VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#31 Bericht door PA0ETE »

Juul - PE0GJG schreef:Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is ;"waar was dat dan?"............ Toch niet in A'foort?
Sorry voor de vele berichtjes, maar deze wil ik ook nog even beantwoorden. :-)

Ik ben geboren in Assen. Opa aan de ene kant was jachtopziener, maar toen ik geboren werd was hij al met pensioen. Ik heb het eerste jaar van mijn leven met mijn moeder bij mijn grootouders in gewoond, in dat huis dus zonder riolering en met de toiletemmer onder een plank. Ik ben in dat huis geboren. Mijn vader werkte bij de spoorwegen, maar was op tijdelijke basis overgeplaatst naar Roosendaal waar hij in die tijd bij mensen in een kosthuis woonde, ik zag hem om de twee weken een paar dagen. Mijn opa aan de andere kant had een baan als arbeider in de melkfabriek. Hij heeft me wel eens meegenomen om het productieproces daar te bekijken. De laatste jaren van zijn werkzaam leven was hij daar vlamaker.

Het huis waar ik geboren ben waar tot eind jaren zestig geen riolering was is tegenwoordig witgekalkt, het staat er nog steeds. De huidige bewoner heeft er een trimsalon. https://goo.gl/maps/rceFCinKqdbE7ycd8

Langs het huis, net voor het bord trimsalon langs was destijds een pad. De open goot (zo'n 25 cm breed) voor het afvalwater uit de keuken liep aan de andere kant van dat pad, dus niet pal langs het huis. Er was wel een soort stoep al, maar die was met klinkers en liep iets schuiin naar beneden af er was geen stoeprand. Aan de rand van de straat was zo'n put in de weg, vlak en vierkant met van die sleuven erin zoals je ze vaak in het wegdek of soms op een stoep ziet. Daar liep het keukenwater in weg.

Het toilet was waar je nu het achterste raam ziet (dat was er toen nog niet), nabij de zwarte auto.

Plaats reactie