herstart PI4AA

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

herstart PI4AA

#1 Bericht door Yannick PE2YSB »

Hallo OM's en andere zend en luister amateurs.

Wie hebben er allemaal naar pi4aa geluisterd 16 november en wat vonden jullie er van.

Ontvangst vond ik tegenvallen, signaalsterkte op 80 was prima maar erg veel QRM, op 20 en 2 heb ik ze niet gehoord. Op 70 was signaal erg zwak maar geluid beter, logisch want het was FM

Inhoudelijk over de uitzending wel, ach het meeste was al bekend maar daar is weinig aan te doen. Eerlijk gezegt vind ik het een beetje oudbollig, maar ja de gemiddelde zendamateur is geen 20, dus waarschijnlijk heeft de gemiddelde zendamateur dat gevoel niet :)

Maar wel leuk voor de fans dat ze terug zijn.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: herstart PI4AA

#2 Bericht door Theo Postma »

Yannick schreef:Hallo OM's en andere zend en luister amateurs.

Wie hebben er allemaal naar pi4aa geluisterd 16 november en wat vonden jullie er van.

Ontvangst vond ik tegenvallen, signaalsterkte op 80 was prima maar erg veel QRM, op 20 en 2 heb ik ze niet gehoord. Op 70 was signaal erg zwak maar geluid beter, logisch want het was FM

Inhoudelijk over de uitzending wel, ach het meeste was al bekend maar daar is weinig aan te doen. Eerlijk gezegt vind ik het een beetje oudbollig, maar ja de gemiddelde zendamateur is geen 20, dus waarschijnlijk heeft de gemiddelde zendamateur dat gevoel niet :)

Maar wel leuk voor de fans dat ze terug zijn.
Sorry, wist niet eens dat ze er weer waren.
Heb hier op het forum geen lijst voorbij zien komen.
Wel dat ze er mee op houden.

Maar geen bericht dat ze weer zouden beginnen.
Zal wel aan mij liggen, het internet filter te smal, op het forum van de Veron.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#3 Bericht door angelo »

op 80 was het goed te volgen, op 2m was het 4x niets (klonkt ook horizontaal ipv verticaal, op 70cm zat iemand met sstv er de hele tijd doorheen.
wat betreft inhoud, ik heb proberen te luisteren maar ik vond na 5 minuten slap lullen in de lokale rond interessanter...
No good deed goes unpunished.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#4 Bericht door Yannick PE2YSB »

angelo schreef:op 80 was het goed te volgen, op 2m was het 4x niets (klonkt ook horizontaal ipv verticaal, op 70cm zat iemand met sstv er de hele tijd doorheen.
wat betreft inhoud, ik heb proberen te luisteren maar ik vond na 5 minuten slap lullen in de lokale rond interessanter...
2m is ook horizontaal uitgezonden. Op een klaverblad antenne die ook gebruikt wordt voor pi7cwe. Het rondje daarna deden ze met de icom 910h, 100 watt in een vertical of een 4 el Yagi, denk dat ze de vertical gebruikt hebben, lijkt me voor een rondje het meest logisch.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

Hier is het antwoord over de herstart van PI4AA te lezen.

http://www.veron.nl/cie/pi4aa/main.htm
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#6 Bericht door Yannick PE2YSB »

PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

PA3GVQ
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 apr 2005, 19:53

#7 Bericht door PA3GVQ »

Smaken verschillen altijd, maar ik vind het een hele opgave van de crew om regelmatig zo'n programma te maken. Als je zelf hier mee bezig bent dan kom je er pas achter hoeveel vrije tijd zo iets kost. Voor een eerste uitzending ben ik van mening dat ze zeker hun best hebben gedaan. Jammer om te vernemen dat het signaal niet al te sterk was in de regio Eindhoven.

Voor de liefhebbers in het westen van het land, op zondagavond na de officiele uitzending zal PI4AA zal de uitzending heruitgezonden worden in de Rotterdamse ronde rond 21:00 uur op PI3RTD op 145.6125 MHz. De ronde zelf begint om 20:30 uur.

PI3RTD is in een straal van ongeveer 40 km rondom Rotterdam goed te ontvangen.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#8 Bericht door Yannick PE2YSB »

inderdaad zo iets kost erg veel tijd, vandaar ook petje af.
Ik heb 12 jaar bij een lokale omroep gewerkt, en inderdaad programma's maken kost uren. Al gaat live wat sneller dan een opname uitzenden. Puur omdat mensen onbewust beter hun best doen als ze live zijn, en het dus ineens goed gaat. Bij opname komt het regelmatig voor dat er iemand zegt "ow doe maar even opnieuw." dat kost veel tijd :)

tis alleen niet mijn ding :)
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#9 Bericht door johnvdpas »

Waar zenden ze eigenlijk uit in Eindhoven? Op de tu/e?

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#10 Bericht door Yannick PE2YSB »

jep, bij pi4tue
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#11 Bericht door johnvdpas »

Ik vraag me wel af of er masaal op afgestemd word. Was wel te verwachten dat het daar was, maar ze zeggen het zelf niet!

Ik zal het wel luisteren even downloaden en snel even skippen wat ik leuk vind ja dan nee... Maar echt boeiend, nee dat was het niet.

Maar toch zijn er altijd wel mensen die hier met plezier na luisteren dus dan heeft pi4aa zeker ook een nut. Anders blijven die ferquenties ook maar leeg haha!

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#12 Bericht door PA5COR »

Het programma wordt hier ook voor de Muntronde herhaald op 145.700 op zondagavond om ongeveer 1/2 8

Dus, heb je het gemist en in het bereik van de Heerenveense repeater, dan luister je daar naar de herhaling ;)

Respect voor de makers!


73,

Cor

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#13 Bericht door wbeekman »

Wist niet dat Heerenveen een repaeter had (hihihi)
Tjonge tjonge wat is dat dorppie gegroeid zeg..... :-)
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#14 Bericht door johnvdpas »

Het is een feit als je weet dat er onzettend veel tijd in gaat zitten. Ik vond de opzet niet onproffesioneel zelf. Alleen niet boeiend. Maar, ik denk dat er wel genoeg mensen zijn die dat wel vinden, ook luisteramateurs. (waarschijnlijk luisteren die nog harder dan amateurs denk ik zelf)

Plaats reactie