te koop radiozendamateur apparaten

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

te koop radiozendamateur apparaten

#1 Bericht door Pd0hdf »

Wegens reacties binnen dit forum breng ik binnenkort een lijst met een groot aantal radiozendapparatuur in de verkoop, uit.

Na acht en dertig jaar te hebben geluisterd en als novice enkel verbindingen hebben gemaakt ook met de punten en strepen, is mij de lust tot voortzetting van de hobby weggenomen door het optreden van enkele grootmeesters die marginaal de onderzijde van hun schoeisel hebben voorzien van degenererende strepen.

Potverdorie nog aan toe wat een maatschappij met voorschriften en betuttelingen.

Bedankt..............over en sluiten maar.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#2 Bericht door andre »

Beste PD0HFD,

Ik begrijp werkelijk niet waarom jij door anderen je hoofd op hol laat slaan. Ik ben al 25 jaar zendamateur met machtiging, heb daarvoor alles gedaan wat God verboden heeft, en af en toe plas ik nog steeds over het randje.
Ik ben verder 3 jaar Veron lid geweest, en heb die club daarna de rug toegekeerd. Het betoog daarvan laat zich raden, maar zit in dezelfde geest van waar jij je nu boos over maakt. Om min of meer diezelfde reden zal je mij ook niet bij verenigingsavonden tegenkomen.
Het verschil met jou is echter dat ik mij door niemand, maar dan ook niemand gek laat maken, mijn eigen ding doe, en soms dan ook tegen de haren van anderen strijk...So be it!

Mijn radio hobby dateert van mijn 11e levensjaar, dus al ruim 45 jaar, en laat ik door niemand vergallen. Wel is het soms geven en nemen. Wat dit forum betreft is het héél erg jammer dat ik inmiddels een hele berg radioamateurs heb zien vertrekken. Amateurs met kennis van zaken, en de juiste mentaliteit. Hoe zou dat dan komen?

Laat je je hobby niet afpakken. Dit forum is slecht bijzaak, en je kan ook amateur zijn zonder het "zendamateur dot com" geneuzel...

mvg,
en 73, André.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#3 Bericht door PD7H »

Ik begrijp er ook niets van... laat de virtuele wereld je echte wereld niet beïnvloeden. Ik heb geen idee wat er is voorgevallen, maar internet staat er om bekend dat je af en toe lieden tegenkomt die alle realiteitszin hebben verloren. Mijn tip: stoor je er niet aan en ga gewoon verder met waar je mee bezig was.

Succes!
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5126
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Volgens mij is het de topic starter er om te doen om een discussie te beginnen.

Als hij echt de intentie heeft om spullen te verkopen had hij deze lijst allang geplaatst.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#5 Bericht door PF9ZX »

Huh ???

Het gaat gelukkig nog redelijk netjes en leuk op dit forum, als dit al een reden kan zij. Zo ja, dan zoeken ze het hier maar uit mocht er iets voorvallen wat me niet aanstaat.


Maar goed, kom maar op met de lijst. De grote winnaars lachen uiteindelijk het hardst als jij straks alles verkocht hebt.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#6 Bericht door elsinga »

[mod] onderwerp verplaatst naar het Theekransje, waar het thuishoort. Als het verder ontspoort (lees: als het over andere zaken gaat dan over het stoppen en de verkoop, bijvoorbeeld over de forumregels en de moderators) dan gaat de boel niet eens op slot maar wordt het topic verwijderd. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#7 Bericht door PE1PQX »

Eens met de rest: laat je prachtige hobby niet verzieken door die zeer kleine groep die meent het te moeten zeggen 'hoe-het-moet'.
Doe gewoon je eigen ding (met het handje CW, of juist met een pjoeter) en beleef daarin plezier!
De enkele galbak merkt het vanzelf wel hoe het niet moet, en anders is een slinger aan je VFO knop een zeer probaat middel.

Kop op!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#8 Bericht door pa1bvm »

tja .. gelukkig zijn er in onze hobby zoveel verschillende aspecten dat je wellicht kan overwegen om eens iets heel anders te gaan doen ..
dan de spullen proberen te verkopen en van dat budget iets anders gaan doen ..

misschien iets op VHF ?? of UHF

er is nog zoveel te onderzoeken ..

tot werkens in ssb op twee meter ???

73 Rick

Gebruikersavatar
PA3FPV
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:23
Roepletters: PA3FPV

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#9 Bericht door PA3FPV »

De arrogante houding van de zelfverklaarde elite op dit forum is ten hemel schreiend. Niet gehinderd door enig fatsoensbesef walsen zij over eenieder die hun niet aanstaat heen. Ze lezen slecht en schrijven veel. Ook meestal erbarmelijk natuurlijk, maar "om spelfouten geven wij hier niet." Zij vertegenwoordigen overwegend zichzelf en maken dit forum te schande. Wat een gezellig en ondersteunend platform voor het zendamateurisme had moeten zijn, wordt door hen en een handjevol minder elitaire discipelen gecorrumpeerd. Men moedigt niet aan, men neemt - nieuwkomers - de maat.
Het forum is groot in kleingeestigheid. Het is wars van kritiek, om van zelfreflectie maar te zwijgen.

Maar gelukkig hebben we elsinga en Aeolus, want zonder hen zou dit forum pas echt in chaos vervallen. Zij begrijpen dat zonder dwarsliggers de trein ontspoort, maar grijpen gelukkig meestal tijdig in om erger te voorkomen.
Dus @PD0HDF Laat je niet kisten; er wordt over je gewaakt!
Stay out if you can't lend a hand

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#10 Bericht door Pd0hdf »

andre schreef:Beste PD0HFD,

Ik begrijp werkelijk niet waarom jij door anderen je hoofd op hol laat slaan. Ik ben al 25 jaar zendamateur met machtiging, heb daarvoor alles gedaan wat God verboden heeft, en af en toe plas ik nog steeds over het randje.
Ik ben verder 3 jaar Veron lid geweest, en heb die club daarna de rug toegekeerd. Het betoog daarvan laat zich raden, maar zit in dezelfde geest van waar jij je nu boos over maakt. Om min of meer diezelfde reden zal je mij ook niet bij verenigingsavonden tegenkomen.
Het verschil met jou is echter dat ik mij door niemand, maar dan ook niemand gek laat maken, mijn eigen ding doe, en soms dan ook tegen de haren van anderen strijk...So be it!

Mijn radio hobby dateert van mijn 11e levensjaar, dus al ruim 45 jaar, en laat ik door niemand vergallen. Wel is het soms geven en nemen. Wat dit forum betreft is het héél erg jammer dat ik inmiddels een hele berg radioamateurs heb zien vertrekken. Amateurs met kennis van zaken, en de juiste mentaliteit. Hoe zou dat dan komen?

Laat je je hobby niet afpakken. Dit forum is slecht bijzaak, en je kan ook amateur zijn zonder het "zendamateur dot com" geneuzel...

mvg,
en 73, André.

Andre bedankt voor je support
mijn call is PD0HDF.......... :roll:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#11 Bericht door Pd0hdf »

PA3FPV schreef:De arrogante houding van de zelfverklaarde elite op dit forum is ten hemel schreiend. Niet gehinderd door enig fatsoensbesef walsen zij over eenieder die hun niet aanstaat heen. Ze lezen slecht en schrijven veel. Ook meestal erbarmelijk natuurlijk, maar "om spelfouten geven wij hier niet." Zij vertegenwoordigen overwegend zichzelf en maken dit forum te schande. Wat een gezellig en ondersteunend platform voor het zendamateurisme had moeten zijn, wordt door hen en een handjevol minder elitaire discipelen gecorrumpeerd. Men moedigt niet aan, men neemt - nieuwkomers - de maat.
Het forum is groot in kleingeestigheid. Het is wars van kritiek, om van zelfreflectie maar te zwijgen.

Maar gelukkig hebben we elsinga en Aeolus, want zonder hen zou dit forum pas echt in chaos vervallen. Zij begrijpen dat zonder dwarsliggers de trein ontspoort, maar grijpen gelukkig meestal tijdig in om erger te voorkomen.
Dus @PD0HDF Laat je niet kisten; er wordt over je gewaakt!


