Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
- PA0FRI
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
- Roepletters: PA0FRI
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Ik heb een zware Heinkel scooter en Honda motorfiets gehad, maar mijn favoriete motor is een Honda CX500
Het zal wel mijn ouderwetse smaak zijn: een strak compact model met weinig frutsels en een V-twin.
Dit type heb ik zelf niet gehad en het wordt ook niet meer gemaakt.
Het zal wel mijn ouderwetse smaak zijn: een strak compact model met weinig frutsels en een V-twin.
Dit type heb ik zelf niet gehad en het wordt ook niet meer gemaakt.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.
- PE1PQX
- Berichten: 4556
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Een Harley Trapson....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
- PA0FRI
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
- Roepletters: PA0FRI
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Daar trap ik niet in.PE1PQX schreef:Een Harley Trapson....
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Yamaha YZF-R3
Laatst gewijzigd door PD0JDG op 23 jul 2020, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- PA2RU
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
- Roepletters: PA2RU
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Ik rij al ruim 2,5 jaar op dit beestje....
600cc 63kw
Nog altijd mijn eerste motorfiets na het halen van mijn A rijbewijs
Actieplaatje
En deze is er ook nog
Een zundapp KS50 met een KS80 blokje er onder...
Voor een bromfietsje gaat die als de brandweer
Word niet zo vaak meer op gereden als een jaar of 5 geleden..
73 René PA2RU
- PA0BAK
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
- Roepletters: PA0BAK
- Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
CZ 250 sport
https://www.motorencyclopedie.nl/motore ... 471-00.htm
Een degelijke 2 cylinder 2-tact, 250cc, ideale stadsmotor.
https://www.motorencyclopedie.nl/motore ... 471-00.htm
Een degelijke 2 cylinder 2-tact, 250cc, ideale stadsmotor.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
- PE1PQX
- Berichten: 4556
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Toch klopt het hoor... 30 versnelingen, en wel geteld 1 mk (mankracht)PA0FRI schreef:Daar trap ik niet in.PE1PQX schreef:Een Harley Trapson....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Moto Guzzi, zoiets als deze. Harley feel, Italian flaire.
- PA3DAT
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
- Roepletters: PA3DAT
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Ik reed op een Yamaha RD350, tweetakt tweecilinder.
Daarna op een Yamaha Virago en een Honda CX500, de droom van Frits!
Van 1995 tot 2018 op een Honda VF700 Magna met voorruit en Givi kofferset.
Een watergekoelde V4, waar ik ook een paar keer alleen mee op reis mocht, van
mijn xyl PA3DWK. . Zij reed ook op de CX500 en had een Yamaha Virago 250.
Op dit moment zonder motor, de 2 foto's hieronder zijn van 1999.
.
Mijn droom was de BMW R1100RT, foto van internet:
Daarna op een Yamaha Virago en een Honda CX500, de droom van Frits!
Van 1995 tot 2018 op een Honda VF700 Magna met voorruit en Givi kofferset.
Een watergekoelde V4, waar ik ook een paar keer alleen mee op reis mocht, van
mijn xyl PA3DWK. . Zij reed ook op de CX500 en had een Yamaha Virago 250.
Op dit moment zonder motor, de 2 foto's hieronder zijn van 1999.
.
Mijn droom was de BMW R1100RT, foto van internet:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI
- elsinga
- Moderator
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
- Roepletters: PC5E
- Locatie: Heerenveen (JO22xx)
- Contacteer:
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Ik reed op een BMW R1100GS, en rode. Als ik weer een motor zou kopen, dan zijn nieuwere broertje, de R1250GS.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
ik heb nog steeds een harley, rijd er niet veel mee, als je er ergens mee aankomt dan kijken ze je aan of je de tent komt overvallen, met dank aan de overheid met hun beeldvorming.
Als ik nu nog eens een motor zou aanschaffen zou ik waarschijnlijk voor een oude XT500 gaan
Als ik nu nog eens een motor zou aanschaffen zou ik waarschijnlijk voor een oude XT500 gaan
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Gereden: Honda CB750 uit 1985 en een Harley Davidson Sportster uit 1998.
Nu geen motor meer, maar het kriebelt wel!
Nu geen motor meer, maar het kriebelt wel!
.... But will it blend?
Re: Wat voor motor rijden we (of zouden we willen rijden)?
Leuk heel veel motoren gehad, toen ik 18 werd zowel zendamateur als motorrijder geworden.
Motorrijder wel veel fanatieker, huidige motor alweer ruim 120k opstaan.
Motor die mij het meeste is bij gebleven: Honda 1000 CBX (6 cyl) in de jaren 80 was het een machtige machine (nu niet meer qua pk/koppel) en een heel apart geluid.
Ik heb er zelfs 3 gereden.
Dit jaar bijna voor het eerst een BMW GS1250 aangeschaft maar toen reed ik een proefrit op de Energica Ribelle.
Om, dus net als de digitale modes ga ik qua mode bij motorrijden ook modern
https://www.energicamotor.com/energica- ... etfighter/
Het is een heel andere beleving, eigenlijk niet te vergelijken met de benzine motoren.
Constant koppel, geen versnellingen (niet nodig) en heel ander geluid tijdens rijden, banden / ketting nu hoorbaar beleving anders.
Ik ben benieuwd, motor had al geleverd moeten zijn maar zit vertraging op ivm Corana heeft de fabriek in Italie achterstand (2 maanden dicht geweest)
foto proefrit: (demo snelladen, gelijk mensen met vragen erbij. dat zal nog wel even blijven)
Motorrijder wel veel fanatieker, huidige motor alweer ruim 120k opstaan.
Motor die mij het meeste is bij gebleven: Honda 1000 CBX (6 cyl) in de jaren 80 was het een machtige machine (nu niet meer qua pk/koppel) en een heel apart geluid.
Ik heb er zelfs 3 gereden.
Dit jaar bijna voor het eerst een BMW GS1250 aangeschaft maar toen reed ik een proefrit op de Energica Ribelle.
Om, dus net als de digitale modes ga ik qua mode bij motorrijden ook modern
https://www.energicamotor.com/energica- ... etfighter/
Het is een heel andere beleving, eigenlijk niet te vergelijken met de benzine motoren.
Constant koppel, geen versnellingen (niet nodig) en heel ander geluid tijdens rijden, banden / ketting nu hoorbaar beleving anders.
Ik ben benieuwd, motor had al geleverd moeten zijn maar zit vertraging op ivm Corana heeft de fabriek in Italie achterstand (2 maanden dicht geweest)
foto proefrit: (demo snelladen, gelijk mensen met vragen erbij. dat zal nog wel even blijven)