ingetrokken calls per 26 jul 2016

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#31 Bericht door PA2LAD »

Dat is meer een aanvulling dan een rectivicatie. 1000 aangetekende brieven en als we er dan die 200 van zendamateurs aftrekken blijven er 800 maritieme gebruikers over. Het zou AT sieren als de kosten daarvan op die groep verhaald gaan worden en niet op de zendamateurs. Overigens worden er bij AT ook wel eens fouten gemaakt. Een bedrijf heeft 2 jaar zonder vergunning gewerkt en geen facturen meer gekregen op basis van een opzeg formulier. Is waarschijnlijk verkeerd ingevoerd. AT heeft het inmiddels rechtgetrokken en verontschuldigingen aangeboden. Wie werkt maakt fouten en mogelijk zitten er van die 200 er ook een paar bij. AT heeft ook automatische incasso, maar dan moet je daarvoor toestemming geven en je IBANnummer opgeven. Het betalen voor ons is nieuw en mogelijk gaat AT nog van je vragen om dat voor de komende jaren in orde te maken.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#32 Bericht door Randy »

PA2LAD schreef:Het zou AT sieren als de kosten daarvan op die groep verhaald gaan worden en niet op de zendamateurs.
AT kent enkel 'registratiehouders'. Ruim 12.000 zendamateurs en 80.000 maritieme gebruikers. Welke groep zeurt het meest en levert ze het meeste werk op denk je? Als AT hier ook nog een onderscheid in gaat maken, dan verdubbelen de kosten voor ZA's volgend jaar ten gunste van de maritieme gebruikers.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#33 Bericht door Radioot »

Randy schreef: Welke groep zeurt het meest en levert ze het meeste werk op denk je?
Ik denk dat jij uitstekend materiaal bent voor de PR cie.

Krijgen we binnenkort ook komkommer berichtjes over de lijst met de dit jaar afgehaakte Veron leden?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#34 Bericht door PA0ETE »

Radioot schreef:Ik denk dat jij uitstekend materiaal bent voor de PR cie.

Krijgen we binnenkort ook komkommer berichtjes over de lijst met de dit jaar afgehaakte Veron leden?
Dat denken er meer. Randy is al een poosje secrretaris van die commissie.

Ik heb zelf ook meerdere petten. Dat gaat niet anders in zo'n klein wereldje waar in het geval van de vereniging vrijwilligers bijzonder moeilijk te vinden zijn. Ik vind als journalist dat wat Randy doet met het bekijken van de mutaties in de AT-database uitstekend journalistiek speurwerk is. Hij verwerkt automatisch informatie die gewoon uit een openbare bron beschikbaar is, en zodanig dat dat nieuwe informatie oplevert. Daar hebben alle amateurs wat aan. In dit geval legt hij daarmee bloot dat meerdere mensen te vroeg uit de database verwijderd zijn, en heeft daarmee een primeur. Daar kan ik alleen maar met licht jaloerse bewondering naar kijken. :-)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#35 Bericht door PA2LAD »

Randy schreef:AT kent enkel 'registratiehouders'. Ruim 12.000 zendamateurs en 80.000 maritieme gebruikers. Welke groep zeurt het meest en levert ze het meeste werk op denk je?
Met zeuren geef ik je gelijk :wink: De maritieme gebruikers hebben ook hun eigen problemen hoor. Gebruik van de verkeerde kanalen voor sociaal verkeer. Gebruik van bewoordingen die niet toegestaan zijn. ATIS die ontbreekt of verkeerd geprogrammeerd staat. Gebruik van hoog zendvermogen op kanalen van sluizen en bruggen. Voor dat toezicht zijn ook veel mens-uren van AT nodig en wordt tot op heden niet doorberekend.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#36 Bericht door PA2RU »

Ik kan uit de eerste hand al zeggen dat betreffende calls inmiddels zijn ingetrokken.
Wat ik dan weer raar vind is dat AT de kosten wel betaald wil zien = 31 euro + 7 euro administratiekosten die middels een gerechtsdeurwaarder ( + nog eens 40 euro incassokosten ) worden geïncasseerd.

Rare gang van zaken : wel betalen (te laat weliswaar) maar je registratie verliezen....
73 René PA2RU

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#37 Bericht door jan58 »

Dat krijg je als eigenwijs bent en niet betaald.
Heb je kunnen lezen op het forum hier toen die diskussies gingen over het nut en
waarom we moeten betalen.
Ja en als je dan niet betaald dan krijg je dit.
Gr Jan

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#38 Bericht door pd0adl »

PA2RU schreef:Ik kan uit de eerste hand al zeggen dat betreffende calls inmiddels zijn ingetrokken.
Wat ik dan weer raar vind is dat AT de kosten wel betaald wil zien = 31 euro + 7 euro administratiekosten die middels een gerechtsdeurwaarder ( + nog eens 40 euro incassokosten ) worden geïncasseerd.

Rare gang van zaken : wel betalen (te laat weliswaar) maar je registratie verliezen....
Kun je, als je alles hebt betaald, weer je eigen call terugkrijgen?

Theo

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#39 Bericht door pa5wil »

pd0adl schreef:
PA2RU schreef:Ik kan uit de eerste hand al zeggen dat betreffende calls inmiddels zijn ingetrokken.
Wat ik dan weer raar vind is dat AT de kosten wel betaald wil zien = 31 euro + 7 euro administratiekosten die middels een gerechtsdeurwaarder ( + nog eens 40 euro incassokosten ) worden geïncasseerd.

Rare gang van zaken : wel betalen (te laat weliswaar) maar je registratie verliezen....
Kun je, als je alles hebt betaald, weer je eigen call terugkrijgen?

Theo
Alleen als deze nog vrij is.
Wil

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#40 Bericht door Frankyboy »

PA2RU schreef:Ik kan uit de eerste hand al zeggen dat betreffende calls inmiddels zijn ingetrokken.
Wat ik dan weer raar vind is dat AT de kosten wel betaald wil zien = 31 euro + 7 euro administratiekosten die middels een gerechtsdeurwaarder ( + nog eens 40 euro incassokosten ) worden geïncasseerd.

Rare gang van zaken : wel betalen (te laat weliswaar) maar je registratie verliezen....
Je moet het zien als een lidmaatschap, er staat duidelijk: intrekken registratie voor 1 jan 2016. Daarna verplichte afname van een jaar.
Dus wanneer je te laat bent met intrekken (of je hebt het niet gedaan) dan ben je ondanks de intrekking nu door het AT toch verplicht dat jaar te betalen.

Zo is de regel en met het niet intrekken van je registratie voor 1 jan 2016 ben je daar dus mee akkoord gegaan.
Beetje verzekeringsmaatschappij insteek, maar ok wel begrijpelijk om de kosten en administratie structuur in de hand te houden, bij een lidmaatschap van een sportvereniging heb je ook regeltjes bij opzeggen b.v.

Ik weet niet hoe precies het nu voor de ingetrokken registraties in elkaar zit, maar ik vermoed het volgende:
Ingetrokken en te laat of niet opgezegd -> betalen voor 2016 dat is zeker.

Nu betalen (verplicht) dan blijft volgens mij de intrekking staan en vervalt de betalingsverplichting voor 2017
Nu betalen (verplicht) en dan weer een call aanvragen, volgens mij moet je dan wel weer je registratie intrekken voor 1 jan 2017 anders kom je weer in dezelfde betalingsverplichting voor 2017

En wanneer er iets misgegaan is met het GBA of iets anders, gewoon bellen en bij een echte "fout" zal er vast wel wat aan de incassokosten gedaan kunnen worden. (kan altijd natuurlijk)
Maar ik ben bang dat het merendeel gewoon moet betalen.

De wet incassokosten voor 2016 geeft een minimum aan van 40 eur, dus je krijgt het minimum voor de kiezen, dat ziet er wel zuur uit omdat de vordering lager is, maar in dit geval wordt ook gewoon de wet gevolgd.
Kortom, ik zie weinig andere mogelijkheden dan betalen zoals het er nu bijstaat.

Ik zat ook over intrekken te denken omdat ik momenteel niet actief ben, maar ik heb wel betaald. Niet omdat ik aan mijn call gehecht ben (dan kies ik wel een andere) maar ik heb hier ook allerlei apparatuur staan en zonder registratie mag dat volgens mij ook niet.
En mocht ik mij nu vervelen in een weekend, mast opzetten en weer gaan :D
Dat moment gaat vast weer komen in de toekomst :wink:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#41 Bericht door PA2RU »

Het gaat mij er om dat AT nu een gerechtsdeurwaarder inschakelt om de euro's te incasseren..
Dat deed ze eerder niet ( weet ik uit ervaring ) je kreeg 2 keer een herinnering en de derde keer de mededeling dat je ( toen nog ) vergunning is ingetrokken zonder bijkomende kosten.
Je had alleen de kosten voor het opnieuw aanvragen daarvan : werkwijze van AT is op dat punt dus verandert.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#42 Bericht door PE1PQX »

Frankyboy schreef:
Ik zat ook over intrekken te denken omdat ik momenteel niet actief ben, maar ik heb wel betaald. Niet omdat ik aan mijn call gehecht ben (dan kies ik wel een andere) maar ik heb hier ook allerlei apparatuur staan en zonder registratie mag dat volgens mij ook niet.
En mocht ik mij nu vervelen in een weekend, mast opzetten en weer gaan :D
Dat moment gaat vast weer komen in de toekomst :wink:
Zonder een registratie mag je best apparatuur in bezit hebben, maar niet direct gebruiksklaar.
Denk daarbij bij voorbeeld aan het verwijderen van de eindtrap of het in dozen opgeborgen hebben zonder dat het aangesloten is enz. enz...
Het 'niet gebruiksklaar' is ook nogal een grijs gebied van wat mag wel en wat weer niet...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#43 Bericht door Frankyboy »

@PA2RU, ok dat begreep ik niet. Tja ik weet het ook niet. De hele wereld wordt zakelijker / onpersoonlijker daar zal de oorzaak wel liggen.
Gewoon nuchtere zakelijke behandeling, niet betaald, dat moet wel volgens de regels.
En het totale kostenplaatje is hier natuurlijk op berekend, dus incasseren, desnoods via incassoburo.

Vooruitgang? Dat mag een ieder voor zich invullen. Helder is het in ieder geval wel.

@PE1PQX, alles staat hier inderdaad in de doos (helaas) na de verhuizing. En op dit moment kom ik er ook niet aan toe om weer wat op te zetten.
(Dat is een keuze inderdaad, tijd maken kan altijd, maar andere dingen gaan nu voor)

Ach, ik heb mijn registratie ook alweer ruim 30 jaar of zoiets :?: (de tijd vliegt) Intrekken is dan ook weer zowat :shock:
Dat bedrag kom ik ook wel overheen en nu kan ik in een dolle bui zo weer de boel opzetten zonder eerst weer door registraties enz heen te gaan.
Dus ik denk dat ik voorlopig maar gewoon blijf betalen hoor.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#44 Bericht door PA2LAD »

Voor de registratiehouders snap ik dat ook niet, maar voor de commerciële vergunningen van radiostations en andere via een veiling verkregen frequentie wel. Die bedragen liggen echt heel hoog. :wink: Op zich is 200 registraties met een "probleem" op de 12000 niet veel. Vroeger moest je een telefoonnummer opgeven, waar je tijdens de uitzending op te bereiken was. Bestaat die verplichting nog?

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#45 Bericht door PE1PQX »

Daar staat niets meer over in de registratievoorwaarden (of gebruiksvoorwaarden frequentieruimte).
Toen ik begin jaren '90 van mijn D haalde (PD0RJH) was dat al niet meer zo.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie