Radio piraat sterft uit .......?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#31 Bericht door jan58 »

PE0AGO schreef:Inderdaad zwamverhalen, niet de moeite waard.

Ach zwamverhalen hoor je op andere freq ook wel. :lol:

Fijne vakantie
Gr Jan

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#32 Bericht door PC1TK »

jan58 schreef:
PE0AGO schreef:Inderdaad zwamverhalen, niet de moeite waard.

Ach zwamverhalen hoor je op andere freq ook wel. :lol:

Fijne vakantie
Gr Jan
Ja als men ze dan toch hoort dan zijn blijkbaar dan toch interessant genoeg om naar te luisteren?
Als luistervink luisterde ik eens naar twee amateurs die zich behoorlijk negatief uitlieten over 11 meter amateurs .Het is al effen terug ..
Woord voor woord konden ze vertellen wat er gezegd werd . En dat vond ik dan zeer boeiend .. als iets je zo irriteert en je zo op wind waarom luister je der dan na ?
Moest denken aan een oude leraar maatschappij .
Die kreeg het ooit over censuur . Zijn ik denk Opa of anders zijn vader zat in zo een film commissie .
Keurige geliefde man waar je never nooit een onvertogen woord van hoorde .
Zag de meest ranzige films want ook de 21 + films moesten eerst beoordeelt worden .
Hij zag niet altijd alles uit ,. Maar al die films die hij absoluut verbood .. Zag hij van begin tot einde .
En als hij dan thuis kwam klaagde hij hoe vreselijk die film wel niet was . Tot dat zijn eega hem dus eens vroeg ,, waarom was je dan niet eerder thuis ?
Of verhaal heel maal correct is dat weet ik niet . Denk dat het meer een les was die ons mee gaf . Hij had ons daar voor uit gehoord over TV programma's . Ik heb er wat van geleerd ... niet mooi UIT dat toestel ! Probleem op gelost !

Scheelt weer een hoop .....

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#33 Bericht door PE0AGO »

PD1JSK schreef:
jan58 schreef:
PE0AGO schreef:Inderdaad zwamverhalen, niet de moeite waard.

Ach zwamverhalen hoor je op andere freq ook wel. :lol:

Fijne vakantie
Gr Jan
Ja als men ze dan toch hoort dan zijn blijkbaar dan toch interessant genoeg om naar te luisteren?
De verhalen zijn niet interessant, het luisteren heeft een heel andere reden. (het uitroeien van deze ethervervuilers).

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#34 Bericht door jan58 »

PE0AGO schreef:
PD1JSK schreef:
jan58 schreef:
PE0AGO schreef:Inderdaad zwamverhalen, niet de moeite waard.

Ach zwamverhalen hoor je op andere freq ook wel. :lol:

Fijne vakantie
Gr Jan
Ja als men ze dan toch hoort dan zijn blijkbaar dan toch interessant genoeg om naar te luisteren?
De verhalen zijn niet interessant, het luisteren heeft een heel andere reden. (het uitroeien van deze ethervervuilers).
Dan zal diegene die dat werk uitvoerd nooit zonder werk komen te zitten, tenzij men gaat bezuinigen.
Piraten zijn er al zo lang ik op deze aardbol rondloop en dat zal ook niet veranderen.
Er zijn er alleen wat minder.

Gr jan

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#35 Bericht door PC1TK »

Ik zelf maak dan een verschil tussen "ethervervuilers" en "zwamverhalen" .
Een verhaal wat een ander totaal niet boeit word dan snel een zwamverhaal .

"ethervervuilers" Kunnen zeer interessant zijn om naar te luisteren . Maar dat zijn naar mijn mening amateurs die zich onfatsoenlijk of verkeerd gaan gedragen . En ben best nog wel verbaast hoe vaak ik daar getuige van ben geweest . Maar goed .. dat kan ook aan mij liggen . Ik vind BV het openlijk klagen over een beginede armatuur die zijn cal een keer te weinig had genoemd . Ongepast .. te meer omdat ik naar 10 minuten nog niet wist wie beide amateurs waren .

Piraten heb ik eigenlijk nooit echt gevolgd .

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#36 Bericht door bubbe »

klaasd schreef:
PE0AGO schreef:Piraten op 146.400 MHz.

Ik zal het eens in de gaten houden hier. Dit is voor mij nieuw voor mij.
Hier in twente en delen van drente gebruiken ze de 146.425 als praten kanaal en de 433.200 lpd kanaal 6 is dat . maar dat zijn zeker geen bakkerspraatjes maar zoms nog veel betere gesprekken dan die je op p2nos of conversity hoort dat lijken soms wel het weg route kanaal . Ja ben hier en rijd over die weg naar daar nee lekker interessant zeg . Ook zijn er soms van die friezen aan het praten nou dan kun je nog beter naar een buitenlandse zender luisteren dat kun je in ieder geval wel verstaan . Vind moet eigelijk een wet komen als je in de ether uit komt dat je gewoon netjes nederlands of engels moet praten . als je kijkt dat tv friesland ook je kunt het in heel nederland ontvangen maar verstaan ho maar
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#37 Bericht door bubbe »

PD1JSK schreef: Piraten heb ik eigenlijk nooit echt gevolgd .
Zou ik wel eens een keer doen . ze hebben vaak betere verhalen te vertellen dan de amateurs met licentie

