun 2017, 23:10 

Ter info,

Slimme meters laten plaatsen. heb eerst wat research gedaan en om de volgende meters gevraagd.
Landis+Gyr SMR 5.0 elektriciteitsmeter en Landis+Gyr SMR 5.0 gasmeter.
Deze meters zijn geplaatst ter vervanging van mijn oude semi-slimme meter Echelon | Type: 83331-1IMAD | Metercode: KAP4 en standaard oude UNIFLO gasmeter.

Ik had iets ruis op HF banden, deze bracht ik niet in verband met mijn meters.
Nu met de nieuwe meters is deze ruis geheel verdwenen.

In mijn situatie is de combinatie Landis+Gyr SMR 5.0 elektriciteitsmeter en Landis+Gyr SMR 5.0 gasmeter perfect storingsvrij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 14:47 

Ik heb een offerte van een zonnepanelenleverancier met daarin een Sunnyboy 1.5 omvormer. Ik zie over Sunnyboy in het algemeen hier goede reacties, maar (nog) niet dit specifieke model. Ervaringen zijn erg welkom!

De leverancier (Zonneplan) geeft direct toe nog niet eerder over radiostoring door zonnepanelen-omvormers gehoord te hebben maar gaf me veel ruimte om een en ander uit te leggen en stelde ook direct de offerte bij omdat ik losse 'solar optimizers' liever niet had (wegens hogere kans op storing). Daardoor kunnen we niet zo heel veel zonnepanelen plaatsen maar dat geeft niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 14:59 

In de Belgische krant "Het laatste nieuws" prijzen ze zelfs PLC's aan :evil:

http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen/ar ... huis.dhtml

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2017, 12:56 

Ik heb vandaag een setje PLC's van TP-Link laten komen, TL-WPA4220T-KIT.

Geïnstalleerd in plaats mijn wifi-repeaters omdat die toch wel veel drukte op Wlan gaven.

Geluisterd op de amateurbanden naar storing en er is niets te horen, zelfs geen toename van ruis.

Nu had ik wel vaker TP-Link gebruikt (door blikseminslag overleden) en nooit problemen gehad en opnieuw TP-Link gekocht.

Wel heb ik natuurlijk meteen de firmware een update gegeven.

Je hebt overigens de "basis-plug" helemaal niet nodig, als er 1 aan je netwerkkabel hangt dan werkt alles, ongeacht de plug.

Afbeelding

http://www.tp-link.com/nl-be/products/d ... T-KIT.html

Opmerking, de Powerline verbinding is geen 500 maar 600Mbit, na firmware upgrade.
Opmerking2, de netwerkaansluitingen zijn 100Mbit....dus die 600Mbit haal je nooit :lol:

Bas.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 nov 2017, 08:10 

Ja, mooi he. Heb zelf de meest linker van de 3 op het plaatje en bij mij werkt het ook perfect.

Geen extra storing op HF amateurbanden kunnen ontdekken.

Mijn modem heeft 4x Gigabit Lan-poorten, dus hier geen probleem met die snelheid.

PA5HB schreef:
Ik heb vandaag een setje PLC's van TP-Link laten komen, TL-WPA4220T-KIT.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 nov 2017, 10:57 

Ik had ze als extra AP's nodig niet vanwege de snelheid en de prijs van powerplugs met Gigabit poorten was het me niet waard.
Alles wat snel moet zijn hangt aan Gigabit-bekabeling netwerk.
Nadeel van betonnen huizen, wifi raakt niet overal met 1 post.

Bas.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 nov 2017, 18:00 

Update:

Koop nooit de TP-Link WPA4220 adapters, die dingen storen wel niet maar ze zijn niet goed!

Het probleem is dat ze constant van het internet/netwerk afvallen, ook al zitten ze in hetzelfde stopcontact.
Op het forum van TP-Link is dit al aangekaart, al een paar jaar gaande, maar TP-link reageert niet en laat de gebruikers barsten.

Ik stuur ze dus terug naar Amazon, wel jammer want ze waren storingsloos, maar om de paar minuten/uren Internet/verbindingen verliezen is ook niks.

Dan maar meteen veel betalen voor de Fritz!Powerline 1260E gaan, kosten wel 2x zo veel.....maar het is niet anders, kan geen anndere PowerLine+Wifi vinden die in 1 adapter zit.

Zodra ik ze heb zal ik over de banden draaien en rapporteren of ze storen, ik denk het niet want FritzBoxen houden ook al rekening met de amateurbanden.

Bas.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur