brandweer + kpn + at versus pd5hw

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.

Gegevens via radio ontvangen ter beschikking stellen aan derden

Peiling eindigde op 06 mar 2006, 20:55

(Scanner)luisteraars zijn zieke mensen, aanpakken die hap, wet = wet
0
Geen stemmen
heeft kpn/at/brandweer niets beters te doen?
4
44%
het laat me allemaal koud
5
56%
ik ga meteen actie ondernemen voor vrijheid van nieuwsgaring/meningsuiting
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 9

Bericht
Auteur
PE2HD
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 aug 2006, 06:47
Locatie: Eindhoven

#16 Bericht door PE2HD »

Boris schreef: ........Ik heb als scannerbezitter niet veel problemen met de ontvangst, maar heb zeker niet de drang om het ontvangene wereldwijd moeten publiceren.
Eigenlijk moet je dat sowieso niet doen, zodat een eventueel verbod niet eens nodig zou zijn.
Groeten, Gert
Wat stem je dan in de poll :?:

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#17 Bericht door wbeekman »

Tis trouwens ook zo, dat veel ouderen in het bejaardenhuis naar de scanner luisteren om te weten wat er in hun stad allemaal gebeurd of gaande is.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#18 Bericht door angelo »

Ja, anders heb je natuurlijk vrij weinig te klagen, als je de hele dag verplicht achter de geraniums zit omdat je geen eten krijgt of een schoon bed of schone kleren.
No good deed goes unpunished.

NL6881
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 okt 2006, 19:52
Locatie: Regio 13

#19 Bericht door NL6881 »

Zelf ben ik ook brandweer, maar mijn mening op het mee kijken via internet of op je eigen ontvanger is alleen maar positief.

Vroeger konden we mooi op de scanner volgen wat er gebeurde in jou dorp/stad, dat gaat dus niet meer.

Wat te denken aan het thuisfront, mijn vriendin vond het fijn om te weten dat alles goed ging en dat ik ook weer naar huis kwam. Ze volgde op de scanner onze voertuigen.

Maar goed, nederland bestaat uit regels en wetten, maar na wat speurwerk bij MIJN grote vriend "GOOGLE" vindt je veel.......


Gr
Theo
Lid: VERON

Boris
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 apr 2006, 21:58
Locatie: Eindhoven

#20 Bericht door Boris »

[quote="PE2HD"
Wat stem je dan in de poll :?:[/quote]

Ik heb niet gestemd. Daarbij heb ik niet de gedachte dat er iets zal veranderen als ik wel zou stemmen.
Groet uit Eindhoven, Gert
Door de lucht gaat het sneller

Imre
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2007, 21:42

#21 Bericht door Imre »

Als insider kan ik jullie hier wat sappige details over vertellen. KPN heeft eerst geprobeert om de webhoster van pd5hw te 'sommeren' direct de website af te sluiten. Op dat moment was dat hostingbesdrijf de grootste sponsor van de data en de directeur staat opvriendelijke voet met Harrie.

Ze kregen dus nul op request. Terecht, ze hebben helemaal niets te vertellen. Er was niet zo veel voor nodig om de media er een beetje ophef over te laten maken, dit maakte de heren van de KPN nog pissiger.

Toen zijn ze gaan dreigen met rechtzaken, welnu, op één punt hadden ze gelijk, het KPN3 netwerk toont ook een heleboel privé berichten. Nietemin mogen u en ik die berichten ontvangen en lezen.

We hebben water bij de wijn gedaan, want procederen daar is bij ons alhtans geen geld voor. De regels uit het KPN3 netwerk zijn dus niet op commando van KPN verwijderd, meer als blijk van goede wil.

Hun beroemde argument was dat de meldkamer van de regio spamm telefoontjes kreeg, dankzij onze pagina. Dus hebben we ook maar telefoonnummers gemaskeerd. (Er wordt echt net zo veel gebeld hoor)

KPN heeft een onderzoek laten instellen door een of andere telecom waakhond, domoren! Er gaat er maar een over die beslissing en dat is de minister van BIZA, en die houd de p2000 monitoren het hand boven het hoofd. Gedoogbeleid heet dat.

Een mooi woord om te zeggen dat het de politiek beter uitkomt als we blijven. In onze democratie is een organisatie met meer macht dan de politiek, dat heet de media. En laat het nu de media zijn die de monitoren het meest gebruiken.

Vanuit de hulpverlening krijgen we ook niets dan lof, brandweerman, ehbo'er en technische beheerders gebruiken het als gereedschap.

Imre

Plaats reactie