Wereld Omroepers

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Wereld Omroepers

#1 Bericht door PE1NBD »

Ik las in het laatste clubblad van de VRZA dat de Whiskey Oscar groep een veldweekend gaat houden. Als je vervolgens op hun site inlogd zie je dat het hier een 11 meter DX club betreft. Is het de bedoeling dat de geregistreerde amateurverenigingen ook activiteiten voor 11 meter clubs gaan promoten? Dit verbaasd me ten zeerste gezien hoe diverse amateurs t.o.v. de 11 meter collega's staan. Blijkbaar denken ze hier bij de VRZA anders over.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Wereld Omroepers

#2 Bericht door PE1RIK »

Waarom ook niet? Ik las ook al een tijdje bladen voor "echte" amateurs toen ik nog een 11-meter-piraat was.

Mede door de artikelen in de diverse bladen (en JOTA) ben ik er naartoe gegaan om eens een examen te doen. Met goed gevolg.

En laten we wel wezen: veel 11 meter amateurs bouwen mooie dingen en ook op die band zijn leuke verbindingen mogelijk. Dus waarom er zelf niet eens gaan kijken?

Als wij last hebben van tegenvallende condities, kiezen we een andere band. Als je maar een band tot je beschikking hebt, moet je wat creatiever worden.

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Wereld Omroepers

#3 Bericht door PE1NBD »

ook niks negatiefs t.o.v. onze 11 meter collega's Bart. Maar ik weet hoe sommige amateurs hierover denken. Zelf ben ik wel een voorstander van het dichter bij elkaar brengen van deze twee groepen. 11 Meter is voor mij destijds toch de springplank geweest naar het amateur gebeuren. En als je het goed bekijkt dan ligt het 11 Mtr. en HF DX gebeuren toch heel dicht bij elkaar. Ook wat de discipline betreft(mijn mening).
Verbaasde mij echter dat de hiervoor genoemde club hier een deel in hun clubblad aan besteed.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Wereld Omroepers

#4 Bericht door PE4BAS »

Sterker nog, waarom stond het niet in de Electron?
Ben er ook voor om 11 Mtr aktiviteiten (dan wel de legale...) in de amateurbladen te zetten.
In Funk gebeurd dat ook. Ik denk ook dat meer als de helft van de nieuwe amateurs begonnen is op 11 Mtr. En wil je wat meer jongeren bij het gelicenseerde amateur gebeuren betrekken is dit gewoon de kans. Tegenwoordig is op 11 Mtr met SSB legaal ook heel goed te DXen en lijkt het inderdaad veel op HF 10 en 12m.
Daarnaast is de "Wereld Omroeper" club ook nog een leuke club (ben er ooit lid van geweest) en ook 1 van de oudste 11 Mtr clubs in Nederland. Overigens is het volgens mij niet verplicht om een 11 Mtr amateur te zijn of daar aktief op te zijn als je lid wilt worden of mee wilt doen aan de velddag het is gewoon een radioamateur club. Men gebruikt op de amateurbanden zelfs een speciale call op de velddag.

Zie: http://www.wereldomroepers.nl/

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Wereld Omroepers

#5 Bericht door dxhunter »

PE4BAS schreef:Sterker nog, waarom stond het niet in de Electron?
Omdat activiteiten van de VRZA niet in het clubblad van de Veron worden gepubliceerd. Jutberg radiokampweek staat er ook niet in. De activiteiten van de VRZA staan in de CQPA (= blad vrza).

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Wereld Omroepers

#6 Bericht door PE4BAS »

Een velddag van de "Wereld Omroepers" lijkt me niet een VRZA aktiviteit...
Maar ik kan me vergissen natuurlijk :roll:

Plaats reactie