Hermandad pur sang.............

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Hermandad pur sang.............

#31 Bericht door PA2LAD »

PA3HMP schreef:Waar ik me dan wel eens aan stoor zijn de opmerking van de piraten 'jullie waren vroeger ook allemaal piraten', je reinste kolder natuurlijk want een hoop amateurs zijn nooit illegaal bezig geweest en bijvoorbeeld nooit op de 27MC actief geweest maar direct hun licentie gehaald en een groep is altijd legaal op de 27MC bezig geweest en heeft toen hun licentie gehaald.

Degene, zoals ik, die wel aan het illegaal solderen is geweest, is er achter gekomen dat er ook een volledig legale manier is om je knutselhobby uit te voeren en is hun licentie gaan halen en houdt zich aan de machtigingsvoorwaarden.

er is een kleine groep piraten die enkel een licentie hebben gehaald om ervoor te zorgen dat hun spullen niet in beslag genomen worden en zich absoluut niet willen houden aan hun machtigingsvoorwaarden, dus dat is dan weer een piraat met een papiertje.

Kijk wat iedereen zelf wil doen moet hij zelf weten, maar ga niet verontwaardigd lopen doen als ik iemand niet wil helpen de wet te overtreden.
Applaus. Eindelijk iemand die het durf te zeggen en van A tot Z de spijker op zijn kop slaat. +10.

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: Hermandad pur sang.............

#32 Bericht door pe5ed »

Nou, ik heb weer helemaal niets hier gemist.
Gekakel en getrol alom.

Kom over een half jaar nog wel weer eens kijken.

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Hermandad pur sang.............

#33 Bericht door Willem-PA5WK »

nieuwschierig of ed al weer terug is , hi ,

reageer hier een beetje laat ( was hier al jaren maar nooit aangemeld toch maar gedaan 2de week juli )

ik meende altijd dat een piraat iemand was met een houtenpoot /papagaai en een
ooglap maar blijkbaar doen ze ook aan radio hobby .

zelf vind ik het een beetje vreemd als je ze vraagt , dat ( bijna ) nooit iemand buiten
de pot heeft geplast , terwijl ik toch een boel stemmen herken en hoor van vroeger
en ook nog wel tegenwoordig op andere frequenties dan de toegestane banden .

zelf heb ik hierin geen enkel probleem maar mischien komt dat door
het gebied waar ik hier woon ( de friese wouden ) en ook deze prachtige en
zeer mooie hobby altijd met zeer veel plezier heb beleeft .
nu al jaren staat hier nix meer in de gloei natuurlijk , maar luisteren kan ook
op de 3 meter en mw en is nog boetevrij

willem
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Hermandad pur sang.............

#34 Bericht door PA5COR »

Als je "niks hebt gemist" en alleen een neerbuigende opmerking plaatsen wilt zou de zin van "gekakel en getrol" wel eens op jezelf van toepassing kunnen zijn.... ;)
Blijf vooral weg uit deze thread als dat je enigste opmerking is, dan missen wij ook niks....
pe5ed schreef:Nou, ik heb weer helemaal niets hier gemist.
Gekakel en getrol alom.

Kom over een half jaar nog wel weer eens kijken.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Plaats reactie