Voorjaar examens 2008

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH7CW
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2006, 14:18

#61 Bericht door PH7CW »

pd1bjs schreef: tsjah morse is een mooie modus (en ik ben van plan het nog eens te leren, ik heb al een sleutel gekocht en een hoop leuke leerprogrammas gedownoad) alleen het is achterhaald.... de meeste nieuwe zendamateurs gaan aan de gang met psk,rtty, enz.
Hoezo achterhaald? :shock: Er zijn nog steeds zendamateurs die het morseseinen leren omdat ze het gewoon leuk vinden om te doen.
Dus ook voor jou: gewoon beginnen :D Zelf gebruik ik het Koch programma.
73,Erik

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

#62 Bericht door PF1JM »

PH7CW schreef:
pd1bjs schreef: tsjah morse is een mooie modus (en ik ben van plan het nog eens te leren, ik heb al een sleutel gekocht en een hoop leuke leerprogrammas gedownoad) alleen het is achterhaald.... de meeste nieuwe zendamateurs gaan aan de gang met psk,rtty, enz.
Hoezo achterhaald? :shock: Er zijn nog steeds zendamateurs die het morseseinen leren omdat ze het gewoon leuk vinden om te doen.
Dus ook voor jou: gewoon beginnen :D Zelf gebruik ik het Koch programma.
Hier idem.

DELETED

#63 Bericht door DELETED »

DELETED

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#64 Bericht door Yannick PE2YSB »

ik zou morse niet vergelijken met Latijn, dat geeft het meer een status van elitair en inmiddels totaal nutteloos, terwijl je betoog voor morse juist het nut aangaf. Als je het met een schoolvak wil vergelijken, vergelijk het dan met bijvoorbeeld Spaans.

Het is iets waar je extra tijd en moeite in steekt, en waar je zeker nut van kunt hebben bijvoorbeeld als je in een spaans talig gezelschap bent. Daarnaast is spaans een taal die niet alleen vanwege de elitaire status geleerd wordt en open staat voor iedereen, niet alleen het clubje dat VWO doet en geen beta kant in gaat om wat voor reden dan ook.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#65 Bericht door vk2gwk »

Meestal ben ik het oneens met Harm, maar t.a.v. Latijn en Grieks ga ik toch wel een heel eind met hem mee. De kennis van die zgn "dode" talen is in een aantal opzichten wel degelijk nuttig.
Met enige kennis van Latijn en Grieks kun je makkelijker de oorsprong en structuur van de hedendaagse moderne talen begrijpen: Zo is het bestuderen van de grammatica en zinsopbouw (zins-ontleding) - met name Latijn - belangrijk voor het correct formuleren in een moderne taal.
En de oorsprong en juiste betekenis van woorden in het Nederlands, Engels en Frans is met enige kennis van het Latijn ook ineens veel duidelijker.

Ik neem aan dat ze op de soos in Delft (of Eindhoven, resp. Enschede) toch nog steeds Io Vivat zingen....
"quod nihil est in poculo, nos repleatur novuo".

(oftewel: als er niks meer in ons glas (eigenlijk: beker) zit vullen we het weer) Zeer nuttig om te weten, dacht ik zo..... Minstens zo nuttig als morse seinen op de verwarmings buizen kloppen.... :twisted:
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#66 Bericht door Yannick PE2YSB »

vk2gwk schreef: Ik neem aan dat ze op de soos in Delft (of Eindhoven, resp. Enschede) toch nog steeds Io Vivat zingen....
"quod nihil est in poculo, nos repleatur novuo".
eens gedaan een paar jaar terug, maar eindhoven heeft iets minder dergelijke tradities, zal in Delft wel wat meer zijn.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#67 Bericht door vk2gwk »

Nou, die Universiteiten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn... Minder Univers.... zal ik maar zeggen (o, maar dat begrijp je natuurlijk niet omdat je geen latijn hebt geleerd..... :twisted: :twisted: )

Studeren was in mijn tijd meer dan een vak leren.....
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

DELETED

#68 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 03 mei 2008, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#69 Bericht door johnvdpas »

Wanneer de beker leeg is laat hem dan opnieuw gevuld worden...

Tja waar het over gaat weet ik niet wat ik heb nooit op een technische universiteit gezeten...

Maar Harm wat wij allemaal lezen is dat je Yannick behoorlijk subtiel aan zitten vallen... En daar voor alles uit de kast probeert te trekken en structureel overdrijft...

Tijden veranderen maar het niveau van de tue is niet echt laag, teminste de mensen die ik ken hebben allemaal top banen. En letterlijk top banen. Moet wel zeggen dat het wel weer een jaar of 10 geleden is dat ze er van afgekomen waren, maar dat die universiteit in 10 jaar tijd naar een bedenkelijk niveau is gezakt, geloof ik simpel weg totaal niks van.

Overigens wil je niet weten hoeveel studenten op de tue jaren doen over 1 of 2 vakken van de propedeuse. Das echt absurt. Maar heeft ook met het niveau te maken, wat echt veel hoger ligt dan een spygologie studie of rechten studie op de uvt of in leiden.... Die studies zijn echt makkelijker en denk je dat dat niet is, blijf dat dan maar gerust denken, das dan fijn voor je....

DELETED

#70 Bericht door DELETED »

DELETED

Plaats reactie