ingetrokken calls per 26 jul 2016

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

ingetrokken calls per 26 jul 2016

#1 Bericht door pa3met »

IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#2 Bericht door PE2AAB »

Hmm.. Vreemd. Er staan actieve amateurs op waarvan ik geen signalen heb ontvangen dat ze de hobby zouden willen opschorten. Wellicht door een administratieve fout geen accept giro gehad?

Zal eens een mailtje sturen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#3 Bericht door PA3DAT »

Nog even wachten, die calls zijn net vrijgekomen. Er zit wel een leuke bij die ik wel zou willen hebben... :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#4 Bericht door pa5wil »

Mijn ingetrokken PD call per 19 jui staat er niet bij. Die is veranderd in een PA call. Of was er nog een periode dat een call nog niet vrijgegeven wordt?

Even op de website van AT gekeken. Mijn oude call is vrijgegeven per 19 juli. Maar staat niet in deze lijst van 26 juli.
Wil

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#5 Bericht door Randy »

PA5WIL schreef:Mijn ingetrokken PD call per 19 jui staat er niet bij. Die is veranderd in een PA call. Of was er nog een periode dat een call nog niet vrijgegeven wordt?

Even op de website van AT gekeken. Mijn oude call is vrijgegeven per 19 juli. Maar staat niet in deze lijst van 26 juli.
Dat klopt. Want 26 juni is niet 19 juli... Maar gefeliciteerd Wil.

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#6 Bericht door pa5wil »

Randy schreef:
PA5WIL schreef:Mijn ingetrokken PD call per 19 jui staat er niet bij. Die is veranderd in een PA call. Of was er nog een periode dat een call nog niet vrijgegeven wordt?

Even op de website van AT gekeken. Mijn oude call is vrijgegeven per 19 juli. Maar staat niet in deze lijst van 26 juli.
Dat klopt. Want 26 juni is niet 19 juli... Maar gefeliciteerd Wil.
Ik zie toch echt ingetrokken calls per 26 juli staan.
Wil

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#7 Bericht door pino »

PA5WIL schreef:Mijn ingetrokken PD call per 19 jui staat er niet bij. Die is veranderd in een PA call. Of was er nog een periode dat een call nog niet vrijgegeven wordt?

Even op de website van AT gekeken. Mijn oude call is vrijgegeven per 19 juli. Maar staat niet in deze lijst van 26 juli.
jouw call is overgezet naar een PA dus de PD is vrijgekomen en niet ingetrokken dus nee die staat er niet bij nee omdat die vrij is een ieder kan nu deze call meemen .
ingetrokken is wat ander dan een anderen call meemen of krijgen .
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#8 Bericht door pa3met »

PA5WIL schreef:[
Ik zie toch echt ingetrokken calls per 26 juli staan.
Het is een diff van de voorgaande dag. Als jouw mutatie eerder plaats gevonden heeft zie je duie dus idd niet.
(Precies wat Randy dus zegt).

Elke dag dat er een nieuwe export gemaakt wordt bij AT worden die opgepikt en kan/wordt er een diff gedaan.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#9 Bericht door pa3met »

PE2AAB schreef:Hmm.. Vreemd. Er staan actieve amateurs op waarvan ik geen signalen heb ontvangen dat ze de hobby zouden willen opschorten. Wellicht door een administratieve fout geen accept giro gehad?

Zal eens een mailtje sturen.
Ik heb van een bekende (nee niet die..) begrepen dat hij geen rekenign gehad heeft en dus niet betaald. En aangezien de betalingsverplichting per 01-01.2016 is
hebben ze pak 'm beet 8 maanden later de niet betaalde calls dus afgevoerd.

Nu kun je de discussie houden of ze geen herinnerming moesten sturen -- aan de andere kant is het wel zo dat het betalen wel een bekend iets is.
Rechten en plichten. Ik had zelf wel voortijdig mail gestuurd of gebeld.

Ik ga er wel vanuit dat de meesten wel weer op de pootjes terug komen, als inmiddels iemand's call niet alweer uitgegeven is.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

-Verwijderd account

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#10 Bericht door -Verwijderd account »

pa3met schreef:Ik heb van een bekende (nee niet die..) begrepen dat hij geen rekenign gehad heeft en dus niet betaald. En aangezien de betalingsverplichting per 01-01.2016 is.
Geen rekening ontvangen is niet hetzelfde als niet hoeven te betalen. De betalingsverplichting blijft gewoon bestaan.
Voor zover mij bekend is het -nog- niet mogelijk om de jaarlijkse vergoeding te betalen middels automatische incasso.
Bij de amateurverenigingen is dat ook -nog- niet mogelijk.

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#11 Bericht door PA3OZB »

PE2CH schreef:
pa3met schreef:Ik heb van een bekende (nee niet die..) begrepen dat hij geen rekenign gehad heeft en dus niet betaald. En aangezien de betalingsverplichting per 01-01.2016 is.
Geen rekening ontvangen is niet hetzelfde als niet hoeven te betalen. De betalingsverplichting blijft gewoon bestaan.
Voor zover mij bekend is het -nog- niet mogelijk om de jaarlijkse vergoeding te betalen middels automatische incasso.
Bij de amateurverenigingen is dat ook -nog- niet mogelijk.

Bij de VERON kan het automatisch......
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

-Verwijderd account

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#12 Bericht door -Verwijderd account »

PE2AAB schreef:Hmm.. Vreemd. Er staan actieve amateurs op waarvan ik geen signalen heb ontvangen dat ze de hobby zouden willen opschorten.
Heb je ook de reacties gelezen die eronder staan?
Daar staat onder andere dat AT meerdere brieven heeft gestuurd als aankondiging. En in geval van niet betalen aangenomen wordt dan men niet langer prijs stelt op de roepletters die dan automatisch worden ingetrokken. En dat is wat nu in praktijk is gebracht.
Tot boosheid van enkele amateurs in mijn omgeving wiens callsign op genoemde lijst staat. Zij beweren nergens vanaf te weten.
Hebben ook geen brief ontvangen waarin staat dat hun roepletters zijn ingetrokken.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#13 Bericht door PA2RU »

Een bekende van me heeft gisteren een brief gehad van een incassobureau waarin AT geld wil zien voor zijn registratie..
Volkomen nieuw voor mij dat AT zo te werk gaat..zijn call staat trouwens in die lijst
73 René PA2RU

-Verwijderd account

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#14 Bericht door -Verwijderd account »

PA3OZB schreef:
PE2CH schreef:Geen rekening ontvangen is niet hetzelfde als niet hoeven te betalen. De betalingsverplichting blijft gewoon bestaan.
Voor zover mij bekend is het -nog- niet mogelijk om de jaarlijkse vergoeding te betalen middels automatische incasso.
Bij de amateurverenigingen is dat ook -nog- niet mogelijk.
Bij de VERON kan het automatisch......
Ik was dit jaar vergeten het lidmaatschapgeld tijdig te betalen aan de VERON :oops:
Dus vroeg ik of het mogelijk was om het voor de volgende jaren automatisch te laten afschrijven, ik kreeg daarop als antwoord dat dit niet mogelijk is.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#15 Bericht door Juul - PE0GJG »

intrekken PE0GJG en weer uitgeven10nov86kl.jpg
En ach, het is toch niet de eerste keer dat je roepletters, lees machtiging, wordt ingetrokken.
Maar in 1 en dezelfde brief weer te verlenen. ( het mag wat kosten he?)
"het is van alle tijden"……het is november 1986.


Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie