CQ-PA verdwijnt op papier

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Theo

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#46 Bericht door Theo »

Dat verhaal is mij ook wel eens ter ore gekomen, dat een persoon het blad maakte.
Wat ik ook regelmatig voorbij hoor(de) komen is het geld verhaal, wat in een vorm van een erfenis aan de club is geschonken.
Met de restrictie dat er geen fusie met de Veron mocht komen.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#47 Bericht door PA2LAD »

PA0PRG schreef: Hij vergiste zich duidelijk in zijn medeamateurs want die opvolger stond niet op.
In het hele verenigingsleven is het momenteel huilen als het gaat om inzet van de leden. Schoppen tegen een bestuur kunnen ze echter als de beste.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#48 Bericht door pa1bvm »

is dat verhaal met die erfenis echt waar ?? het lijkt wel GTST of welke andere soap

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#49 Bericht door PF1JM »

Er is een legaat en daar zitten voorwaarden aan. Welke precies, dat blijft schimmig, het VRZA bestuur doet daar geen uitspraken over. Maar het gerucht dat het iets met niet mogen fuseren met de VERON is hardnekkig....
Smile.... Tomorrow will be worse!

PA0PRG
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 dec 2007, 17:07
Locatie: Anna Paulowna

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#50 Bericht door PA0PRG »

Naar wat ik weet en heb meegemaakt moet je naar mijn mening het gerucht richting fabeltjeskrant verhuizen. Heb begrepen dat men bij de VRZA het gevoel kreeg “ondergesneeuwd” te worden door de VERON. De indruk was dat niet op gelijke basis werd “onderhandeld”.

Veel amateurs zijn overigens lid van beide verenigingen.
Naar mijn mening zou het ook beter zijn als er 1 grote vereniging komt waar alle zendamateur lid van zijn. Het zou onze (onderhandelings) positie zeker versterken.

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#51 Bericht door 19RF186 panda58 »

PA0PRG schreef:
Veel amateurs zijn overigens lid van beide verenigingen.
Naar mijn mening zou het ook beter zijn als er 1 grote vereniging komt waar alle zendamateur lid van zijn. Het zou onze (onderhandelings) positie zeker versterken.
En als er dan ook nog wat goeds uit voort komt van die samenvoeging van de twee verenigingen?
Want beide zijn zeker niet klantvriendelijk voor de beginnende/studerende zend amateur.

Gr Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#52 Bericht door Apae »

Heb je daar voorbeelden van? Ik heb bij de Veron zonder problemen de cursusboeken besteld, terwijl ik (toen nog) geen lid was. Al moet ik wel zeggen, dat het service bureau niet te vinden is via hun eigen website, dat heb ik via google voor elkaar gekregen. Ook was ik welkom als gast bij de lokale afdelingsavonden.
Andere contacten had ik als beginnend zendamateur nog niet, maar ben in ieder geval niet tegen klantonvriendelijkheid opgelopen.

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#53 Bericht door 19RF186 panda58 »

Apae schreef:Heb je daar voorbeelden van? Ik heb bij de Veron zonder problemen de cursusboeken besteld, terwijl ik (toen nog) geen lid was. Al moet ik wel zeggen, dat het service bureau niet te vinden is via hun eigen website, dat heb ik via google voor elkaar gekregen. Ook was ik welkom als gast bij de lokale afdelingsavonden.
Andere contacten had ik als beginnend zendamateur nog niet, maar ben in ieder geval niet tegen klantonvriendelijkheid opgelopen.

Nog steeds geen duidelijk antwoord op m n vraag die ik per mail had gestuurd.
En ook een 2 de mail bleef onbeantwoord. Dit betrof de Veron.

Verder wil ik er niks overzeggen want daar gaat dit topic niet over.
Maar moest het even kwijt. :roll: :wink:

Groet Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

Gebruikersavatar
Dopp
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:03
Roepletters: PA3BNX

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#54 Bericht door Dopp »

Hallo Allemaal,

Tsja perikelen over het wel en wee van de
CQ-PA en de Electron.

