C 2000

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: C 2000

#16 Bericht door PA0ETE »

De beste oplossing is waarschijnlijk om met twee of meer mobiele providers om tafel te gaan zitten en die hun bestaande netwerk te laten uitbreiden hiervoor zodat de politie gebruik kan maken van willekeurig welk van die netwerken.

En je zou die bedrijven extra redundantie kunnen laten inbouwen. Niet een extra overheidsnetwerk dat die redundantie geeft.

Het is zo frappant in een aantal sectoren waar je beslist geen marktwerking wilt introduceert de overheid marktwerking, en op plekken waar het juist wel een goed idee is knijpen ze de billen bij mekaar.

In de UK is het allemaal uitbesteed. Dat was het Tetra-netwerk ook, en nu heeft de politie een eigen mobiele provider. Groot voordeel: via C2000 kun je geen foto's uitwisselen en al helemaal geen video, en dat gaat bij mobiele technologie heel makkelijk.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: C 2000

#17 Bericht door PA0ETE »

Ahum, ik dacht dat het in de UK al draaide maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Gepland jaar dat het helemaal operationeel zou zijn was 2019, nu wordt dat geschat op 2026.

Kennelijk zijn er overal problemen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emergency ... es_Network

Een netwerk als LTE is om meerdere reden wel een beter idee.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: C 2000

#18 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0ETE schreef: 11 okt 2023, 21:19 De beste oplossing is waarschijnlijk om met twee of meer mobiele providers om tafel te gaan zitten en die hun bestaande netwerk te laten uitbreiden hiervoor zodat de politie gebruik kan maken van willekeurig welk van die netwerken.

En je zou die bedrijven extra redundantie kunnen laten inbouwen. Niet een extra overheidsnetwerk dat die redundantie geeft.

Het is zo frappant in een aantal sectoren waar je beslist geen marktwerking wilt introduceert de overheid marktwerking, en op plekken waar het juist wel een goed idee is knijpen ze de billen bij mekaar.

In de UK is het allemaal uitbesteed. Dat was het Tetra-netwerk ook, en nu heeft de politie een eigen mobiele provider. Groot voordeel: via C2000 kun je geen foto's uitwisselen en al helemaal geen video, en dat gaat bij mobiele technologie heel makkelijk.

Ik ben niet "dom" heb tenslotte ook het examen cum laude gedaan maar moest toch even zoeken.
screen 11.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1cmo
Berichten: 2087
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: C 2000

#19 Bericht door pe1cmo »

één van de grootste problemen is de encrypie.

Komt de juiste sleutel niet aan, dan is het apparaat waardeloos en werkt dus niet, ook al komt het netwerk binnen. (en lijkt het alsof het netwerk het niet doet)
of het bericht komt wel aan, maar wordt niet ge-decodeerd, dus blijft het stil.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Plaats reactie