Horloge tic

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Horloge tic

#16 Bericht door PA5COR »

Mea Culpa sorry ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Horloge tic

#17 Bericht door Radioot »


andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Horloge tic

#18 Bericht door andre »

PA2REH schreef:
Juul - PE0GJG schreef:En als ik Bulova hoor of lees denk ik altijd aan Radio Noordzee…………..
Zo zie je maar wat en hoe lang de uitwerking van radioreclame is hihi

Hmmm.... ik was vroeger een fanatiek RNI luisteraar( sorry Juul) maar deze kan ik niet plaatsen. Vast verdrongen inmiddels. Wat was Bulova?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Re: Horloge tic

#19 Bericht door PD2WR Danny »

Ik heb geen hele collectie, maar wel een tic. Ik wilde altijd dat m'n analoge horloge op de seconde gelijk liep, op het laatst moest ik 'm wel elke dag bijstellen en de batterij hield het nog geen half jaar uit. In 2009 maar geinvesteerd in een Citizen Promaster Land en sindsdien geen gezeur met met batterijen wisselen en elke dag wordt het horloge via DCF77 gesynchroniseerd. :)
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Horloge tic

#20 Bericht door PA0FRI »

PA7RG schreef:Poosje geleden deze gekocht.
Ook nog een Rus gekocht, niet te geloven hoe naukkeurig het loopt, lijkt wel een "chronograaf"!
Het zijn oude foto's en het is inmiddels schoon gemaakt
Bijlagen
Zakhorloge 1.jpg
Zakhorloge 3.jpg
Zakhorloge 5.jpg
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PB4PT
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 apr 2005, 10:48
Roepletters: PB4PT
Locatie: geldrop

Re: Horloge tic

#21 Bericht door PB4PT »

Bij het lezen van dit topic, kwam een video van Dave Jones (EEVBlog) in gedachten. Ik heb weinig met horloges, maar vind de techniek wel mooi om te zien. Video weer opgezocht, en het blijkt daar ook om hetzelfde merk te gaan: Bulova.

Deze "World's First Transistor Watch" video laat ook leuke metingen zien, en een vertraagde opname van een deel van de mechanica.

Leek me een waardevolle toevoeging voor lezers met dezelfde tic :-)

https://www.youtube.com/watch?v=UILl6PFbOzA
EEVblog #920 - World's First Transistor Watch!
The Bulova Accutron Spaceview 214, the world's first transistorised watch!

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Horloge tic

#22 Bericht door PA0FRI »

PB4PT schreef:https://www.youtube.com/watch?v=UILl6PFbOzA
EEVblog #920 - World's First Transistor Watch! The Bulova Accutron Spaceview 214, the world's first transistorised watch!
Bedankt voor de link, nu zie ik eindelijk hoe het in elkaar zit. Grappig om nu de "enorm grote" weerstanden te zien als je ze vergelijkt met de huidige SMD types.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Horloge tic

#23 Bericht door PA5COR »

Mooi hoor, ff uitgekeken ;)
Mijn 1971 Bulova Accutron heeft een normale wijzerplaat, maar ik heb de binnenkant genoeg gezien om te weten dat ie er net zo uitziet van binnen.
Toch maar denken dat ie weer in gebruik genomen moet worden na 35 + jaar rust, maar eerst zal er een Schottky diode in moeten om de nieuwe batterij spanning van 1.5 volt naar 1.3 volt te brengen.

De mijne is nieuw gekocht, en na wat jaren tevreden dragen afgewisseld door de toen nieuwe goedkopere kwarts klokkies, in mijn werk beter doodat horloges snel beschadigden en een nieuwe voor een paar tientjes goedkoper was .
Na mijn werk, toch maar de Casio Protrek gekocht, ik kon het niet laten....
Zo hebben we allemaal wel een afwijking ;)

Ik weet nog dat rijdend als chauffeur op de vracht auto de meeste horloges na een paar maanden de geest gaven met een normale onrust erin, door het trillen op het stuur en de belading/ontlading werden ze onnauwkeurig ook, daar had de Bulova geen last van.

Mijn Bulova is voor hij in rust kwam door een gecerificeerd Bulova reparateur compleet nagezien en dus als nieuw weer in de rust stand gegaan.
Vaak kunnen verkopen, maar daar heb ik geen interesse in, wel in het herleven van een mooi stukje techniek ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Horloge tic

#24 Bericht door PG7VG »

Mooie techniek! Ook bijzonder dat de secondewijzer continue in beweging is en niet verspringt.
73, Peter.

Gebruikersavatar
pa3dq
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:20
Locatie: Grunn

Re: Horloge tic

#25 Bericht door pa3dq »

Moi, ja leuke en biezondere dingen passeren Bulova ging aan mij voorbij maar nu nie meer :-) dank daarvoor
Maar het roept weer herinneringen op en een zoektocht gedaan en gevonden het is dan geen pols hologe maar een staand horloge
https://www.youtube.com/watch?v=q1vuIYEX2Kw
Heb samen met een collega de eerste ontwerpen gemaakt
Maar het ging allemaal anders ik werd door een auto getackeld en een maand later wakker huh :shock:
Maar een geweldige uurwerkmaker heeft met ons de eerste prototype's gemaakt en het allemaal tot een goed einde gebracht
Helaas heeft het de crisis niet overleefd en nu het laatste was dan ook weer nieuw voor mij, waar nu ?
Eigenlijk hadden we nog recht op een klok maar dat zit er denk niet meer in :o
Maar het is weer mooi om te zien dat het werkt :D
73 GJ
eenvoud is de kunst van het ware

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Horloge tic

#26 Bericht door PA0FRI »

PA0FRI schreef:Nog vergeten: verder zijn er nog 32 andere uurwerken in huis (met uitgeschakeld slagwerk)
Zondag naar de vlooienmarkt in Bladel geweest. Niet zo lang als vorige jaren gebleven, omdat van binnen en buitenlandse handelaren alleen bakken vol met nieuwe componenten uit China stonden uitgestald. Verder ook nog teveel computer spul in de aanbieding. Mijn uurwerk en horloge tic was niet te onderdrukken, want er was een 1 kg zware messing reuze "zakhorloge" (diameter 17 cm) te koop en dat was onweerstaanbaar. Het hangt na een grondige poetsbuurt nu in de huiskamer. Wat je al niet op een vlooienmarkt tegenkomt!
Bijlagen
IMG_1673.JPG
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Horloge tic

#27 Bericht door PA5COR »

Die is weer mooi Frits ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

HB9FXF
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:09
Roepletters: HB9FXF

Re: Horloge tic

#28 Bericht door HB9FXF »

Een tijdje geleden sprak ik een "amateur" handelaar in horlogemerken zoals Patek Philippe, Maurice Lacroix, Rolex etc . Hij kocht overal in europa alleen speciale series van deze merken en zette ze vervolgens weer op het internet. Zo reageerde er een Chinees uit HongKong op een van zijn aanbiedingen en ze werden het eens over de prijs, vervolgens vloog de Chinees naar Schiphol alwaar de deal beklonken werd en vervolgens vloog dit heerschap weer terug naar Hongkong. Blijkbaar is het een interessante handel waarbij je je klanten wereldwijd hebt.

Hierbij nog een mooie link: http://www.chrono24.ch

'73 Jeroen HB9FXF

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Horloge tic

#29 Bericht door PD0AC »

Ik wil er liever niet over praten..... (100+ mechanische horloges ofzo, ben de tel kwijt).
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Horloge tic

#30 Bericht door PA5COR »

Dat praten nog over die 100 tikkende horloges komt...... :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Plaats reactie