zijn die voor ons ????

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 399
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

zijn die voor ons ????

#1 Bericht door PD0JSB »

Vandaag tijdens een fietstochtje kwam ik een zeer opmerkelijke parkeerplaats tegen , ik kon mijn ogen niet geloven ,,, speciaal voor ons ???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bij het nieuwe gerechtsgebouw in Breda
Bijlagen
IMG_1214.JPG
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: zijn die voor ons ????

#2 Bericht door PE2AAB »

Tis een officieel bord. De P met onderbord. Knappe rechter die je boete valide zou verklaren :-D

Is overigens ook met die laadpaal borden. Zo’n Apenstaart P bijvoorbeeld; niet rechtsgeldig. Ik plemp mijn auto er gewoon neer. Alleen het P bord (E04) met onderbord of teken is rechtsgeldig. (Uitzondering; bord E1000)

Zie de borden uit de RVV https://www.verkeersbordenoverzicht.nl/
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: zijn die voor ons ????

#3 Bericht door elsinga »

E1000 geeft niet aan dat een ander er niet mag parkeren, lijkt me. Bij de plaatselijke Lidl zijn twee van dat soort plaatsen, maar ik heb er nog nooit een auto zien laden... En zo groot is het parkeerterrein nou ook weer niet.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: zijn die voor ons ????

#4 Bericht door PE2AAB »

elsinga schreef:E1000 geeft niet aan dat een ander er niet mag parkeren, lijkt me. Bij de plaatselijke Lidl zijn twee van dat soort plaatsen, maar ik heb er nog nooit een auto zien laden... En zo groot is het parkeerterrein nou ook weer niet.
Ja heb je en punt Robert.

Ook die borden met dat '@' teken met een stekker; niet rechtsgeldig. Ik ken echter verhalen waarin je daar parkeert en geen stekkerauto hebt, men deze voorziet van een gratis 'Picasso' met een sleutel of ander scherp voorwerp.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3LS
Berichten: 295
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:09
Locatie: Zaandam

Re: zijn die voor ons ????

#5 Bericht door PA3LS »

In het noordelijk deel van de randstad worden ze wel veel gebruikt. Je moet het dan niet flikken om daar met een niet-oplaadbare auto te gaan staan. Da's net zo asociaal als je elektrische auto gaan parkeren voor de pomp bij het tankstation...

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: zijn die voor ons ????

#6 Bericht door Bert_1 »

PA3LS schreef:In het noordelijk deel van de randstad worden ze wel veel gebruikt. Je moet het dan niet flikken om daar met een niet-oplaadbare auto te gaan staan. Da's net zo asociaal als je elektrische auto gaan parkeren voor de pomp bij het tankstation...
Dat zou wat zijn zeg, asociaal gedrag in de randstad :wink:
Bert

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: zijn die voor ons ????

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE1KVL schreef:
PA3LS schreef:In het noordelijk deel van de randstad worden ze wel veel gebruikt. Je moet het dan niet flikken om daar met een niet-oplaadbare auto te gaan staan. Da's net zo asociaal als je elektrische auto gaan parkeren voor de pomp bij het tankstation...
Dat zou wat zijn zeg, asociaal gedrag in de randstad :wink:
Komt dat voor dan?

Net als dat gedrag uit het "Westen" zoals ze hier op de Veluwe zeggen…………..

Juul ( komt oorspronkelijk wel uit het Westen maar gedraagt zich……..)
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

- PD2SKZ -
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 dec 2013, 08:14
Roepletters: PD2SKZ
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: zijn die voor ons ????

#8 Bericht door - PD2SKZ - »

PA3LS schreef:In het noordelijk deel van de randstad worden ze wel veel gebruikt. Je moet het dan niet flikken om daar met een niet-oplaadbare auto te gaan staan. Da's net zo asociaal als je elektrische auto gaan parkeren voor de pomp bij het tankstation...
Weet je wat nog asocialer is ?

Parkeren op een parkeerplaats die voor de elektrische auto's gemaakt is met je elektrische auto en dan niet je stekker in het stopcontact stoppen.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: zijn die voor ons ????

#9 Bericht door PE2AAB »

Hier in het Zuiden zie je veel van die plaatsen verschijnen. Weinig tot geen gebruikers.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: zijn die voor ons ????

#10 Bericht door PA1WES »

het wachten is ook op de waterstof tankstations. dan kun je met je electroauto gewoon in 3 minuten tanken en weer door, ben je niet meer afhankelijk van kolen :-)

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: zijn die voor ons ????

#11 Bericht door Thijzer »

elsinga schreef:E1000 geeft niet aan dat een ander er niet mag parkeren, lijkt me. Bij de plaatselijke Lidl zijn twee van dat soort plaatsen, maar ik heb er nog nooit een auto zien laden... En zo groot is het parkeerterrein nou ook weer niet.
Als er verder een parkeerverbod is, dan is het E1000 bord een aanduiding voor een aparte parkeerplaats voor oplaadbare auto's (die daar niet hoeven op te laden overigens), dus niet voor andere voertuigen. Net als een E05 bord waar alleen taxi's mogen parkeren etc.

Het onderbord onder het E04 bord is bedoeld om aan omroepen (let op: niet productiebedrijven!) met een zendmachtiging een plek te geven om uitzendingen te verzorgen. De kast eronder doet me vermoeden dat er wat verbindingen naar binnen liggen voor beeld, geluid en intercom, evenals stroom en data. Maar wij zijn niet gemachtigd, das war einmal, wij hebben een registratie, meer niet. Overigens parkeren hier in de regel productiemaatschappijen en zelden tot nooit de machtiginghouder (vaak ondergebracht in een stichting voor lokale omroepen of een BV voor commerciëlen). Dus in de praktijk zal niemand zich door dit bord aangesproken vioelen. Is niet rechtsgeldig aangezien de term "zendgemachtigden" geen gangbare term is en zeker niet als term is opgenomen in de wettekst.

Plaats reactie