Radio Piraten gaan over de schreef.

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#46 Bericht door PA1 »

PE2AAB schreef: Net als met de brommers toendertijd. Daar sloopten ze de cilinderkoppen.
Met een cilinderkop kan je niet zoveel als je je brommer wilt opvoeren, hooguit een beetje vlakken :mrgreen:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#47 Bericht door PE2AAB »

PA1 schreef:
PE2AAB schreef: Net als met de brommers toendertijd. Daar sloopten ze de cilinderkoppen.
Met een cilinderkop kan je niet zoveel als je je brommer wilt opvoeren, hooguit een beetje vlakken :mrgreen:
:-) True. Scherp. Ze sloegen de koppen kapot met de 4 bevestigingsdraden welke in de cilinder werden bevestigd. Daarmee was het blok toch wel naar z'n grootje ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#48 Bericht door Bert_1 »

Van iemand die ik ken weet ik dat zijn vuurbuks waar iemand anders mee is gepakt (was een eenvoudig 4,5mm ding uit frankrijk waar iedere boerderij er wel een paar van had tegen slangen e.d.) naar een sportvereniging is gegaan. Zolang het spul niet illegaal is hoeft het niet gesloopt te worden. Toen niet in ieder geval. Lijkt me kapitaalvernietiging, verkoop het gewoon via domeinen :) hebben wij er ook nog wat aan (soms).
Bert

Gebruikersavatar
SilverArrow
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#49 Bericht door SilverArrow »

Ik heb nog zo gezegd..... geen bommetje.....

Tja, nu ik zo die reacties lees, denk ik.. wie is zo niet begonnen....

Wel apart, dat één reactie zo'n vloedgolf aan nietszeggend leesvoer teweeg brengt.

Zeker geen condities..... je moet wat.
Beter een muisarm dan een apestaartje

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#50 Bericht door Bert_1 »

SilverArrow schreef: Tja, nu ik zo die reacties lees, denk ik.. wie is zo niet begonnen....

Wel apart, dat één reactie zo'n vloedgolf aan nietszeggend leesvoer teweeg brengt.
Ik denk dat er meer zijn dan je denkt die niet zo zijn begonnen en ook dat de meeste reacties toch over oorzaak, gevolg en misschien het effect gaan van de piraterij. Als je het niet interessant genoeg vindt dan kun je toch dit topic links laten liggen?
Bert

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#51 Bericht door PA1 »

SilverArrow schreef:Tja, nu ik zo die reacties lees, denk ik.. wie is zo niet begonnen....
Ik ben wel zo begonnen :mrgreen: eerst een HF65, toen een EL84 en daarna een EL34, allemaal zelfbouw, dat was de kick. En als de morse eis nog bestond had ik ook geen licentie gehad. Gelukkig voor mij lieten ze dat vallen zodat ik verder kon prutsen maar nu legaal :wink:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#52 Bericht door PA3DAT »

Gek is dat, rond mijn achttiende zat ik in een bandje. Wij voelden een diepe minachting voor plaatjesdraaiers
én voor pure commerciële muziek. Wij gingen voor Deep Purple, Chicago, Yes, Pink Floyd, Genesis, Gentle Giant.
En Emerson, Lake and Palmer, CSNY, Dire Straits enz. enz. En ik ben nog steeds een fan van David Gilmour.

Nu maakt het me niet meer uit hoor, ze doen maar. Hoewel ik nog steeds gruw van piaratenmuziek.
Maar ik ben zeker NIET zó begonnen! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#53 Bericht door Juul - PE0GJG »

Mijn vrouw was productmanager van een platenmij maar zei zei altijd;"door de verkopen van de piratenmuziek kunnen bijvoorbeeld The Golden Earring, The Nits etc, meer platen maken".

Zo zie je maar weer, laat onverlet dat het mijn muziek ook niet is.


Aloys, dus jij vindt Deep Purple, Chicago, Yes, Pink Floyd, Genesis, Gentle Giant.
En Emerson, Lake and Palmer, CSNY, Dire Straits geen commerciele muziek ?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#54 Bericht door PA3DAT »

Oh jee, heb ik nu mijn kop in een wespennest gestoken? :mrgreen:

Liever geen discussie wanneer iets kunst is of pure commercie, Juul. Met commercie bedoelde ik het gewone
Top-40 werk. En de bandjes, door platenmaatschappijen bij elkaar geritseld omdat die jongen of meisjes er
leuk uitzien. Zoals de Monkeys, die altijd playbackten omdat ze zelf niet eens konden zingen...

Ik houd van composities met wat meer diepgang. Maar ja, wat is diepgang? Ook al weer zo'n discutabel begrip.

Maar geef jij daar gerust een geheel eigen invulling aan. Ik denk dat je wel ongeveer begrijpt wat ik bedoel! :D
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#55 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ja, joh, ik snap zeker wat je bedoelt.
Mijn vrouw en ik heb hebben beiden zo'n 40 jaar in die wereld gewerkt en geleefd, maar we zijn nu blij dat we "gewoon" op de Veluwe wonen, na al die tijd in het t'Gooi verkeerd te hebben. Midden in de Bilblebelt waar sommige muziek als verderfelijk wordt gezien en gehoord………Maar wel door de aanwezige piraten veelvuldig gedraaid wordt.

Mooie Zondag !

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#56 Bericht door pa1bvm »

ben vroeger ook best wel illegaal bezig geweest , maar nooit plaatjes draaien ..
liever prutsen met de B-set van een 19 set ...
Zelf fm dingetjes prutsen omdat stentor niet goed genoeg was .
qqe03/12 >> qqe06/40 ..ik heb dat ding nog .. veel plezier van gehad in de 80- jaren op 144 Mhz in SSB met een ic-202 ervoor
een vrienden clubje uit de zaanstreek ( via scouting ) is nu "netjes" amateur..

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#57 Bericht door PD7H »

PA1 schreef:
SilverArrow schreef:Tja, nu ik zo die reacties lees, denk ik.. wie is zo niet begonnen....
Ik ben wel zo begonnen :mrgreen: eerst een HF65, toen een EL84 en daarna een EL34, allemaal zelfbouw, dat was de kick. En als de morse eis nog bestond had ik ook geen licentie gehad. Gelukkig voor mij lieten ze dat vallen zodat ik verder kon prutsen maar nu legaal :wink:
Erg herkenbaar ;) Hier is het ook zo gegaan, begonnen met WZ5, zelf gaan prutsen met van alles rondom de 2N2219A, later ECC81, QQE 03/12, etc.
Leuke tijd...
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
SilverArrow
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#58 Bericht door SilverArrow »

PE1KVL schreef:
SilverArrow schreef: Tja, nu ik zo die reacties lees, denk ik.. wie is zo niet begonnen....

Wel apart, dat één reactie zo'n vloedgolf aan nietszeggend leesvoer teweeg brengt.
Ik denk dat er meer zijn dan je denkt die niet zo zijn begonnen en ook dat de meeste reacties toch over oorzaak, gevolg en misschien het effect gaan van de piraterij. Als je het niet interessant genoeg vindt dan kun je toch dit topic links laten liggen?
Beter een muisarm dan een apestaartje

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#59 Bericht door sottezero »

PA2RU schreef:Ik vind het erg jammer dat je voor zulke boete's in dit soort gevallen geen begrip kunt opbrengen.

Als men dat niet aanpakt krijgen buitenstaanders op den duur die rekening gepresenteerd in de vorm van hogere kosten bij je gsm provider of energieleverancier : sorry , maar ik ben NIET van plan om daar voor op te gaan draaien.
Oow, begrijp me niet verkeerd... Piraten weten drommels goed dat wat ze doen niet mag... En geen enkele piraat zou moeten kunnen zeggen ' ik heb het niet geweten'...
De boete zou zodanig moeten zijn dat de piraat het weerhoudt om het nog 1 of twee keer te doen. Niet zo hoog dat ze hun huis moeten verkopen, hun baan kwijt raken, hun vrouw, en dan vervolgens voor een trein moeten springen... (hebben we daar ook weer allemaal last van).

Anders zouden we boete voor de hier genoemde 120 waar je 80 mocht misschien moeten verhogen naar 21 miljoen euro? Niemand die dan nog te snel rijdt? Helaas, ik denk dat er dan nog steeds mensen te snel zullen rijden... Bijvoorbeeld omdat ze al 40 jaar over een weg heen rijden en dan bijvoorbeeld tijdens de TT van Assen die 130km/h veranderd in 90km/h... en dan rijden ze 40km/h te snel op een weg waar ze al jaren 130 mochten. Ja, is fout.. ze hadden borden achter de bomen verstopt moeten zien... maar moet je mensen straffen of hun leven kapot maken voor een fout die ze wel of niet bewust genomen hebbben?

Dus begrip... ja... begrip voor AT.. zeker... maar wel met mate...

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4506
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#60 Bericht door PE1PQX »

sottezero schreef:...
Ja, is fout.. ze hadden borden achter de bomen verstopt moeten zien...
Off-topic:
En die vlieger gaat dus weer niet op. Als jij kunt aantonen dat dat bord niet zichtbaar was vanaf de weg ga je alsnog vrijuit... Als je een bekeuring krijgt moet de verbalisant kunnen aantonen dat je had kunnen weten dat je fout zat in geval van tijdelijke snelheidsbeperkingen.

Terug on-topic:
Als je willens-en-wetens de fout in gaat weet je dat je risico loopt op een boete van maximaal €45.000,-
Voor zover ik weet zal de eerste boete nooit zo'n hoog bedrag zijn als die €45.000,- maar een heel stuk lager.

Ik heb er geen meelij mee dat op zo'n manier 'gestraft' wordt, wat ik wel ergerlijk vind is dat de etherpiraten hun op afstand bediende spullen met geweld en (nog erger) asbest proberen te beschermen.
Asbest mits met rust gelaten (!!!) is relatief veilig, maar zodra je het verspaand (zagen, boren, kapot slaan) kan het bij inademing van dat stof/die vezels kankerverwekkend zijn. En die kosten krijgen we allemaal voor onze kiezen. (zorgverzekeringspremies schieten fors omhoog)
Dus met 'gezond verstand' zijn we allemaal beter af...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gesloten