DANK VOOR JE SUPPORT pa3fpv

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#12 Bericht door Pd0hdf »

pa1bvm schreef:tja .. gelukkig zijn er in onze hobby zoveel verschillende aspecten dat je wellicht kan overwegen om eens iets heel anders te gaan doen ..
dan de spullen proberen te verkopen en van dat budget iets anders gaan doen ..

misschien iets op VHF ?? of UHF

er is nog zoveel te onderzoeken ..

tot werkens in ssb op twee meter ???

73 Rick

Rick bedankt voor je support
pd0hdf
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#13 Bericht door Pd0hdf »

PE1PQX schreef:Eens met de rest: laat je prachtige hobby niet verzieken door die zeer kleine groep die meent het te moeten zeggen 'hoe-het-moet'.
Doe gewoon je eigen ding (met het handje CW, of juist met een pjoeter) en beleef daarin plezier!
De enkele galbak merkt het vanzelf wel hoe het niet moet, en anders is een slinger aan je VFO knop een zeer probaat middel.

Kop op!

Andre ook jij en andere deelgenoten in de dierentuinstad hartelijk dank voor je support!! :roll: :roll:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#14 Bericht door Pd0hdf »

elsinga schreef:[mod] onderwerp verplaatst naar het Theekransje, waar het thuishoort. Als het verder ontspoort (lees: als het over andere zaken gaat dan over het stoppen en de verkoop, bijvoorbeeld over de forumregels en de moderators) dan gaat de boel niet eens op slot maar wordt het topic verwijderd. [/mod]

Geachte Heer Elsinga

Heeft U de gelegenheid mij en andere forumleden duidelijk te maken wat de reden is dat mijn topic door uw hand is verplaatst naar de afdeling theekransjes?
Omdat U dit vindt of zo maar zonder na te denken?

MIJN idee is dat indien een lid van dit forum iets aan te bieden heeft of zoekt in de categorie zendamateurspullen en die apparaten getuigen van niet illegaal ....dit in dat topic dient te worden gepubliceerd.

Door uw handeling is mijn intentie om andere radiozendamateurs van mijn wensen kenbaar te maken een utopie.

Kan het zijn dat er bij U nog een frustratie aanwezig is ten opzichte van mijn persoon.?

Ik verzoek u met klem dit in dit forum te melden zodat ik daarover mijn gedachten kan laten gaan.
En niet rancuneus de botte bijl te hanteren.

Het ware te wensen dat ook U onderwerpen over scout evenementen en niet tot een topic behorende teksten achterwege laat net zoals wij door de voorschriften ,deze ook na te leven

pd0hdf.

pd0hdf :roll:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: te koop radiozendamateur apparaten

#15 Bericht door PE2AAB »

Beste PD0HDF,

Blijf gewoon lekker QRV. Ja er zijn lieden die af en toe als politieagent overkomen.
Ik ben niet Roomser dan de Paus, ook ik lees topic starters wel eens de les.

We zijn dit forum in 2005 begonnen met de intentie om zendamateurs en geïnteresseerden een informatiebron te geven als ondersteuning en aanvulling op de hobby.
Dit ging een hele poos goed tot er een aantal jaren geleden een ‘boost’ op dit forum kwam en een hoop extra aanmeldingen volgden. Helemaal niet erg maar tussen al die aanmedlingen zaten ook trollen en lieden van kwade wil. Die dienen vervolgens te worden gefilterd om hier de sfeer niet te laten verzieken en natuurlijk de illegaliteit niet aan te moedigen.

Het zijn de frequenties die ons zijn toegewezen die ook worden gemonitord door overheidsinstanties waarbij we het risico lopen deze te verliezen door onder andere "kwal" gedrag.
Om die reden reageer ik ook wel eens op een ‘First Post’ van iemand die meteen een vraag neerzet waarbij hij/zij zonder enige vergunning of licentie een twijfelachtig verkregen dure portofoon wil programmeren voor verboden frequenties. Als men terecht wordt gewezen volgt meestal ook nog een scheld serenade. Vaak middels PB bericht.
Ik hoop niet dat je daarom deze mooie hobby zou willen beeindigen. De radiohobby is een virus waarvan je maar moeilijk geneest ;-)

Veel plezier nog en daarbij hoop ik natuurlijk dat je gewoon blijft.

Rick, AAB
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gesloten