Portretrecht (afgesplitst: Verkoop van HAM-radio apparatuur)

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Verkoop van HAM-radio apparatuur

#16 Bericht door PA0BAK »

PE1PQX schreef:Jij mag mijn kop nooit ongevraagd voor een openbare publicatie gebruiken, ook al is de foto genomen op een openbaar terrein.
Dacht jij dat werkelijk?
Denk jij dan ook, dat een (pers) fotograaf aan iedereen toestemming gaat vragen?
Lees je eens in op securety.nl, of op infopolitie.nl, daar zit kennis en ervaring hierover.
Ook op dwarsligger.org staan een paar artikelen over dit onderwerp.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verkoop van HAM-radio apparatuur

#17 Bericht door PE1PQX »

pa0bak schreef:Dacht jij dat werkelijk?
Denk jij dan ook, dat een (pers) fotograaf aan iedereen toestemming gaat vragen?
Lees je eens in op securety.nl, of op infopolitie.nl, daar zit kennis en ervaring hierover.
Ook op dwarsligger.org staan een paar artikelen over dit onderwerp.
Ja dat dacht ik wel degelijk. Zoek eens op portret-recht? Hierop zijn altijd wel uitzonderingen te maken.
Als ik onderwerp zou zijn van een persbericht is het i.d.d. helaas-pindakaas voor mij, maar heb ik er niets mee te maken kan de fotograaf/journalist net zo hoog springen wat hij wil, mijn kop mag niet gebruikt worden als ik er bezwaar op maak.

Daarom ben ik als hobbyfotograaf erg voorzichtig met het foto's maken in het openbaar.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Verkoop van HAM-radio apparatuur

#18 Bericht door PA3ECZ »

PE1PQX schreef:
pa0bak schreef:Dacht jij dat werkelijk?
Denk jij dan ook, dat een (pers) fotograaf aan iedereen toestemming gaat vragen?
Lees je eens in op securety.nl, of op infopolitie.nl, daar zit kennis en ervaring hierover.
Ook op dwarsligger.org staan een paar artikelen over dit onderwerp.
Ja dat dacht ik wel degelijk. Zoek eens op portret-recht? Hierop zijn altijd wel uitzonderingen te maken.
Als ik onderwerp zou zijn van een persbericht is het i.d.d. helaas-pindakaas voor mij, maar heb ik er niets mee te maken kan de fotograaf/journalist net zo hoog springen wat hij wil, mijn kop mag niet gebruikt worden als ik er bezwaar op maak.

Daarom ben ik als hobbyfotograaf erg voorzichtig met het foto's maken in het openbaar.

Is het niet beter deze discussie te sluiten, heeft namelijk helemaal niks van doen met "Verkoop van HAM-radio apparatuur", dit begint te vervelen.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Verkoop van HAM-radio apparatuur

#19 Bericht door PA0BAK »

PA3ECZ schreef:Is het niet beter deze discussie te sluiten, heeft namelijk helemaal niks van doen met "Verkoop van HAM-radio apparatuur", dit begint te vervelen.
Je hebt gelijk.
Zonder verwijzing naar de wettelijke tekst heeft dit verder geen zin.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verkoop van HAM-radio apparatuur

#20 Bericht door PE1PQX »

Ik zie nergens dat ik dit topic kan afsluiten helaas, dus wellicht een verzoekje aan de admins/mods?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie