Hoe verknipt moet je zijn!
Hoe verknipt moet je zijn!
Life is too short for QRP.
- elsinga
- Moderator
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
- Roepletters: PC5E
- Locatie: Heerenveen (JO22xx)
- Contacteer:
Re: Hoe verknipt moet je zijn!
Tja... gekken heb je overal... En samen met voldoende technische kennis kun je een hoop verstieren...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Re: Hoe verknipt moet je zijn!
Op de NOS gaven ze aan dat het een 'hacker' was....
Kun je nagaan hoe geindoctrineerd ze daar zijn van de amerikaanse hersenspoeling dat alle 'bad guys' hackers zijn... Nog effe en ze noemen cowboys in zwarte pakken 'hackers'....
Een microfoon induwen van een oude AM zender uit een vliegtuig en dan vliegtuigcommunicatie storen heeft niets met hacking te maken, nog met piraterij...
Overigens vond ik de 'air traffic control' van australie nogal 'junior' overkomen... de 'hacker' klonk overtuigender dan de ATC.
Kun je nagaan hoe geindoctrineerd ze daar zijn van de amerikaanse hersenspoeling dat alle 'bad guys' hackers zijn... Nog effe en ze noemen cowboys in zwarte pakken 'hackers'....
Een microfoon induwen van een oude AM zender uit een vliegtuig en dan vliegtuigcommunicatie storen heeft niets met hacking te maken, nog met piraterij...
Overigens vond ik de 'air traffic control' van australie nogal 'junior' overkomen... de 'hacker' klonk overtuigender dan de ATC.
Re: Hoe verknipt moet je zijn!
Ik heb het altijd al raar gevonden dan deze verbindingen niet encrypted zijn.
Of in elk geval een simpele uitvoering van crypto zoals de politie vroeger gebruikte.
Of in elk geval een simpele uitvoering van crypto zoals de politie vroeger gebruikte.
Re: Hoe verknipt moet je zijn!
Dat lijkt me niet veilig genoeg, am is zelfs in de ruis nog wel te volgen.
Re: Hoe verknipt moet je zijn!
Das heel simpel: iedereen moet het kunnen horen die rondvliegt en onder controle van een bepaalde verkeersleiding valt. Dat is niet iets wat redelijkerwijs te implementeren is met crypto. Het risico dat iemand de verkeersleiding niet kan horen als t erom spant is vele malen groter dan die enkele mafketel.pe1br schreef:Ik heb het altijd al raar gevonden dan deze verbindingen niet encrypted zijn.
Of in elk geval een simpele uitvoering van crypto zoals de politie vroeger gebruikte.
Wat jij wilt is eigenlijk authenticatie en geen crypto: er zou een manier moeten zijn om zeker te stellen dat het inderdaad de enig echte verkeersleiding is die met de piloot spreekt.
Re: Hoe verknipt moet je zijn!
En het voordeel van AM is dat je kunt horen als er 2 zenders tegelijk uitzenden.