Zwaarste Juli Storm ooit!

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
verwijderd

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#16 Bericht door verwijderd »

Wat een gezellig forum hier .... !!

Enfin, wilde wel even mede delen dat in Breda de HF beam het overleefd heeft.
De windsnelheden die hier voorkwamen lagen rond de 75km p/uur met een MAX. van 79,2km p/uur(volgens weerstation).

Helaas heeft bij een kameraad zijn HF beam het niet overleef. Hij woont dan ook aan de kust waar snelheden van 110km p/uur de gehele middag vrij normaal waren.

Ik hoop voor de rest dat iedereen de dag van gisteren gezond en wel is doorgekomen met niet al te veel schade.

73,
Roberto - PB5X

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#17 Bericht door Juul - PE0GJG »

Zo, ik ga m'n antenne maar weer overeind zetten.
Zou dat wel mogen hier in het hart van de Biblebelt? ( Elburg-Doornspijk).

Hopelijk heeft niemand veel schade opgelopen en kunnen we ons weer bezig houden met onze hobby.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#18 Bericht door pa3kc »

@Radio idioot

Hier in JO21RK is ook amper wind geweest.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#19 Bericht door pe1rea »

110 tot 120 Km/h, JO22ir.
Deel bomen gesneefd in het dorp, geen antenneschade. (Aan de kust bouwen we op een beetje wind)
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#20 Bericht door Willem-PA5WK »

viel hier op zich wel mee in de fryske wouden , geen schade aan mijn antennepark.
maar één dikke tak van een boom afgeknapt was natuurlijk net die éne waar mijn
éne been van de dipool aanhing .( al heel wat jaartjes )

vanmorgen weer de draad aan een andere tak vastgemaakt en is weer als vanouds

willem
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#21 Bericht door PC1TK »

Hadden uit voor zorg de kwetsbare plantjes en tuinset binnen gezet . Kortom alles waar de wind grip op kon krijgen een veilige plek gegeven .
Maar Noord Oost Groningen is er volgens mij goed bij weg gekomen .
Waren wel een paar flinke winstoten . En heb ook geen spijt van gehad dat we spul in zekerheid hebben gebracht .
Maar al met al viel het hier bij ons gelukkig mee . Maar her en der in de provincie was er toch wel schaadde .

Masten en dergelijke heb ik niet , er steken een twee tal antennes boven het dak uit . Ik heb eerste Antron ( top) al eens zo wat haaks zien staan .
En was er vol van overtuigd dat die in de nacht naar beneden was gekomen . Men moest een paar dakpannen weer op het dak te leggen . Maar de Anton stond er nog 16 jaar .

verwijderd

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#22 Bericht door verwijderd »

.... (Aan de kust bouwen we op een beetje wind) .....

Je kan bouwen wat je wilt maar als de wind de overhand heeft dan kunnen grote HF-yagi's sneuvelen.
Iedere situatie en locatie is anders uiteraard.

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#23 Bericht door 19DT2120 »

Juul - PE0GJG schreef:Zo, ik ga m'n antenne maar weer overeind zetten.
Zou dat wel mogen hier in het hart van de Biblebelt? ( Elburg-Doornspijk).
Gewoon wachten tot dat ze in de kerk zitten :wink:
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
PD8RAY
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:45
Roepletters: PD8RAY

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#24 Bericht door PD8RAY »

De Comet GP-1 heeft zojuist een certificaat storm-proof gekregen.. :D
Wel hebben een paar pannen het dak verlaten!
En ja het heeft flink gespookt hier.
73' Ray
PD8RAY

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#25 Bericht door PD7CW »

Buitenantennes heb ik niet maar de verzekeringsman moet wel even langskomen in Twente.
Ernstige schade aan ons windorgelpark, twee vanen verdwenen en één zwaar beschadigd, hangt achter de wijzer van de thermometer, hoop dat dat precisie instrument ( :wink: ) wél schadevrij gebleven is.
Als dat zo doorgaat met die klimaatveranderingen dan raak ik nog aan een tropisch stormorgelpark, hoop de bruin dat kan trekken. (Gemeten balkon temperatuur in de zon, 41,7 C tijdens de hittegolf onlangs!)

Cees
Bijlagen
BILD4176.JPG

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#26 Bericht door PA1LH »

In Zeeland lijkt het met wat omgewaaide bomen, en afgewaaide takken nog erg mee te vallen gelukkig.
Is altijd weer triest als je leest dat er iemand het leven heeft verloren door de storm.
Je zult het bericht maar thuis krijgen ...
Leon - PA1LH.

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#27 Bericht door PA0LMD »

Weinig schade hier in Oldebroek, alleen Hi Endfed draad van kastje afgebroken.
Zal ik de verzekering maar niet mee lastig vallen. :D
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#28 Bericht door elsinga »

[mod] Heren, is het mogelijk het wat gezelliger te houden? Elkaar beledigen is niet nodig, toch? [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#29 Bericht door andre »

PD7CW schreef:Buitenantennes heb ik niet maar de verzekeringsman moet wel even langskomen in Twente.
Ernstige schade aan ons windorgelpark, twee vanen verdwenen en één zwaar beschadigd, hangt achter de wijzer van de thermometer, hoop dat dat precisie instrument ( :wink: ) wél schadevrij gebleven is.
Als dat zo doorgaat met die klimaatveranderingen dan raak ik nog aan een tropisch stormorgelpark, hoop de bruin dat kan trekken. (Gemeten balkon temperatuur in de zon, 41,7 C tijdens de hittegolf onlangs!)

Cees
Ik kan me zo voorstellen dat jou directe buren binnen een straal van plm 50 meter het geen drama zouden vinden dat jou orgel met de eerstvolgende zomerstorm direct door een windvlaag wordt gegrepen om vervolgens terug naar het land van herkomst te worden geblazen.... :mrgreen: Enige tijd geleden was er hier ook een buurtbewoner die bij de Kwantum, Xenox of waar dan ook zo'n instrument had gekocht. Ben je niet gestrest, dan wordt je het wel door zo'n F@#ing plastic prullaria ding... :lol:

Met een paar dagen was dat ding weer weg uit het straatbeeld...Geen idee wie dat had gedaan...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Zwaarste Juli Storm ooit!

#30 Bericht door PA1PDB »

sjaak afhaak schreef:Dat is zeker niet nodig maar dat gebeurt wel. De moderator kijkt er naar maar doet niets. Radioot heeft er een handje van om zich in allerlei discussies op dit forum op negatieve, belerende en beledigende wijze uit te laten. Het is voor mij niet helemaal te volgen welke positieve bijdrage deze man aan dit forum heeft.

Op dit forum kun je gemakkelijk terugzoeken wat radioot zoal ten berde brengt. Daar wordt je niet vrolijk van. Tot de "bijdrage" van radioot was het een inhoudelijke correcte forum thread. Daarna niet meer.
Ik heb mij er niet aan gestoord. Waar ik mij wel vaak aan stoor zijn vaak de reacties die er na komen en het alleen maar erger maken en er juist de nadruk op leggen :?
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gesloten