Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 31 mei 2020, 14:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 429 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 maart 2020, 14:45 

PA0FRI schreef:
Een echte auto, maar helaas te klein om in te rijden.

Toch maar gekozen voor een meer praktisch vervoermiddel.

Bijlagen:
loopauto.gif
loopauto.gif [ 136.93 KiB | 724 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 maart 2020, 19:53 

Wat ik zou willen rijden?
Een DMC DeLorean (voor wie het niet kent moet eens ‘Back to the Future’ kijken)
In het echte leven is het maar beperkt gebleven tot een VW Golf Plus.

ps. DMC met bijbehorende en werkende flux condensator, dat dan weer wel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2020, 10:35 

Na vandaag moeten we het zonder oldtimer doen :(
Bij de APK is gebleken dat er teveel aan moet gebeuren om weer 2 jaar legaal op Neerlands wegen te mogen rijden.
Er zit laswerk aan wat ik in de eerste instantie wou laten repareren maar er blijkt meer aan te schorten.
2 banden afkeur , 2 advies , fusee's en een wiellager : gezamenlijke kosten ruim over de 800 euro waarop ik besloot dat het mooi is geweest.

8,5 jaar lang / 67.000km ontzettend veel plezier aan beleefd en hij heeft ons ook door een lastige tijd gesleept.
Ik stond met tranen in mijn ogen te kijken toen hij de straat uitreed op weg naar een beter leven bij iemand die er nog brood in ziet -> altijd nog beter dan op sloop eindigen.
Want er zijn nog maar 2 Leone 1 sedans met een 1300motortje in ons land..de rest is allemaal weggeroest..

Voor 'ie weg ging heb ik 'm nog even uitgelaten : heb er zo'n 60km mee gereden en heb af en toe een traantje weggepinkt..
Alsof je een ziek huisdier naar zijn eind begeleid en dat voelt niet fijn :(
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2020, 12:51 

Goh René, nooit gedacht dat je zo verknocht kon zijn aan een auto. Zelf kijk ik altijd met plezier uit naar een nieuwere auto. Heb nu een Mazda 6 2.0 CDTi met ruim 330k op de teller en hoewel hij op heel veel vlakken het nog prima doet, hebben de verstuivers hun beste tijd gehad. Bij het koud starten is het net of er een nieuwe paus gekozen is :mrgreen:. Na een minuutje te hebben gelopen is er niets meer aan de hand en rijdt hij prima. Ik moet mijzelf inhouden om niet alvast een andere auto te kopen. Hij heeft namelijk nog een jaar APK dus ik wil er eigenlijk nog het maximale uit halen voordat er een ander komt.
Als er dan een nieuwe moet komen dan moet ik zeggen dat ik private lease ook best wel aantrekkelijk vind. Wat er dan precies gaat komen hangt helemaal van het aanbod af, ik ben niet zo merk vast.

Heb jaren geleden afscheid genomen van een BMW R1100 GS en daar een R1150 GS Adventure voor terug gekocht. Daar heb ik echt wel spijt van gehad. Die GSA was nieuwer, mooier en technisch beter maar ik had er bij lange na niet zoveel plezier mee als de 1100.

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2020, 13:27 

Weet je : rijden in een oldtimer is emotie , auto's uit vervlogen tijden ademen dat ook..
Tegenwoordig is dat ver te zoeken ( vind ik ) en lijken vele auto's ook op elkaar...soms komen sommige merken zelfs uit 1 fabriek.
Na 2008 is het merk subaru dat ook kwijt geraakt , alleen houden ze nog wel vast aan boxer motoren en all wheel drive.
Het eigenzinnige wat subaru altijd had is er af en daarmee gaan ze op in de massa die anonimiteit heet...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2020, 17:28 

Dat alle nieuwe autos op elkaar lijken is een klacht van alle tijden. Sommige ontwerpen moeten gewoon een beetje rijpen. Niettemin, die periode is zeker leuk.

Toch moet me wel van het hart, serieus oldtimer bezit kost gewoon geld. In die zin schrik ik niet erg van die rekening. Niettemin kan ik me goed voorstellen dat je het niet gewend bent met deze Japanner ;)

Zelf heb ik twee oude Carina's staan, seventies. Staan,helaas, want ik kom er niet echt toe ze rijdend te maken en houden. Nuja zo gestald roesten ze ook niet ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2020, 18:32 

Lastentechnisch is het een lachertje om een oldtimer te rijden : in dit geval op jaarbasis zo'n 170 euro ;)
De reperatiekosten zijn wel op te brengen maar ik had het idee aan de rand van een oneindig diepe put te staan..
Daarnaast heb ik geen garagebox waar hij 3 maanden kan staan ivm overgangsregeling , en van zo'n tijd stilstaan worden ze door de regel er niet beter op.
Overigens heeft deze Leone in de 8,5 jaar dat we 'm hadden slechts 1300 euro aan onderhoudskosten gehad , dat valt best mee.
Dat was ik ook kwijt aan mijn vorige impreza in slechts anderhalf jaar tijd.

Onderdelen zijn ook steeds lastiger te vinden...heb een uitlaatspruitstuk uit Belgie moeten halen , einddemper uit Volkel etc etc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2020, 19:04 

Ja, ik ken dat gevoel, je rijdt een auto, en opeens is het niet meer te redden.
Dat had ik met mijn Opel Astra uit 1996.
Je hebt een auto die jarenlang bijna zonder mankementen je overal heen brengt, en ineens hartfalen,,.. de nokkenas kapot.
Ik heb nu een bijna klassieker, in ieder geval, een auto die je niet vaak tegenkomt op de weg,
Daihatsu Terios, eentje uit 2001, dus even met de lichten seinen als je een medeliefhebber tegenkomt, en dat is me in drie maanden pas één keer overkomen.
Heeft dik 16 sec. nodig om aan de 100 te komen, loopt niet harder als 140, maar kan in los zand, modder en terrein goed uit de voeten.
Heerlijk die 4WD.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2020, 19:42 

Ik heb 2 keer motorpech gehad met 1 subaru..
Dat was met een Leone 2 uit 1990 met een 1800 cc motor : de eerste OHC motor die ze toen op de markt brachten.
Eerste keer een distributieriem die knapte : blijkt dat de kleppende de zuiger niet kunnen raken...zuigers hebben uitsparingen ;)
Dus 2 nieuwe riemen er op en weer gaan met die banaan..
Tweede keer 2 kapotte koppakkingen en dat was ook het einde voor die motor : beide koppen gescheurd en dat blijkt een kwaal te zijn.
De oudere OHV ( onderliggende nokkenas ) motoren van subaru zijn praktisch onverwoestbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 429 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur