Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#1 Bericht door PD0MV »

Hallo Mede Radioamateurs

Mijn vraag is of er radioamateurs zijn die geinteresseerd zijn in wat er in Libie gaande is, en wat er gaat gebeuren, rond om het ingrijpen van buiten af in Libie. wat betreft onze hobby kwa Radiocontact

Niet dat dit forum misschien er voor geschikt is, maar toch ben ik benieuwd. Mocht het gigantische uit de handlopen , want wij dan kunnen betekenen.

wat betreft NoodCommunicatie. mocht er beroep gedaan worden op Dares , Om Als voorbeeld te noemen.
Welke scenarios kunnen ontstaan.

Ik ben gewoon benieuwd. En ik vraag dit ter informatie, om er wellicht wat van op te kunnen pikken.

P.S.
Aangezien er nog steeds wel Radioamateurs zijn die zich ook bezig houden met leger spul bijvoorbeeld van de SRS club, en soms ook als een radioamateur ook nog is straaljager piloot is, dat hij als straaljager piloot op de amateurbanden mag komen en contact met de grond mag maken, of het anders om niet mag dat wist ik.


73 de PD0MV


Ik hoor het wel wat de reacties zijn
Ik ben ook maar een mens :wink:

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#2 Bericht door lloyd »

volgens mij gelden voor straaljagerpiloten dezelfde regels als voor truckers

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#3 Bericht door PA2LO »

volgens mij gelden voor straaljagerpiloten dezelfde regels als voor truckers
Geldt dat ook andersom? Dan kan ik voortaan een beetje doorkachelen op de autoweg. :shock:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#4 Bericht door Steef »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Met een .50 op de motorkap om onnodig links rijder een stukje op te schuiven


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wie praat luistert niet

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#5 Bericht door PD0MV »

inderdaad punt 50 op je autotje en door kachelen maar.
En niet te vergeten transceivertje aanboord kan van pas komen, om als tussen doortje even een QSO te maken :mrgreen: , en beetje AS AIRPLANE SCATTER :mrgreen:

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#6 Bericht door PE2AAB »

Omdat het hier toch een off topic en onsamenhangend verhaal is maar uiteindelijk misschien toch wel relevant de volgende vraag.

Op je website stel je:
145.500MHz Nationaal Dares Frequentie, mits Dares wordt opgeroepen dan wordt u vriendelijk verzocht om de frequentie vrij te laten
Niet om het een of ander maar volgens het bandplan geldt voor deze frequentie:
145.500MHz (mobiel) oproep FM

Dat laatste is dan ook waar ik de frequentie voor gebruik. Oproepen. Wat DARES daar te claimen heeft weet ik niet maar ze zullen het wel zelf bedacht hebben.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#7 Bericht door PE7EB »

En daar gaan we weer ... DARES CLAIMT niets, DARES heeft deze frequentie gekozen om dat het een frequentie is waarop ook buiten DARES verband regelmatig op wordt uitgeluisterd, waardoor er een grotere kans is dat een eventuele (nood)oproep gehoord wordt.
In geval van een calamiteit/oefening zullen DARES deelnemers verzoeken de frequentie tijdelijk niet te gebruiken voor ander verkeer, als daar geen gehoor aan wordt gegeven ( gebrek aan HAM-spirit en/of fatsoen), zal volgens de geldende procedures worden uitgeweken naar een andere frequentie.

Een .50 op de auto is mij te licht hoor, ik neem wel een 25mm Oerlikon :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

willywonkel
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2010, 10:11

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#8 Bericht door willywonkel »

Mark kan je deze vragen niet beter aan dares zelf vragen?

PA3JT
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:19
Contacteer:

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#9 Bericht door PA3JT »

PE2AAB schreef:Niet om het een of ander maar volgens het bandplan geldt voor deze frequentie:
145.500MHz (mobiel) oproep FM
En in welk wetsartikel staat dat bandplan beschreven? Dat is ook maar een onderlinge afspraak waarvan men hoopt dat men het fatsoen op kan brengen zich daar een beetje aan te houden (geldt niet voor contesters geloof ik, die hebben geen bandplan....)
communiceren is heel wat anders dan het tot stand brengen van een verbinding.

FT-897D | FT-225RD | FT-7800 | FT-817 met TR1300 23cm Transverter| diverse Motorola MX | SE-550 UHF | Alinco DJ-G7E

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#10 Bericht door PE7EB »

Veel kontkletsers hebben maar één plan, "WINNEN" en dat ten koste van alles en iedereen :( :wink:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#11 Bericht door PD0MV »

willywonkel schreef:Mark kan je deze vragen niet beter aan dares zelf vragen?

Nou, wij mogen dat gebeuren wel beluisteren tussen de amateurbanden en omroepbanden in, maar niet zenden

en ik denk dat dares zich hier niet mee bezig houdt, omdat dares alleen voor nederland geld, geloof ik.

Tuurlijk ze zullen individueel wel luisteren in hun eigen shack, maar of ze er ook wat mee doen dat weet ik niet.

misschien komt dat nog ter spraken
Ik ben ook maar een mens :wink:

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Resolutie VN - NO FLY ZONE Libie

#12 Bericht door PD0MV »

PE7EB schreef:En daar gaan we weer ... DARES CLAIMT niets, DARES heeft deze frequentie gekozen om dat het een frequentie is waarop ook buiten DARES verband regelmatig op wordt uitgeluisterd, waardoor er een grotere kans is dat een eventuele (nood)oproep gehoord wordt.
In geval van een calamiteit/oefening zullen DARES deelnemers verzoeken de frequentie tijdelijk niet te gebruiken voor ander verkeer, als daar geen gehoor aan wordt gegeven ( gebrek aan HAM-spirit en/of fatsoen), zal volgens de geldende procedures worden uitgeweken naar een andere frequentie.

Een .50 op de auto is mij te licht hoor, ik neem wel een 25mm Oerlikon :mrgreen:
zo staat er dus ook op mijn site van, u wordt dan vriendelijk verzocht, om dan de frequentie niet te gebruiken, ik bedoel er hetzelfde mee met hamspirit etc, want als er geen gehoor aan gegeven wordt dan wijken ze uit. PE2AAB

ik heb die regel op me site overgenomen van de dares site.

en of er nu geclaimd wordt of niet, een beetje hamspirit kan geen kwaad lijkt me.
Ik ben ook maar een mens :wink:

Plaats reactie