PA2S schreef:
Ze hebben er ook geen gras over laten groeien, zo te zien. Stel je voor dat iemand op het idee zou zijn gekomen om nog even door te gaan...
Niet alleen jammer, maar ook een enorme achteruitgang van fundamentele vrijheden. Want niemand kon weten naar welk programma je luisterde. Ook was het lastig om het tegen te houden (afgezien van stoorzenders uiteraard).
Zodra alle traditionele media zijn uitgeroeid (en dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd) is weer een fundamentele vrijheid uitgestorven. Want overheden vinden zichzelf erg betrouwbaar en nemen dat altijd als maatstaf. Snapt u de drogreden?
De geschiedenis leert dat het anders kan zijn. Geschiedenis herhaalt zich niet, maar het rijmt wel.
Tenslotte nog dit: de stelling dat het allemaal veel energie verbruikt en daardoor niet zo "groen" is, lijkt me interessant. Want al die internetradio inclusief serverparken, (kabel-)netwerken, mobiele basisstations, WiFi, telefoons en tablets... het zou samen wel eens veel meer stroom kunnen slurpen dan het "ouderwetse concept" met hoogvermogen zenders. Ik zal er eens voorzichtig aan rekenen...
@ Juul: waarmee heb je dat ding gemoduleerd? Ik was al aan het kijken naar een oplossing met mijn Lime SDR mini om mijn oude buizenradio's van "content" te voorzien. Maar dit vreet veel minder stroom hi.
Oh en wat Groningen betreft: LPD's zijn in een EU decreet gelegaliseerd, dus who cares?
De reden is waarschijnlijk veel eenvoudiger dan je vermoedt. De installatie kostte daar meerdere tonnen per jaar aan onderhoud ik had ergens gezien 400.000 of 500.000 euro, en wetende dat Groot Nieuws Radio op datum X stopt, hebben ze dat onderhoud alvast laten zitten. Dit was ook zo bij de meest recente mast die in Lopik toen is neergehaald. Die was in zo slechte staat dat gevreesd werd dat hij bij het plaatsen van de explosieven vanzelf al onderuit zou gaan en er mocht al lange tijd niemand in de buurt komen.