CQ-PA verdwijnt op papier

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Theo

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#61 Bericht door Theo »

en dat is ook goed dat we elkaar respecteren in elkaars mening.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6274
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#62 Bericht door PA3DAT »

Een vereniging, dat zijn alle leden samen. Vind je dat er iets moet veranderen binnen de vereniging, dan moet je je daar gewoon voor inzetten. Doe je dat niet, accepteer de vereniging dan zoals ie is en ga niet zeuren.

Die vereniging hebben we nodig, als radioamateurs. Zij vertegenwoordigt ons bij besprekingen met de overheid, in internationale kwesties etc. etc. Zonder vereniging (of vakbond, of politieke partijen, noem maar op) zijn we overgeleverd, hebben we geen stem meer, worden we niet meer gehoord.

Misschien gaat het wat ver om te zeggen: zonder vereniging(en) had deze hobby al lang niet meer bestaan, misschien zelfs nooit bestaan.
Heb je als groep bepaalde gemeenschappelijke belangen, verenig je dan. Samen staan we sterk!

En eh, dit geldt politiek gezien zowel voor links als voor rechts. Je hebt allerlei vakbonden én ondernemersverenigingen als VNO en MKB. En die zijn er niet voor niets. Dus ik verkondig hier, volgens mij, niet een bepaalde politieke mening. Voor het geval men mij daarvan zou willen betichten... :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0PRG
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 dec 2007, 17:07
Locatie: Anna Paulowna

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#63 Bericht door PA0PRG »

En vergeet even niet, dat de mensen die zich inzetten voor "hun" vereniging, dit doen in hun vrijetijd zonder daar voor betaald te worden. Dat verdient respect.

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#64 Bericht door 19RF186 panda58 »

[quote="PA0PRG"]Heeft natuurlijk allemaal weinig met deze topic temaken.

Tegenwoordig moet alles maar zeer onpersoonlijk met het toetsenbord via internet. Bij mij begint het daar niet. Verenigingen hebben niet voor niets afdelingen. Wat mij betreft begint het met een bezoek aan een afdeling naar eigen keuze. Praat met mensen aldaar en zij helpen je wel verder binnen de vereniging. Stof genoeg om over te praten immers allen hebben een gezamenlijke hobby.



Moet ik dan voor een simpele vraag even 2 x 60 km rijden????
Nou denk het niet.

gr. Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#65 Bericht door Apae »

Je lokale afdeling zit 60 km verderop? Dat is bijzonder ver, zelfs voor de dunbevolkte delen van Nederland.
Dan kan ik me wel voorstellen, dat je bepaalde zaken liever per mail doet.

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#66 Bericht door maarten_c »

PA0PRG schreef:En vergeet even niet, dat de mensen die zich inzetten voor "hun" vereniging, dit doen in hun vrijetijd zonder daar voor betaald te worden. Dat verdient respect.
Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Heel veel mensen hebben commentaar op zowel de VERON als de VRZA.
Ze kunnen het ook niet voor iedereen altijd goed doen.

Maar het bestuur bij beide verenigingen bestaat uit mensen die dit vrijwillig doen.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#67 Bericht door pa5cal »

Een kleine overpijnzing van mijn kant over de mededelingen die je zo af en toe eens leest dat "men" niks doet met sommige zaken. Ik ga er vanuit dat de verenigingen democratisch geleid worden. Helaas werkt democratie niet altijd he? Wat de meerderheid wil is niet perse waar jij op zit te wachten en sinds wanneer is de massa slim genoeg om te weten wat ze wel en niet willen?

Kortom de verenigingen zijn niets anders dan een afspiegeling van de maatschappij. Wat dat betreft denk ik dat er mensen zijn die prima kunnen leven met een digitaal blaadje en dan maar bij de vrza lid worden en mensen die liever het papiertje van de veron hebben (vereenvoudiging)

-P

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#68 Bericht door PF1JM »

[offtopic]
Democratie is de dictatuur van de meerderheid.
[\offtopic]
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6274
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#69 Bericht door PA3DAT »

En dan komt er politiek bij, en verandert een radio-topic in een onzin-topic. Lees eens een goed boek
over polticologie. De ontwikkeling van de democratie sinds de Griekse oudheid.
Hier een goed begin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie

Gaan we het nu weer over radio hebben... :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#70 Bericht door PF1JM »

Ehm, het was geen radiotopic en het staat in de sectie theekransjes... :wink:
Smile.... Tomorrow will be worse!

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#71 Bericht door pa5cal »

Er is wellicht een gelijkenis met de politiek, maar die is nergens rechtstreeks aangehaald zover ik ff snel kon zien. Hoe dan ook, er is zoveel mooi leesvoer zoals the tragedy of the commons. Of wat dacht je van de justice serie van micheal sandel? (gratis op jijbuis)

-P

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#72 Bericht door pe5t »

Mooie casus: laat de tragedie van de meent eens los op amateurs en het spectrum.

Kees

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6274
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#73 Bericht door PA3DAT »

PF1JM schreef:Ehm, het was geen radiotopic en het staat in de sectie theekransjes... :wink:
Je hebt helemaal gelijk, sorry! :D
pa5cal schreef:Er is wellicht een gelijkenis met de politiek, maar die is nergens rechtstreeks aangehaald zover ik ff snel kon zien. Hoe dan ook, er is zoveel mooi leesvoer zoals the tragedy of the commons. Of wat dacht je van de justice serie van micheal sandel? (gratis op jijbuis)
-P
Zijn uitspraken over democratie geen politiek? :roll:
Maar dit is "theekransjes", dus ik steek de hand in eigen boezem! :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#74 Bericht door PE5PVB »

Lekker goed beveiligd dat CQ-PA. Je klikt op een artikel, dan vraagt de site om login. Daarna verwijder je gewoon de artikelnaam in de adresbalk en hup, je hebt de complete CQ-PA zonder inloggen, bijvoorbeeld: http://www.cq-pa.nl/cq-pa-jaargang-2013-nummer-4/

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: CQ-PA verdwijnt op papier

#75 Bericht door PE1PQX »

Klik dan nog eens op een artikel?? Juist: Login gevraagd...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie