Bij de brandweer liepen we tegen hetzelfde probleem aan. Leuk zo’n glazen dak maar niet als je antennes kwijt moet. Nu hebben wij naast het C2000 spul ook nog andere antennes nodig en dan is dat toch vervelend. Uiteindelijk opgelost door tussen de dakrails een stalen plaat te monteren waar de antennes op gemonteerd zijn. Op de onderstaande foto is het een beetje te zien.
Een auto die mij aan de ene kant aardig wat kopzorgen heeft veroorzaakt maar uiteindelijk heel betrouwbaar bleek, was een Mazda 6 Sportbreak 2.0 DCTi. Eerst gedonder met het roetfilter. Die laten verwijderen en dus probleem opgelost. Toen had de motor geen vermogen. Een bevriende monteur is er uren mee bezig geweest maar kreeg het probleem niet gevonden. Uiteindelijk naar Mazda Hoebeke in Rilland. Probleem bleek een turbo slangetje van een paar centen. Ditzelfde euvel een paar jaar later weer gehad maar toen was het natuurlijk zo opgelost.
Los van het bovenstaande heb ik naast het reguliere onderhoud nooit een garage hoeven te bezoeken. Met de auto’s die ik daarvoor heb gehad, was dat wel anders. Voor wat het waard is, dat waren allemaal Franse auto’s.
De huidige auto is ook weer een Mazda 6. Niet alleen omdat ik goede ervaringen heb met het merk maar vooral vanwege het feit dat Mazda niet meedoet aan het downsizen van hun motoren. Gewoon een 2 liter 4 cilinder benzinemotor en niet zo’n geblazen 1 liter drie cilinder. Het kan aan mij liggen maar ik heb het gevoel dat dat op de lange termijn toch langer heel blijft.