Veron en Veronica studio - Lapershoek

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Veron en Veronica studio - Lapershoek

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik was vandaag weer eens in Hilversum ( m'n geboorteplaats ) vanwege een vergadering bij Instituut Beeld en Geluid inzake ons Radio Veronica archief.
Ik sprak in eerste instantie af met een oud collega in onze oude Veronica studio dat nu Hotel Lapershoek is.
Lekker makkelijk, riant gratis parkeren en altijd plaats. En………….leuk om weer in het gebouw te zijn waar ik een aantal jaren doorbracht( 1969-1974 ).
Niks bijzonders zou je zeggen, maar het is toch gek om juist daar op een aankondigings bord te zien dat de VERON ( Vereniging voor experimenteel radio onderzoek in Nederland) zat te vergaderen.

Ik ogenblikkelijk terug aan 1961 toen de VERON zich fel kante tegen die "vreselijke piratenzender met verderfelijke muziek en z.g. disckjockyes".

Maar ik denk dat de huidige bestuurders van de VERON niet weten op welke plek ze zaten te vergaderen.

Toen ik nog bij de VERON pr commissie betrokken was vergaderden we altijd langs de snelweg bij Breukelen, lekker goedkoop. Maar dat is kennelijk nu anders, vergaderen in één van de duurdere gelegenheden van "Hillywood".

Toen ik terug reed vanuit Hilversum naar de Veluwe dacht ik "de tijd heelt alle wonden", bij mij wel.
Bijlagen
laperhoek__spandoek2.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#2 Bericht door PA2LAD »

En had je niet de neiging om aan een paar knoppen te gaan draaien? :D
Vergaderruimte is tegenwoordig "kassa". 75 euri voor een dagdeel is tegenwoordig al heel normaal en dan nog zonder koffie of thee. Vergaderen in kostuum met bijbehorende bruine schoenen met de laptop op tafel bij de een bekende hamburgerketen is dan weer het andere uiterste, maar die gasten zie je daar ook steeds meer.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

Zaterdag gaan we weer uitzenden vanuit Lapershoek en dan mag ik weer aan knoppen draaien. We doen dan de Top 40 van 19september 1966. "terug in de tijd".

http://www.norderney192.nl/EE/index.php ... ey_nieuws/
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#4 Bericht door Remco »

Juul,

Het is voor mij op kruipafstand, dus misschien kom ik
van het weekend een biertje met je drinken.

(Wordt weer eens tijd ;-)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

Inderdaad Remco, maar als het kan op zaterdag middag. De rest weet ik nog niet.
Maar erg leuk om je weer even de hand te drukken.

En een biertje?, ik was de enige geheelonthouder bij Veronica. En da's tot op de dag van vandaag gelukt…

Maar dat "biertje" krijg je van mij.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#6 Bericht door Randy »

Juul - PE0GJG schreef:Toen ik nog bij de VERON pr commissie betrokken was vergaderden we altijd langs de snelweg bij Breukelen, lekker goedkoop.
De PR-Commissie vergadert bij PI4RCG in Hilversum, nog goedkoper. Het HB vaak ook. De enige reden om uit te wijken is wanneer de delegatie te groot is. Dat zal in dit specifieke geval waarschijnlijk zo zijn.

Voorzitter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015, 19:27
Roepletters: PB0AOK

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#7 Bericht door Voorzitter »

@ Juul.
Je verbazing zal groot zijn geweest toen je dinsdag de naam van de VERON op de monitor van Hotel Lapershoek zag staan.
Jazeker Juul de tijden zijn veranderd en de VERON vergadert tegenwoordig net zo gemakkelijk op voor jou heilige grond in het Mekka van de radio-omroep, waarbij ook de huidige VERON-bestuurders volledig op de hoogte zijn met de geschiedenis van dit gebouw.
Mogelijk heeft de VERON je met het beleggen van een vergadering op een voor jou emotioneel geladen plaats op de ziel getrapt. Dat spijt mij oprecht.
Er is inderdaad, zoals Randy reeds veronderstelde, voor een prikje uitgeweken, omdat de ruimte bij PI4RCG voor het aantal deelnemers wat aan de krappe kant was.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#8 Bericht door Juul - PE0GJG »

Geachte voorzitter ( "naam? ),

Nee joh er is niet op m'n ziel getrapt. Ben je gek.
Ik vond het eigenlijk wel grappig en vroeg mij af of iemand bij de VERON op de hoogte was van de vroegere functie van het gebouw.
Er werken mensen, die hebben ook geen idee. Terwijl er toch grote foto's hangen van ons schip, maar da's in de bar………………...

Zo gaat dat het is tenslotte al zo lang geleden, dat de toenmalige VERON leiding hevig bezwaar maakte tegen de eerdere naam "VRON"……… ( snap ik ook nog wel )

Juul - oud mede oprichter van de VERON pr commissie.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Voorzitter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015, 19:27
Roepletters: PB0AOK

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#9 Bericht door Voorzitter »

Zeker Juul, ik weet zeer goed wat het standpunt van de toenmalige VERON-leiding was. Ook ken ik, evenals verschillende huidige VERON-bestuursleden, de vroegere functie van het gebouw.
Dinsdagavond zat ik na afloop van de vergadering nog even met een pilsje in de bar en keek vol bewondering, maar ook herinnering, naar "jouw" schip, dat mij als geboren en getogen Scheveninger toch nog zeer bekend voorkwam.
Ik ben er destijds een paar keer geweest en moet nog ergens zelfgemaakte zwart-wit foto's van de studio en het personeel van toen hebben. Diskjockeys ja, als Jan van Veen, Tineke en Joost de Draaier. Het zou zomaar kunnen dat jij ook nog op één van die foto's staat.
Ik zal ze eens opzoeken. Zo gaat dat, want het is tenslotte zoals je zegt, heel lang geleden.

Oh ja, die voorzitter heet Bram.

Voorzitter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2015, 19:27
Roepletters: PB0AOK

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#10 Bericht door Voorzitter »

O ja, Rob Out natuurlijk ook.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Veron en Veronica studio - Lapershoek

#11 Bericht door Juul - PE0GJG »

Leuk verhaal Bram.

Ik zal aan je denken als ik er morgen ook ben.


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie