Moet het even kwijt...........

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Gesloten
Bericht
Auteur
SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Moet het even kwijt...........

#1 Bericht door SWL nl 5321 »

Goeden middag beste Radiofielen

Even tijd voor een mededeling aangaande de Reclamespot met de "lovende woorden" over de escapades van de radiozendamateur die trots...zijn qsl kaarten van de SK oldman ten toon spreidde.

Nee ,geen voortzetting van het gesloten topic, helderziende en controlerende deelgenoten aan dit forum maar een ieder met eigen kwaliteiten.

Met een bepaalde pet op of wars van de goede bedoelingen van hen die gebruik maken van het recht
om vrijuit te reageren op topics van wie dan ook.
Zij het met restricties in de voorschriften

De gehele gang van zaken en het welles en nietes relaas
doet geen goeds aan de hobby die ons allemaal voorstaat als "prettig"!

In het gehele betoog worden pedagogische aanbevelingen gedaan veel tijd en moeite door de geroemde controleurs verwoord

Veel inbreng wordt gewogen op de waarde en inhoud.

Echter dat de persoon waarover dit gaat beticht wordt van AUTISME.....geeft een duidelijk beeld van ontbreken van empathie.

Wie van ons heeft een foutloos leven en leeft daar ook naar?

De eerste steen, een steen verlegd en andere van toepassing zijn spreuken en gezegden ten spijt

Laten wij het netjes en beheersbaar houden in de huiskamer waar wij te gast zijn

De Topbeheerder houdt van rust, zo heb ik ervaren........mag ik u allen vragen daar een steentje aan bij te dragen? 8)

Dit Forum heeft wel degelijk een goede kant, soms is een individu het spoor bijster maar voelt zich desondanks gesteund door de correcties die van tijd tot tijd zich aandienen.

Een prettige dag gewenst met veel DX

Ik ga weer op luisteren :)

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Moet het even kwijt...........

#2 Bericht door sottezero »

Ik heb ook autisme.. maar dat schijnt niet abormaal te zijn bij een IQ van 172....

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Moet het even kwijt...........

#3 Bericht door PA3HMP »

autisme kent heel veel verschillende vormen, als een onbenul zo maar gaat roepen naar aanleiding van een in elkaar gezet en geknipt filmpje 'dat is autisme' stel ik sterke twijfels bij de geestelijke vermogens van die persoon die het roept.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Moet het even kwijt...........

#4 Bericht door PA0BAK »

Het verhaal gaat, dat Albert Einstein ook autistisch was, de meeste verslagen liet hij schrijven, omdat hij daar moeilijkheden mee had.
Toch was deze man een genie en heeft hij de wereld veranderd.
In België is een software bedrijf, dat software laat testen door een groep mensen met diverse vormen van autisme.
Dit, omdat deze vaak een andere benadering hebben, dan "gewone" mensen.

Mogelijk dat meerdere grote veranderingen op deze wereldbol, in werking zijn gezet door mensen die "anders" durfden te denken.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

-Verwijderd account

Re: Moet het even kwijt...........

#5 Bericht door -Verwijderd account »

Je hebt pas een aandoening/handicap/beperking als deze ook daadwerkelijk vastgesteld is middels een diagnose.
Dus als je zegt dat je iets mankeerd, maar er is geen diagnose, dan mankeer je gewoon niets en ben je een aansteller.
Wel graag bij de feiten blijven aub.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Moet het even kwijt...........

#6 Bericht door PA3DAT »

Lekker kort door de bocht... :roll:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Moet het even kwijt...........

#7 Bericht door elsinga »

[mod] Met Aloys eens. Hou het even een beetje gezellig graag. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Moet het even kwijt...........

#8 Bericht door PA3HMP »

PA4DHG schreef:Je hebt pas een aandoening/handicap/beperking als deze ook daadwerkelijk vastgesteld is middels een diagnose.
Dus als je zegt dat je iets mankeerd, maar er is geen diagnose, dan mankeer je gewoon niets en ben je een aansteller.
Wel graag bij de feiten blijven aub.
labels zijn voor flessen wijn en niet om op personen te plakken.

Daarnaast, als je een persoon met autisme hebt gezien, heb je slechts een persoon met autisme gezien, ik heb veel jaren met kinderen die autisme hebben gewerkt en ik ben er nog niet een dezelfde tegengekomen, <sarcasme mode aan> het lijken zowaar net echte mensen <sarcasme mode uit>

Vroeger was een kind gewoon stil, druk, slim, dromer enz, tegenwoordig bestaat er een grote dwang door personen overal maar een label op te plakken, vooral mensen in het onderwijs omdat ze anders niet weten hoe er mee om te gaan, vreemd want dat is nou autistisch gedrag in mijn ogen :wink:


:mrgreen:

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Moet het even kwijt...........

#9 Bericht door SWL nl 5321 »

PA3DAT schreef:Lekker kort door de bocht... :roll:


mijn topic behoeft geen nadere toelichting Aloys
het moge duidelijk zijn waar het exact om gaat

kort door de bocht, verklaar waarmee

uit de bocht vliegen is veel ongemakkelijker

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Moet het even kwijt...........

#10 Bericht door on4avt »

PA3HMP schreef:
PA4DHG schreef:Je hebt pas een aandoening/handicap/beperking als deze ook daadwerkelijk vastgesteld is middels een diagnose.
Dus als je zegt dat je iets mankeerd, maar er is geen diagnose, dan mankeer je gewoon niets en ben je een aansteller.
Wel graag bij de feiten blijven aub.
labels zijn voor flessen wijn en niet om op personen te plakken.

Daarnaast, als je een persoon met autisme hebt gezien, heb je slechts een persoon met autisme gezien, ik heb veel jaren met kinderen die autisme hebben gewerkt en ik ben er nog niet een dezelfde tegengekomen, <sarcasme mode aan> het lijken zowaar net echte mensen <sarcasme mode uit>

Vroeger was een kind gewoon stil, druk, slim, dromer enz, tegenwoordig bestaat er een grote dwang door personen overal maar een label op te plakken, vooral mensen in het onderwijs omdat ze anders niet weten hoe er mee om te gaan, vreemd want dat is nou autistisch gedrag in mijn ogen :wink:


:mrgreen:
Hier zijn er ook met serieus wat beperkingen!Wat een gelul .

Jan pa3abk
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 jan 2008, 01:15
Roepletters: pa3abk
Locatie: Dordrecht

Re: Moet het even kwijt...........

#11 Bericht door Jan pa3abk »

Wellicht goed om te vermelden dat "Geen Commentaar" naar aanleiding van de reacties contact heeft gezocht met de zendamateur in kwestie.
Na een emotioneel gesprek zijn beide partijen in goede harmonie uit elkaar gegaan.
GC heeft een bloemetje met excuses achtergelaten.
Ergens toch goed van de GC om de zaak te corrigeren en hem uit te leggen dat ze de situatie verkeerd hadden ingeschat. Hopelijk past men de werkwijze van hun nieuwsgaring op dit punt ook aan.
Een reportage van deze ontmoeting is, in sterk verkorte vorm, door GC op internet geplaatst.

Ik weet niet waar men de informatie vandaan haalt dat deze collega autisme zou hebben.
Ik houd het voorlopig op de gevolgen van een hersenbloeding hetgeen ik kon lezen op een ander forum waar hij duidelijk werd geidentificeerd.
Nog afgezien daarvan, heb ik me wel geergerd aan het feit dat sommige collega's een hele zondagmiddag bezig zijn geweest (hier op een lokale FM frequentie) om QRZ.COM af te zoeken en elke RZA in Enschede en omgeving door een "screening" hebben gehaald.
Uiteindelijk... waar gaat het over.
Een collega die veel plezier aan een hobby beleeft en helaas na een bezoek bij Blokker op een verkeerde plek is gaan staan.
Send on my T-100 via Philips STB-75 icw Elektromekano S-1250

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Moet het even kwijt...........

#12 Bericht door PA3DAT »

SGIW schreef:
PA3DAT schreef:Lekker kort door de bocht... :roll:
mijn topic behoeft geen nadere toelichting Aloys
het moge duidelijk zijn waar het exact om gaat

kort door de bocht, verklaar waarmee
Wanneer ik reageer zonder te quoten, dan reageer ik direct op de persoon boven mij. Had ik op jou
gereageerd, dan had ik wel een deel van jouw bericht gequote. Zo werkt dat in een forum... :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Moet het even kwijt...........

#13 Bericht door pe1rea »

pa3abk schreef:Wellicht goed om te vermelden dat "Geen Commentaar" naar aanleiding van de reacties contact heeft gezocht met de zendamateur in kwestie.
Na een emotioneel gesprek zijn beide partijen in goede harmonie uit elkaar gegaan.
(............)
Uiteindelijk... waar gaat het over.
Een collega die veel plezier aan een hobby beleeft en helaas na een bezoek bij Blokker op een verkeerde plek is gaan staan.
En dat is weer een goede oplossing....
Hopende dat het nu is afgelopen met de reacties en de man weer in de anonimiteit kan verzinken...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Moet het even kwijt...........

#14 Bericht door SWL nl 5321 »

Goeden avond geachte Moderatoren

Gezien het feit dat dit door mij ingediend topic diverse reacties hebben aangeleverd verzoek ik u mijn bijdrage van een slotje te voorzien

Er zijn voldoende gedachten geventileerd en voeg mij in de reactie van de laatste wijze woorden !

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gesloten