Hermandad pur sang.............

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Hermandad pur sang.............

#16 Bericht door PA0RAB »

Aloys,
Ligt Kampen vanuit de Randstad niet over de Ijssel ?
Hebben de kritikasters niet in de gaten dat na de IJssel je in het Oosten komt?
Staat er niet al 403 lustrumjaren beschreven dat de Wijzen uit het Oosten komen?
Dat dit feit jaarlijks op 6 januari wordt herdacht
Is de Oosterling niet een mengsel van turf Genever en achterdocht?
Is turf niet een bezinksel van het goede jaren bewaard.
Is Genever niet een geestrijk vocht dat door lange lagering steeds geestrijker wordt
Is achterdocht niet een een zeer nuttige mix van iemand vertrouwen met een licht spoor van wantrouwen.
Hebben de Kampenaren niet het principe van mond op mond reclame uitgevonden door speciale uien te gaan verbouwen ?. Zie vorige stelling De kooplustige lieden werden netjes terug gepakt voor hun misbruik van vertrouwen!!
Dat die lieden uit Meppel nog steeds blauwe vingers hebben van het tellen.
Dat er lieden zijn die een grasmaaier aan de koster der kerk willen verkopen maar wel de waard spekken ,
Zo wat stof tot nadenken
73 de Ruud PA0RAB

PA3BAS
Berichten: 2608
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hermandad pur sang.............

#17 Bericht door PA3BAS »

Dan woon ik niet in het oosten (zit minder dan 1 km ten westen van de IJssel....;-)


(sorry voor off-topic :oops: )



:mrgreen:
.... But will it blend?

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#18 Bericht door pe1cmo »

Ligt Kampen vanuit de Randstad niet over de Ijssel ?
Néé, net niet. Het ligt aan de IJssel, dat klopt, maar nog net aan de hollandse kant. Afbeelding
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#19 Bericht door PA3DAT »

Ah, je was me net voor! :D
Ik woon op circa 200m van de IJssel, maar aan de "verkeerde" kant... :mrgreen:
Overigens: de Zwollenaren kregen blauwe vingers van het tellen!

On-topic: het gaat er hier (volgens mij) om of we nieuwe aanmeldingen in het forum, die hulp vragen
bij zaken waarvoor je een vergunning nodig hebt, mogen vragen naar die vergunning.

Ik vind van wel, en hoor dus blijkbaar bij de "forum-Hermandad".

Naar mijn mening moet je (als radioamateur mét vergunning) geen medewerking verlenen aan niet-legale
radio-praktijken. Dit om 5 simpele redenen:

- mijn persoonlijke opvatting van radio-moraal en ethiek
- het forum verbiedt het in zijn voorwaarden en regels
- de vergunningsvoorwaarden verbieden het
- mensen van het AT lezen mee, enkelen van hen zijn hier ook geregistreerd en schrijven zelfs mee
- de praktijk: een amateur verleende medewerking aan eindtrappen voor middengolfzenders, raakte zijn F-vergunning kwijt, mocht 2 jaar niet uitkomen en moest daarna eerst opnieuw examen afleggen!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: Hermandad pur sang.............

#20 Bericht door -Verwijderd account »

Aloys, ik vind het niet rechtvaardig dat wij verantwoordelijk zouden zijn voor wat iemand anders doet met kennis en vaardigheden die door ons zijn aangereikt.
Dan zouden er ook geen cursussen gegeven mogen worden.
Stel je voor dat een (ex)cursist de opgedane kennis gebruikt om als zendpiraat in de ether te komen.
En dat wij dan verantwoordelijk gehouden worden omdat we hem tot onze cursus hebben toegelaten.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2525
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#21 Bericht door PA3DJS »

PA4DHG schreef:Aloys, ik vind het niet rechtvaardig dat wij verantwoordelijk zouden zijn voor wat iemand anders doet met kennis en vaardigheden die door ons zijn aangereikt.
Dan zouden er ook geen cursussen gegeven mogen worden.
Stel je voor dat een (ex)cursist de opgedane kennis gebruikt om als zendpiraat in de ether te komen.
En dat wij dan verantwoordelijk gehouden worden omdat we hem tot onze cursus hebben toegelaten.
Je bent in principe niet verantwoordelijk voor wat iemand met goederen of kennis doet.

Vergelijk het met het verkopen van een auto. Je gaat er niet vanuit dat iemand bewust een auto koopt om er iemand mee dood te rijden. Als je echter kunt weten dat zij/hij dat wel van plan is, kan er sprake zijn van meehelpen aan een strafbaar feit. Als dat bewezen kan worden, heb je wel een probleem.

Als iemand tot 3 keer toe met dure ATEX portofoons aan komt zetten onder veschillende naam en niet bereid is om enige toelichting te geven, dan zouden ook bij jou bellen moeten gaan rinkelen.

Ik doe beroepsmatig wat met RF, en als iemand bij mij zou komen voor een mooi VCO rond 1575 MHz met ook nog een buffertje van 100mW er achteraan, zonder zinnig verhaal, dan weet ik dat de toepassing heel anders zal zijn dan dat het VCO op 435 MHz moet werken.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#22 Bericht door PA3HMP »

Waar ik me dan wel eens aan stoor zijn de opmerking van de piraten 'jullie waren vroeger ook allemaal piraten', je reinste kolder natuurlijk want een hoop amateurs zijn nooit illegaal bezig geweest en bijvoorbeeld nooit op de 27MC actief geweest maar direct hun licentie gehaald en een groep is altijd legaal op de 27MC bezig geweest en heeft toen hun licentie gehaald.

