10GHz /M Contest Grrr

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: 10GHz /M Contest Grrr

#31 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: 10GHz /M Contest Grrr

#32 Bericht door PD2R »

PB1SAM: Je hebt volkomen gelijk maar tussen het weten dat je er niets mee opschiet en er daadwerkelijk naar handelen, is nog een heel verschil.
Gelukkig kan ik zeggen dat het me steeds beter lukt om "relaxed" te rijden en me niet meer druk te maken om diegene die er nog zo nodig nog tussen moet.
Als iemand die voor mij rijd eens besluit om 70 km/u te rijden i.p.v. de toegestane 80 km/u, dan maak ik mij daar steeds minder vaker druk om. En ik moet zeggen, het rijd een heel stuk prettiger.
Voor wat betreft de snelheid, cruize control is echt een uitkomst. Ik zet het vast op de toegestane maximum snelheid en ik hoef allen nog maar op het verkeer te letten en niet meer op mijn snelheidsmeter of de berm.

Opvallend trouwens dat er geen reactie kwam op je eerdere opmerking over die piraat en het AT :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

KI6APR
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 okt 2008, 01:40
Locatie: Woodland, California

Re: 10GHz /M Contest Grrr

#33 Bericht door KI6APR »

@PA2AAB

Ik begrijp dat de situatie hier iets anders is en ik dacht er nog aan om daarover nog iets toe te voegen. Er zijn natuurlijk hier ook wel plaatsen waar er files zijn tijdens de spitsuren, maar ik heb daar nauwelijks last van. Er zijn 2, 3 of 4 (of meer) rijstroken waar ik langs kom op weg naar mijn werk. Omdat je ook rechts mag inhalen, kun je ervoor kiezen om op de 2e rijstrook van rechts te gaan rijden bijvoorbeeld. Ik waak er ook voor om niet te langzaam te gaan rijden. Als er iemand sneller dan de maximum snelheid wil dan laat ik hem gewoon zijn gang gaan.

Bij deze snelwegen met 4 rijstroken komt er natuurlijk een moment dat 1 rijstrook wegvalt en het is bijna amusant om te zien hoe mensen zich op het laatste moment er er nog tussen willen persen en soms worden ze nog rechts ingehaald door iemand die vindt dat hij nog wel even een paar autos verderop zich er tussen kan persen.

@Coolepascal

Ik heb ook wel in grote steden gereden zoals LA en omstreken en ook in New York inclusief Manhattan. Voordat ik hier ben gaan wonen nog diverse keren op vakantie geweest zowel aan de oostkust als ook de westkust. Denk aan Orlando, dan naar Key West, Washington DC, New York City en weer terug naar Orlando. Een jaar later van San Francisco naar LA, dan naar Flagstaf, Grand Canyon, Bryce Canyon, en andere plaatsen, Salt Lake city, Boise Idaho, Seattle, Vancouver Canada en dan weer terug naar Sacramento. Je begrijpt dat ik niet de hele lijst met bezienswaardigheden waar ik gestopt ben en plaatsen om te overnachten heb opgenoemd.

In dit verband nog even vermelden dat ik nog wel even staande gehouden ben (pulled over) in Alabama door een state trooper. Mijn snelheid was ongeveer 83 mph en dat vond men toch echt niet kunnen. Geen bekeuring maar wel een verbal warning. That was back in 1989 when I was still young and stupid...........

Die tijden zijn een beetje voorbij en ik vind het nu niet meer nodig. 65 mph wen je ook wel aan.

Jan
Voorheen PA0PWR, nu KI6APR

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: 10GHz /M Contest Grrr

#34 Bericht door pa5cal »

65mph op die ellenlange brede rechte wegen zou mij in de berm doen belanden (in slaap gevallen) maar dat zal wel aan mij liggen ;)

-P

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: 10GHz /M Contest Grrr

#35 Bericht door coolepascal »

Daarvoor is een autopilot uitgevonden.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie