Mail centraal in netwerk opslaan

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Mail centraal in netwerk opslaan

#1 Bericht door PA1 »

Ik zit te kijken naar een oplossing om POP3 mail centraal te downloaden en vanaf dat punt voor ieder apparaat in het netwerk bereikbaar te maken. Nu kan dat met een (oa Synology) nas maar ik zoek eigenlijk iets goedkopers in de vorm van een raspberry pi of iets dergelijks. Ik wil geen IMAP oplossing omdat de mail dan op de provider server blijft staan. Ik heb een VPN draaien met een pi en dat werkt prima. Via die VPN wil ik ook van buitenaf mail kunnen lezen en versturen. Iemand een idee?
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Mail centraal in netwerk opslaan

#2 Bericht door Ton_O_E »

lang geleden wel gehad,
ik haalde de mail op met een linux-machine en stelde het weer beschikbaar via imap
de linux machine haald het dan van de server, en via imap is het dan voor alle apparaten beschikbaar.
Weet niet meer hoe dat ging.
Via webmail kon ik er van buitenaf bij komen, met vpn gaat natuurlijk ook
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PE1OHM
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2016, 12:30
Roepletters: PE1OHM

Re: Mail centraal in netwerk opslaan

#3 Bericht door PE1OHM »

Ik gebruik zelf 'imapsync' (http://imapsync.lamiral.info/INSTALL) om de mail van de provider te kopieëren (voor backup) naar een lokale server. Er zijn veel opties en er zit er vast eentje bij om de mail aan de kant van de provider te wissen.

Ik prefereer zelf juist imap zodat de mail op de server blijft staan en alle apparaten hetzelfde zien. Ik heb zelf lokaal dovecot (pop/imap) en postfix (smtp) draaien op een Ubuntu server.

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Mail centraal in netwerk opslaan

#4 Bericht door PA1WES »

met fetchmail kun je de mail lokaal beschikbaar maken en verder distribueren

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Mail centraal in netwerk opslaan

#5 Bericht door PA1 »

Bedankt voor de antwoorden. Heb naar beide gekeken maar Fetchmail is eigenlijk precies wat ik zoek. Er staat veel info op internet dus dat moet lukken. Thanks :-)
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Plaats reactie