Ook het verhaal met dat call als je goed je studie boeken hebt gelezen hoeft dat maar aan het begin van een gesprek en aan het eind van het gesprek . En als je gesprek langer van 5 minuten duurt op de 5 minuten een keer je call doorgeven . Dus niet overdreven tijden elke doorgang van een minuut 5 keer je je call door geven
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#38 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik deel je mening betreffende de vaak op "NOS" gevoerde gesprekken.
Het is soms net een "truckers" freq.
Ik erger mij daar vaak ook aan. Wellicht is 27 mc wat voor die gebruikers....(hi )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#39 Bericht door Willem-PA5WK »

geen fries verstaan ?? zelfs de kleine kinderen hier spreken en verstaan het
en daarbij is het de officiele tweede taal in nederland

willem
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#40 Bericht door PA5COR »

Wordt tijd dat Bubbe de Friese taal leert, de officieele 2e taal in Nederland.
:mrgreen:
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#41 Bericht door Willem-PA5WK »

ja leuk man ,, elke keer als ik een sqo met erwin YB0DJ op 17 m /15 m heb leer ik
hem weer een woordje frysk , weer eens wat anders dan 5/9 en 73 .
das pas echt lachen
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#42 Bericht door PA3DAT »

Krekt, sa tink ik der ek oer! :mrgreen:
Hja moatte net sa seure yn Drente, dat dogge wy yn Overijssel ek net.
+1
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#43 Bericht door pa4o »

Was dat veur gebrabbel mien jong? :-)

Peter

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#44 Bericht door PC1TK »

Op het Coversity netwerk hoor ik verschillende dialecten en vind dat prachtig .
Hoe langer ik er naar luister hoe beter ik het Fries kan volgen . En als ik mij tussen twee friezen in meld dat schakelende ze wel over naar het Nederlands. Het bene net Gruningers .... :D .

bubbe .. je bent voor mij een raadsel .
Vind je het überhaupt wel leuk tussen de amateurs ?
Blijkbaar luister je dan wel naar Amateurs .. En terwijl het dus vaker leuker is om naar de piraten te luisteren ?
Als nuchter Groninger kan ik zo wat niet begrijpen .

Ik hoorde wel eens piraten .. En die paar die over gebleven waren hadden best leuke QSO .. ALS je ze hoorde .
De rest vocht elkaar de tent uit met dood verwensingen aan toe . De echte liefhebbers bleven over .
En die wisten wel waar ze het over hadden .. Ik was daar voor gevraagd ook mee te doen . Kon setje lenen , iemand had nog wel een antenne over enz enz .. Maar eerst maar eens via scanner luisteren . .. ik was direct genezen . Heb zelf de vriendschap met iemand verbroken om uit de spraken die hij al daar pleegde . Ook daar is het niet altijd zo leuk .. verschil is wel dat als ik iemand van alles en nog wat uit maak dan heeft dat gevolgen . En dat heeft me uiteindelijk doen besluiten ook amateur te worden . Dat is ze niet meer volg heeft een simpele reden . ik hoorde ze nooit meer en kocht een hf ontvanger .

Maar klopt dus dat je veel minder zwamverhalen hoorde .. want je hoorde bijna niks meer .
En vermoed dat dat de reden is dat je naar amateurs luistert ?

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: Radio piraat sterft uit .......?

#45 Bericht door bubbe »

PD1JSK schreef:Op het Coversity netwerk hoor ik verschillende dialecten en vind dat prachtig .
Hoe langer ik er naar luister hoe beter ik het Fries kan volgen . En als ik mij tussen twee friezen in meld dat schakelende ze wel over naar het Nederlands. Het bene net Gruningers .... :D .

bubbe .. je bent voor mij een raadsel .
Vind je het überhaupt wel leuk tussen de amateurs ?
Blijkbaar luister je dan wel naar Amateurs .. En terwijl het dus vaker leuker is om naar de piraten te luisteren ?
Als nuchter Groninger kan ik zo wat niet begrijpen .

Ik hoorde wel eens piraten .. En die paar die over gebleven waren hadden best leuke QSO .. ALS je ze hoorde .
De rest vocht elkaar de tent uit met dood verwensingen aan toe . De echte liefhebbers bleven over .
En die wisten wel waar ze het over hadden .. Ik was daar voor gevraagd ook mee te doen . Kon setje lenen , iemand had nog wel een antenne over enz enz .. Maar eerst maar eens via scanner luisteren . .. ik was direct genezen . Heb zelf de vriendschap met iemand verbroken om uit de spraken die hij al daar pleegde . Ook daar is het niet altijd zo leuk .. verschil is wel dat als ik iemand van alles en nog wat uit maak dan heeft dat gevolgen . En dat heeft me uiteindelijk doen besluiten ook amateur te worden . Dat is ze niet meer volg heeft een simpele reden . ik hoorde ze nooit meer en kocht een hf ontvanger .

Maar klopt dus dat je veel minder zwamverhalen hoorde .. want je hoorde bijna niks meer .
En vermoed dat dat de reden is dat je naar amateurs luistert ?
Komt ik heb conversity en nos in mijn scanner staan ook de piraten frequenties hier in de buurt . Maar als ik de verhalen op conversity hoor of de verhalen op een piraten frequentie dan gaat het op conversity 95% over waar ze rijden en over welke weg en waar ze heen gaan zeg niet dat ik conversity niets vind . In tegen deel vind het een super uitvinding om zo met meer repeaters een heel netwerk te maken en een groot deel van nederland te kunnen ontvangen . Alleen gaan meestal die gesprekken nergens over en dat is vaak op de piraten frequentie niet zo . Daar hoor je nog een beetje wat er overal te doen is en ook praten ze wel vaak over techniek van antennes en zendapparatuur wat je eigelijk zou verwachten op conversity . En wat dat fries betreft t'is een mooie omgeving maar die taal nee dat is echt niets . Elke dialect van nederland kun je wel verstaan maar dat fries blijft een raadsel
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

Plaats reactie