Warme douche voor JBE in Breda!

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Warme douche voor JBE in Breda!

#16 Bericht door PA2LAD »

PD4NX schreef:Reparaties laat ik het liefst over aan Leo PA0LMD, hoewel ik niet weet of dat ook voor merkapparatuur onder garantie geldt (als je bij JBE nieuw koopt).
Je zal toch in eerste instantie naar je verkoper moeten en die moet het oplossen. Vergeet niet dat die winst gemaakt heeft waaruit ook garantiekosten betaald moeten worden. All in the game. Vandaar dat je ook niet zomaar bij een andere verkoper aan kan kloppen. Bij importeurs hetzelfde verhaal: Amcom b.v. zal ook alleen ICOM materiaal in behandeling nemen wat binnen het verzorgingsgebied is gekocht. Koop je in DL, dan moet je daar naar terug. Als een andere winkelier/importeur/ reparatiecentrum wil meewerken is dat coulance of reclame voor de toko, want het kost hoe dan ook geld wat eerst niet verdiend is.

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Warme douche voor JBE in Breda!

#17 Bericht door PD4NX »

PA2LAD schreef: Vergeet niet dat die winst gemaakt heeft waaruit ook garantiekosten betaald moeten worden. All in the game.
Zoals jij het schrijft kan een dure reparatie de winst volledig doen verdampen.
Volgens mij kan de verkoper weer bij de importeur/groothandel/fabrikant aankloppen om daar de gemaakte kosten te verhalen, pas dan kun je spreken over een nettowinst.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Warme douche voor JBE in Breda!

#18 Bericht door PF9ZX »

Iets wat honderden of meer keren goed gaat levert iets winst op en zodra er iets fout gaat dan is het meestal direct iets minder winst of gewoon service. Hoewel laatste best wel een vies woord is geworden in bepaalde gevallen. :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Warme douche voor JBE in Breda!

#19 Bericht door PA0FRI »

PA3HMP schreef: mevrouw was niet blij dat ik daar achter was gekomen (ze kan zo meedoen bij een toneel vereniging) geen idee of ze op de hoogte was van wat ze daar in de werkplaats uitgevreten hadden .
Vroeger toen ze voornamelijk CB spullen verkochten, vond ik het maar een louche zaakje. Nadat zoon (?) het over nam werd het beter, maar mevrouw (moeder?) verpestte het met haar zure gedrag. Destijds ook eens in de werkplaats gekeken en wat ik daar zag qua reparatie, was niet hoopvol. Net zoiets als iemand die een waterpomptang gebruikt in plaats van een passende steeksleutel! Het een en ander verbeterde in de loop der tijd en er werden door mij kleinere spullen gekocht < €200,-. De laatste keer was mevrouw behoorlijk vriendelijk, zoals het hoort bij een klant.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Warme douche voor JBE in Breda!

#20 Bericht door pa3kc »

PA0FRI schreef:
PA3HMP schreef: mevrouw was niet blij dat ik daar achter was gekomen (ze kan zo meedoen bij een toneel vereniging) geen idee of ze op de hoogte was van wat ze daar in de werkplaats uitgevreten hadden .
Vroeger toen ze voornamelijk CB spullen verkochten, vond ik het maar een louche zaakje. Nadat zoon (?) het over nam werd het beter, maar mevrouw (moeder?) verpestte het met haar zure gedrag. Destijds ook eens in de werkplaats gekeken en wat ik daar zag qua reparatie, was niet hoopvol. Net zoiets als iemand die een waterpomptang gebruikt in plaats van een passende steeksleutel! Het een en ander verbeterde in de loop der tijd en er werden door mij kleinere spullen gekocht < €200,-. De laatste keer was mevrouw behoorlijk vriendelijk, zoals het hoort bij een klant.
Ik kan mij voorstellen als iemand zijn/haar partner verliest dat je daar dan wat zuurder van kan worden.

Plaats reactie