Corona Virus.

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#31 Bericht door PE1PQX »

Het belangrijkste is dat je weer thuis bent Willy.... De rest is deels bijzaak.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#32 Bericht door PA1AIS »

Ik denk dat Juni eerst komt voordat er iets onder controle is. Die data in April zijn m.i. lachwekkend.
"men" beseft nog steeds niet dat dit wel eens maanden kan duren.
In Nederland blijken veel mensen een erg laag IQ te hebben en gaan lekker buiten samen klonteren op diverse locaties, ergerlijk gewoon.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#33 Bericht door PA3DAT »

PA1AIS schreef:"men" beseft nog steeds niet dat dit wel eens maanden kan duren.
Ik denk dat jij "men" behoorlijk onderschat. Natuurlijk weten ze dat wel. Maar als "ze" vorige week
hadden gezegd dat het land voor 3 maanden op slot zou gaan waren "ze" waarschijnlijk voor gek
versleten!

Laten we nou eens ophouden te denken dat wij ("het volk") slimmer zijn dan het team van
deskundigen die proberen om ons stap-voor-stap door deze crisis heen te loodsen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#34 Bericht door PD2R »

Helemaal mee eens Aloys. Al die keyboard deskundigen en zelf verklaarde wetenschappers die het allemaal beter denken te weten, daar krijg ik ook een beetje het zuur van.
Ik heb vertrouwen in de manier waarop onze overheid dit aanpakt. Helaas blijken er nog erg veel Nederlanders die ondanks alle waarschuwingen toch hun eigen plan trekken. Erg triest.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#35 Bericht door PE1PQX »

De 'eigen plan trekkers' heb je helaas overal. Adviezen in de wind slaand, en gewoon doen alsof het alleen een ander overkomen kan. Een 'ver van mijn bed' show dus.
Helaas mogen ze gewoon... adviezen zijn slechts datgene wat ze zijn: adviezen, en (nog) geen plichten. Nog even en er gaat een verdere stap genomen worden richting het menselijk ophokplicht. De ouderen en gehandicapten in instellingen hebben dit helaas al, niet door Den Haag maar door het management van de instellingen zelf. En dat besluit kan ik best snappen, zijn fysiek wel wat zwakker dan de 'gewone' gezonde mens.
Dit vereenzaamt de getroffenen wel, als we daar nu iets mee (euh, tegen) kunnen doen..?

ATV stations opzetten ofzo, full duplex zodat de mensen elkaar kunnen zien en spreken. Dit kan duidelijk ook zonder internet en tablets/laptops.
Ik zie hier een bescheiden taak voor 'ons' radioamateurs. Helaas heb ik niet de middelen noch de kennis voor een ATV station.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#36 Bericht door PA2RU »

PE1PQX schreef:
ATV stations opzetten ofzo, full duplex zodat de mensen elkaar kunnen zien en spreken. Dit kan duidelijk ook zonder internet en tablets/laptops.
Ik zie hier een bescheiden taak voor 'ons' radioamateurs. Helaas heb ik niet de middelen noch de kennis voor een ATV station.
Mochten we toch te maken krijgen met een 'lock down' dan zie ik hier geen taak voor de amateurdienst..
Ik ga er van uit dat alle communicatielijnen gewoon beschikbaar blijven zoals die er nu zijn , laten we die dan ook niet voor de voeten lopen.
Wij , de amateurdienst , hebben het voorrecht dat we de extra middelen hebben om uit een isolement te blijven.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Corona Virus.

#37 Bericht door PA0MJM »

Welkom terug Willy!
Wat een verhaal, man.

Zelf heb ik een nichtje die aan het backpacken was in VK. Vorige week was t meiske in paniek. Kennisje lag ineens aan de beademing in een hospitaal. En zij logeerde in een hostel met 20 vrouw op zaal.
Veel vluchten gingen niet meer omdat tussenstops weg vielen.
Uiteindelijk heeft de overheid van VK een vlucht geregeld. Men wilde van de backpackers af...
Vandaag komt ze op schiphol aan. Pffff...
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#38 Bericht door PA3DJS »

PD2R schreef:Helemaal mee eens Aloys. Al die keyboard deskundigen en zelf verklaarde wetenschappers die het allemaal beter denken te weten, daar krijg ik ook een beetje het zuur van.
Ik heb vertrouwen in de manier waarop onze overheid dit aanpakt. Helaas blijken er nog erg veel Nederlanders die ondanks alle waarschuwingen toch hun eigen plan trekken. Erg triest.
Mijn vertrouwen in hoe het hier aangepakt wordt, is niet zo hoog. Er zijn een aantal voorbeeldlanden die fors op ons in de tijd voorlopen. Daar hadden we van kunnen leren, maar dat hebben we in mijn beleving niet gedaan gezien hoe het zich hier ontwikkelt.

Het kan ook zijn dat de overheid de intelligentie van de gemiddelde Nederlander te hoog heeft ingeschat.

We zullen aan het eind van de middag zien hoe de teugels worden aangehaald.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Corona Virus.

#39 Bericht door PA0MJM »

Ook al komt er een lock down, dan blijft de categorie eigenwijze nederlanders even groot.
Hier in NL zijn we nooit erg gezagsgetrouw geweest, of gedisciplineerd, of hoe je het ook noemen wilt.
De veel geroemde NL-indentiteit. :-)
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#40 Bericht door PE1PQX »

PA0MJM schreef:Ook al komt er een lock down, dan blijft de categorie eigenwijze nederlanders even groot.
Hier in NL zijn we nooit erg gezagsgetrouw geweest, of gedisciplineerd, of hoe je het ook noemen wilt.
De veel geroemde NL-indentiteit. :-)
Dat heet 'burgerlijke ongehoorzaamheid'.
En die lock-down zie ik vandaag in ieder geval niet komen. Of die in de toekomst wel komt...? de tijd zal het leren.
Ik vind dat in ieder geval niet verstandig... Reden is simpel, iets wat de WHO ook roept: nu een lock down instellen en na de (ogenschijnlijke) crisis pas opheffen is vragen om een 2e nog grotere corona golf.
Immuniteit is de oplossing, dat wel en dat krijg je alleen als je gecontroleerde besmettingen toe laat.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#41 Bericht door PA1AIS »

“Gaat u maar rustig slapen” – Hendrikus Colijn
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#42 Bericht door PA3DJS »

PE1PQX schreef:
PA0MJM schreef:Ook al komt er een lock down, dan blijft de categorie eigenwijze nederlanders even groot.
Hier in NL zijn we nooit erg gezagsgetrouw geweest, of gedisciplineerd, of hoe je het ook noemen wilt.
De veel geroemde NL-indentiteit. :-)
Dat heet 'burgerlijke ongehoorzaamheid'.
En die lock-down zie ik vandaag in ieder geval niet komen. Of die in de toekomst wel komt...? de tijd zal het leren.
Ik vind dat in ieder geval niet verstandig... Reden is simpel, iets wat de WHO ook roept: nu een lock down instellen en na de (ogenschijnlijke) crisis pas opheffen is vragen om een 2e nog grotere corona golf.
Immuniteit is de oplossing, dat wel en dat krijg je alleen als je gecontroleerde besmettingen toe laat.
Je hebt een aardig percentage mensen nodig dat immuun is om bij dit virus de groeifactor < 1 te krijgen.

Ik ga even héél laag zitten: 50% dat zijn zo'n 8 miljoen mensen. Voor mazelen heb je dacht ik >90..95% nodig. Als je in één jaar tijd 50% wilt bereiken, heb jij bij 3% ziekenhuisopname in één jaar tijd 240.000 ziekenhuisopnames. Reken even op 7 dagen bezetting van een bed, dan heb je full-time zo'n 4500 bedden nodig, met personeel en apparatuur.

Oh ja, aangenomen dat het aantal nieuwe zieken/week mooi gelijkmatig verdeeld is over het jaar. Met processen waarin een exponentiele groeifactor zit, is dat zonder strakke tegenkoppeling niet te doen (die mooie spreiding over het jaar).

Als zo'n strategie gaat worden doorgevoerd, zullen we ook aardig wat extra doden krijgen. Stel dat 1% overlijdt (van 8 miljoen), heb je het over 80.000 doden t.g.v. corona.

Ik mag hopen dat bij zo'n strategie er nu al veel meer besmettingen zijn, zodat het percentage overlijden en ziekenhuisopname lager uit valt.

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Corona Virus.

#43 Bericht door ex-F0NVA »

PE1PQX schreef: ...dat wel en dat krijg je alleen als je gecontroleerde besmettingen toe laat.
Gelukkig hebben de beschaafde Europese landen hun grenzen gesloten, en één land zelfs gebarricadeerd, voor jullie 'gecontroleerde besmettingen'.
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Corona Virus.

#44 Bericht door PA0MJM »

Reden is simpel, iets wat de WHO ook roept: nu een lock down instellen en na de (ogenschijnlijke) crisis pas opheffen is vragen om een 2e nog grotere corona golf.
Immuniteit is de oplossing, dat wel en dat krijg je alleen als je gecontroleerde besmettingen toe laat.
+1

Want met de 2e golf heb je weer:
Ik ga even héél laag zitten: 50% dat zijn zo'n 8 miljoen mensen. Voor mazelen heb je dacht ik >90..95% nodig. Als je in één jaar tijd 50% wilt bereiken, heb jij bij 3% ziekenhuisopname in één jaar tijd 240.000 ziekenhuisopnames. Reken even op 7 dagen bezetting van een bed, dan heb je full-time zo'n 4500 bedden nodig, met personeel en apparatuur.
Dus 2x het zelfde. Mét een 2e totale lock down en weer een totale ontregeling van het leven en weer economische dip.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Corona Virus.

#45 Bericht door pe1rxq »

Immuniteit is de lange termijn oplossing en de beste methode daarvoor is vaccinatie.

Het is absoluut geen beleid om mensen bewust te besmetten.
Het beleid gaat er wel vanuit dat er besmettingen zullen zijn en dat deze niet te voorkomen zijn.
Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

En welk 'beschaafd' land het het beste doet moet nog blijken. Tot nu toe maakt het barricaderen nog weinig indruk op de statistieken.
Komende week gaan we zien wat het beleid van de afgelopen twee weken voor resultaat heeft, en daar kunnen best wel wat verassingen tussen zitten. Italie heeft al een maand lockdowns en dat zie je nog niet hard terug in de getallen.

Plaats reactie