D - amateurs op HF

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

#151 Bericht door PA3FS »

Nou ik zeg tot werkens dan maar op de hf. 73's PA3FS Frank

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#152 Bericht door pa7wwo »

Hoi Allen

Om 2400 uur is 20 mtr allang dicht ik zou tot morgen een uur of 0800 lekker op 40 mtr aan de gang gaan die is dan waarschijnlijk wel bruikbaar.

Verder veel succes voor de N-ers op HF.

Ik zal zelf hier een set moeten inleveren aan de N-amateur hier in huis hihi
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Propegatie

#153 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Er is ook een uitbarsting op de zon geweest. Dit heeft zeer waarschijnlijk negatieve gevolgen voor de komende dagen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#154 Bericht door PA5COR »

Was al merkbaar op 80 meter Tjeerd, slechte condities de laatste dagen.

Maar inderdaad, 40 's avonds, soms 20 open, overdag 20 meter en 40.

10 meter ook in de gaten houden, werk soms nog wel aardig dx als de band even open gaat, tip: bakenbandje in de gaten houden/dx cluster ;)

73,

Cor

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#155 Bericht door johnvdpas »

Overigens en dat had een andere amateur ook ergens in het begin beschreven bestond er vroeger een regeling tussen de belgische on2 en pd. (on2 is novice voor belgie zelfde niveau als bij ons, bestaat niet meer nu enkel on3 basisvergunning dus kan men behalen, of wat ze bij ons f noemen)

De reden dat pd in belgie niet op hf mochten was vanwege het feit dat ze daar geen ervaring mee hadden... Welnu, dat kunnen ze volgend jaar al niet meer zeggen. Maar ik durf te wedden dat de het zo blijft...

Dit is namelijk puur gedaan omdat in nederland de on3 niet meer werden herkend. Toen heeft belgie gezegd jullie komen er hier ook niet meer op, met een of andere smoes. (geen pratische proef en geen ervaring op hf)

Zo van, oke dan gooien we voor jullie ook lekker de deur dicht... Want als ze nu eerlijk zijn zouden ze volgend jaar ook n, ers in belgie op de hf (met 10watt) uit moeten laten...

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#156 Bericht door PA5COR »

Ja,

De EENHEID in Europa is nog ver te zoeken, bij iets wat heel simpel had KUNNEN zijn....


Cor

Plaats reactie