Radio piraat sterft uit .......?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#61 Bericht door Apae »

pa0bak schreef:of dat ze achter de Pie-Sie zitten......
Een apparaat waarmee ik dagelijks mijn werk doe, en prive ook nog het een en ander, en waarvoor ik zo snel geen nederlands woord kan bedenken...

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#62 Bericht door Juul - PE0GJG »

Inmiddels sterft de "piraat" hier in m'n buurt dus toch niet uit.
Ik reed net met m'n auto door Nunspeet en zat te luisteren naar Radio 10,op 87,7 mHz. En hup daar was de piraat weer, met dat komt vaak voor bij "dat soort lieden" , simpele Nederlands taalgebruik en ditto muziek.
Termen als, "luisteramateur in......bedankt voor je berichtje en kom d'r maar eens uit...." etc.
Bandbreedte waarschijnlijk "veel"....... en vermogen ook. Want op het 06 nummer, ja, ja, melden zich "amateurs" uit Nijkerk, Amersfoort enz.

Zou AT in het weekend ook werken?
En ik heb wel eens begrepen dat er hier in de buurt, 't Harde, een luisterpost staat.
Staat ie zeker uit.

Zo dit was mijn ergenis even voor dit weekend.

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#63 Bericht door Willem-PA5WK »

zat vanavond nog te luisteren naar de middengolf ,bij iederéén de bekende 1600 - 1700 khz frq
naar een stel """piraten """ met zeer mooie muziek uit te zenden en spraken beschaafd abn.
nou heb ik daar een boel kennissen uit de jaren 70/80 en zijn al jaren lid van de veron
hebben een maatpak + passende stropdas en ook nog een callsign .

maar ja over smaak valt niet te twisten
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#64 Bericht door PD7CW »

Willem-PA5WK schreef:zat vanavond nog te luisteren naar de middengolf ,bij iederéén de bekende 1600 - 1700 khz frq
naar een stel """piraten """ met zeer mooie muziek uit te zenden en spraken beschaafd abn.
nou heb ik daar een boel kennissen uit de jaren 70/80 en zijn al jaren lid van de veron
hebben een maatpak + passende stropdas en ook nog een callsign .

maar ja over smaak valt niet te twisten
Je schrijft; ''maar ja over smaak valt niet te twisten'' maar, daar hoef je je toch niets van aan te trekken, het ging toch om de muziek, en die vond je zeer mooi.

(Mooi gevonden hè, niets van aan te trekken, dat maatpak + passende stropdas :wink: )

Cees

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#65 Bericht door Willem-PA5WK »

ach ja de meeste gelikte gelicenceerde amateurs schoppen tegen de
zogenaamde piraten aan , maar vergeten dat daar een schat aan kennis zit .
jaren 76 / 77 waren het de pe amateurs want die waren te beroerd om cw te leren
toen kwamen de pb en nog later de d amateurs zo is er voor elk wat wils
om maar flink los te gaan op de al of niet gelicenceerde amateur .
ik vind dat jammer en zegt meer over de gene die daar een oordeel over heeft dan de amateur die
de hobby beoefend op zijn manier

vandaar dat ik ook jaren heb getwijfelt of ik mij wel hier moest aanmelden .
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#66 Bericht door PD7CW »

Willem, als dát het onderwerp is?

Ik ben hier niet om anderen er van te overtuigen dat ik heiliger was dan de paus, vloeken in de kerk mocht vroeger ook niet maar nu ik er achter kom wat er wél allemaal plaats vond had ik zelfs dát graag eens gedaan! Blijft over dat je moet proberen lol in het leven te hebben en dat lukt héél goed als je in staat bent om met een glimlach om je heen te kijken en het volgende goed in je oren te knopen.

The Guy in the Glass by Dale Wimbrow 1895-1954, (c) 1934

When you get what you want in your struggle for self
and the world makes you king for a day;
Then go to the mirror and look at yourself,
and see what that man has to say.

For it isn't a mans father mother or wife
whose judgement upon him must pass;
The fellow whose verdict counts most in his life,
is the man staring back from the glass.

He's the fellow to please: never mind all the rest,
for he's with you clear up to the end;
And you've passed your most dangerous, difficult test
if the Man in the glass is your Friend.

You can fool the whole world down the pathway of years,
and get pats on the back as you pass;
But your final reward will be heartache and tears
if you've cheated the man in the glass.


Welkom en een prettige zondag,
Cees

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#67 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Cees,

Ik ben bang dat je deze overigens aardige tekst even moet vertalen voor de "piraten"

Mooie zondag een ieder, vanuit de Biblebelt, ( zou de piraat ook op zondag mogen zenden of........?")

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#68 Bericht door PD7CW »

Ja ja, ik een beetje voor Bonifacius spelen hier, ik kijk wel uit! :wink:

Cees
Laatst gewijzigd door PD7CW op 30 aug 2015, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#69 Bericht door ON9KVE »

Juul - PE0GJG schreef:Inmiddels sterft de "piraat" hier in m'n buurt dus toch niet uit.
Ik reed net met m'n auto door Nunspeet en zat te luisteren naar Radio 10,op 87,7 mHz. En hup daar was de piraat weer, met dat komt vaak voor bij "dat soort lieden" , simpele Nederlands taalgebruik en ditto muziek.
Termen als, "luisteramateur in......bedankt voor je berichtje en kom d'r maar eens uit...." etc.
Bandbreedte waarschijnlijk "veel"....... en vermogen ook. Want op het 06 nummer, ja, ja, melden zich "amateurs" uit Nijkerk, Amersfoort enz.

Zou AT in het weekend ook werken?
En ik heb wel eens begrepen dat er hier in de buurt, 't Harde, een luisterpost staat.
Staat ie zeker uit.

Zo dit was mijn ergenis even voor dit weekend.

Juul - PE0GJG
Aldus opgetekend door iemand die zelf jarenlang een directie diende die nergens voor terugdeinsde.
Die na 15 mei 1971 diezelfde directie bleef dienen, omdat er maar 1 doel was: wij moeten overleven, wij zijn de enige echte rechthebbende, en wij zijn gek op geld.

Als je een woord beschaafd kunt uitspreken, betekent dat nog niet dat je het dan ook bent.
Ik hoop dat ik het erudiet genoeg heb weergegeven.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#70 Bericht door PD7CW »

Kees, ik herinner me je postings in het draadje van de Wonderbalun van PKW nog goed, probeer het leven eens van een wat zonniger kant te bekijken, lees nog eens na, de laatste twee posten: http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 01#p175301


Cees

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#71 Bericht door PA0BAK »

Juul - PE0GJG schreef: Mooie zondag een ieder, vanuit de Biblebelt, ( zou de piraat ook op zondag mogen zenden of........?")
Juul
Wanneer je in de zuidelijke punt zit, dan sta je voor mijn deur :roll:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#72 Bericht door PA0RAB »

Cees
voor Bonifacius spelen .Niet doen
D'r is het slecht mee afgelopen
Er komt nog steeds water door uit de grond
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#73 Bericht door ON9KVE »

PD7CW schreef:Kees, ik herinner me je postings in het draadje van de Wonderbalun van PKW nog goed, probeer het leven eens van een wat zonniger kant te bekijken, lees nog eens na, de laatste twee posten: http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 01#p175301


Cees
Cees,

Kreten als "dat soort lieden" en "simpel taalgebruik en ditto muziek" schieten bij mij in het verkeerde keelgat.
Daar zit niks zonnigs in, dan alleen maar verhevenheid van de scribent.
Vandaar mijn reflectie.

En wat het draadje betreft, dat je aanhaalt: lees alle reacties eens die toen plaatsvonden. Allemaal zwartkijkers zeker ?
Je trekt overigens daarin zelf de conclusie niet meer te reageren op mijn bijdragen, maar het is natuurlijk lastig je in te houden? Een soort verbale incontinentie, Cees?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#74 Bericht door PD7CW »

pa3kve schreef: En wat het draadje betreft, dat je aanhaalt: lees alle reacties eens die toen plaatsvonden. Allemaal zwartkijkers zeker ?
Nee Kees, geen zwartkijkers, maar als men, (er waren óók anderen met een andere mening!) mij wil gaan bewijzen dat geen vermogensmeter of metaaldetector zou kunnen werken dan schiet ik in de lach, en daarvan wordt ik vrolijk.

Cees

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#75 Bericht door pe1hzg »

Willem-PA5WK schreef:zat vanavond nog te luisteren naar de middengolf ,bij iederéén de bekende 1600 - 1700 khz frq
naar een stel """piraten """ met zeer mooie muziek uit te zenden en spraken beschaafd abn.
Ik vraag me af hoe lang de middengolf-frequenties nog "beschermd" worden tegen piraten.

De reguliere omroep is op dit moment in rap tempo bezig de middengolf te verlaten, o.a. vanwege de energiekosten, omdat de apparatuur verouderd is en grote investeringen nodig zouden zijn, en omdat bepaalde groepen opmerken dat er weinig naar de middengolf wordt geluisterd (wat anderen weer bestrijden, maar goed).

De BBC heeft 648 kHz allang verlaten. NPO radio 5 en Radio Maria volgen komende week. De landen om ons heen zijn gestopt, stoppen of er zijn concrete plannen. DAB+ wordt genoemd als vervanging.

Volgens het Nationaal Frequentie Plan worden deze frequenties uitgegeven via "Vergunningverlening aan publieke media-instellingen op aanvraag en vergunningverlening aan commerciële omroep via veiling of vergelijkende toets.". Men gebruikt "veiling" als er schaarste is. Een aantal aan Nederland toegewezen AM-frequenties zijn allang niet meer in gebruik, er is niemand die aan de "veiling" mee wil doen. Het wegvallen van geschikte zenderinstallaties zal dit zeker niet beter maken.

De vraag gaat dus zijn: als er geen "schaarste" is maar "overschot", ofdat "particuliere volkszangzenders uit de achterhoek" nog veel last gaan ondervinden van het AT?
Harmonischen blijven natuurlijk niet de bedoeling, en storing door overbelasting van ontvangers in de buurt een probleem (alhoewel: wie luistert waarnaar?) maar een heel stuk van het argument om op piraten te jagen valt wel weg zo.

Voor de FM geldt een andere situatie: dat blijft in gebruik tot 2027 afaik. Dan zal de situatie anders zijn. Of er veel luisteraars blijven is de vraag, want de situatie met zero-base is niet best.

Ikzelf luister overigens meestal via 11 GHz

Geert Jan

Plaats reactie