Tjsa wat is wijsheid info via internet of papier.

Maar de inhoud die telt en het enthousiasme
en artikelen die de moeite waard zijn.
Competitie is altijd goed net als wedren ijver.

Maar clubblaadjes lijken tegenwoordig wel
PAROCHIE blaadjes. :idea:

Eindeloos bedelen om als lid iets gepubliceerd te krijgen.

Maar niks is ook niks dus hoe ik het voorlopig toch nog maar
bij de Electron.

Wie zwijgt stemt toe eneh ik ben het vaak niet eens met de clubs maar
ja geen alternatief.

Beter lid van een slechte club die weinig doet dan
laveloos toekijken en helemaal niks doen/proberen.
73's
PA3BNX
Lodewijk

Mijn Credo!

Zelfbouw:
Minimaal hardware
en maximaal software.

PA7N
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:22
Roepletters: PA7N

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#55 Bericht door PA7N »

Zojuist opgezegd. Ik was ook voornamelijk lid vanwege het blaadje. Ik vind het klikken op al die onderwerpen ook helemaal niks. Liever had ik één PDF of epub gehad. Ik ben ook al lid van de VERON en een paar andere clubs en dan heb ik de VRZA zonder blad ook niet nodig. Jammer maar helaas...
73/72 PA7N, Erwin.
pa7n.nl

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#56 Bericht door pa3kc »

panda58 schreef:
Want beide zijn zeker niet klantvriendelijk voor de beginnende/studerende zend amateur.
Mijn ervaring is heel anders.

Bij mijn eerste Veron afdeling was ik nog beginnende luisteramateur en daar ben ik altijd goed behandeld. Bij mijn tweede en huidige afdeling kwam ik binnen als studerende zendamateur en daar ben ik ook prima ontvangen.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#57 Bericht door PE7EB »

Direct contact ... bij beiden nooit problemen mee gehad.
Gastvrijheid van de afdelingen ... bij beiden prima ervaringen mee.
Bestuurlijke organisatie:
VRZA, jaarlijks een algemene leden vergadering waar ieder lid aanwezig mag zijn en zijn zegje mag doen.
VERON, omslachtig gedoe met een ledenraad, voorstellen van afdelingen, die dan, voor dat ze aan de ledenraad worden voorgelegd eerst becommentarieerd worden door het hoofdbestuur.

Geef mij de VRZA opzet maar, bij de VERON heb ik zo nu en dan echt het gevoel dat het HB voorstellen waar ze geen zin in hebben, bewust een extra negatief advies geven, in de hoop dat de ledenraad dat overneemt.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA0PRG
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 dec 2007, 17:07
Locatie: Anna Paulowna

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#58 Bericht door PA0PRG »

Heeft natuurlijk allemaal weinig met deze topic temaken.

Tegenwoordig moet alles maar zeer onpersoonlijk met het toetsenbord via internet. Bij mij begint het daar niet. Verenigingen hebben niet voor niets afdelingen. Wat mij betreft begint het met een bezoek aan een afdeling naar eigen keuze. Praat met mensen aldaar en zij helpen je wel verder binnen de vereniging. Stof genoeg om over te praten immers allen hebben een gezamenlijke hobby.

Onthoudt ook 1 zeer belangrijk ding: De vereniging is niet alleen een bestuur maar zijn ook alle leden. Met zijn allen vorm je “DE vereniging”!

Don't ask what your VERENIGING can do for you but what you can do for your VERENIGING.

Theo

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#59 Bericht door Theo »

PE7EB schreef: bewust een extra negatief advies geven, in de hoop dat de ledenraad dat overneemt.
Dat doen ze al jaren niet meer, niet in de openbare stukken die je als lid in kunt zien.
Beide democratische systemen hebben hun voor en nadelen, gelukkig zijn de verenigingen democratisch.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#60 Bericht door PE7EB »

Dat is jouw mening Theo, ik voel het nog steeds zoals ik het daar verwoord.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Plaats reactie