Degene, zoals ik, die wel aan het illegaal solderen is geweest, is er achter gekomen dat er ook een volledig legale manier is om je knutselhobby uit te voeren en is hun licentie gaan halen en houdt zich aan de machtigingsvoorwaarden.

er is een kleine groep piraten die enkel een licentie hebben gehaald om ervoor te zorgen dat hun spullen niet in beslag genomen worden en zich absoluut niet willen houden aan hun machtigingsvoorwaarden, dus dat is dan weer een piraat met een papiertje.

Kijk wat iedereen zelf wil doen moet hij zelf weten, maar ga niet verontwaardigd lopen doen als ik iemand niet wil helpen de wet te overtreden.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#23 Bericht door PA3DAT »

PA4DHG schreef:Aloys, ik vind het niet rechtvaardig dat wij verantwoordelijk zouden zijn voor wat iemand anders doet met kennis en vaardigheden die door ons zijn aangereikt.
Antwoorden staan al hierboven, maar ik wil toch nog even reageren.

Nee, nou ga je weer een stapje te ver. Natuurlijk wil ik iemand helpen die voor de machtiging aan het
leren is. Heb ik ook wel gedaan in het verleden. En de scoutinggroep waar ik al 35 jaar Jota meedoe
(zonder onderbreking) heeft in de loop der jaren ook een stuk of 10 N-amateurs opgeleverd.

Maar als iemand (zonder vergunning) met een zendontvanger bij me komt en mij vraagt om het
zendgedeelte aan de praat te helpen, dan doe ik dat dus niet. Ik heb zelfs wel leerlingen gehad, die
hadden thuis (op de flat) een prachtige Kenwoord HF-set. Een duurdere dan die van mij. Gaan ze met
100W zitten blazen op een 27MHz-antennetje. Voldoende storing voor opsporing én in beslagname
door het AT. Weg dure set, jammer...

Ik heb mijn best gedaan om ze aan een N-licentie te helpen, maar ja. Als dat teveel moeite voor ze is...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA3BAS
Berichten: 2608
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hermandad pur sang.............

#24 Bericht door PA3BAS »

PA4DHG schreef:Aloys, ik vind het niet rechtvaardig dat wij verantwoordelijk zouden zijn voor wat iemand anders doet met kennis en vaardigheden die door ons zijn aangereikt.

Als je iemand een pistool verkoopt heb je ook een probleem hoor. En ja, de vergelijking gaat op, je mag tenslotte ook niet zomaar een pistool hebben. Moet je een vergunning voor hebben. Nou, die moet je ook voor radiospulletjes hebben (al heet dat tegenwoordig een registratie, maar toch).
.... But will it blend?

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Hermandad pur sang.............

#25 Bericht door Pd0hdf »

Brave borsten der communicatie

Dank voor alle af en bijval...
We dwalen een beetje af van het onderwerp in eerste aanleg

Waren alle mensen wijs en deden daarbij wel
Dan was dees aard een paradijs

maar NU???????
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Hermandad pur sang.............

#26 Bericht door Pd0hdf »

PA3BAS schreef:Dan woon ik niet in het oosten (zit minder dan 1 km ten westen van de IJssel....;-)


(sorry voor off-topic :oops: )



:mrgreen:
bij de Klaagmuur Bastiaan? :evil:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

PA3BAS
Berichten: 2608
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hermandad pur sang.............

#27 Bericht door PA3BAS »

PD0HDF schreef:
PA3BAS schreef:Dan woon ik niet in het oosten (zit minder dan 1 km ten westen van de IJssel....;-)


(sorry voor off-topic :oops: )



:mrgreen:
bij de Klaagmuur Bastiaan? :evil:
Bee, ben verhuisd. Moet qrz.com nog bijwerken...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Hermandad pur sang.............

#28 Bericht door PA5COR »

Wat nu?

Simpel, de thread starter zal nu na 3 pogingen wel begrepen hebben dat hij hier geen antwoord krijgt zonder verdere details over wel/geen machtiging.

Verder is het simpel, de eigenaar van het forum heeft regels gesteld waar we ons door deelneming in het forum aan te houden hebben, hoe jammer je het ook vind, er zijn forums genoeg waar anderen zich kunnen uitleven.

Met het behalen van je vergunning/mededeling/machtiging heb je aangegeven nu verder op het legale pad te willen gaan.
Daarbinnen is ontzettend veel te beleven, na ruim 37 jaar kan ik alleen maar zeggen dat ik nog maar een klein deel heb gehad van wat er te doen is.

Voor de rest is een ieder verantwoordelijk voor wat hij/zij doet, inclusief de gevolgen.

En nee, ik ben ook niet heiliger als de Paus ;)
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Hermandad pur sang.............

#29 Bericht door PA0MJM »

Een porto van 2200 euries kopen en m niet geprogrammeerd krijgen?

Daar klopt geen donder van. Het verhaal op zich is al krankjorum. :roll:
Zit ie niet gewoon dit soort draadjes uit te lokken en zit nu huilend van t lachen alle replieken te lezen?
Een fotootje is zo geregeld van internet.....

En eigenlijk zijn er ook nog eens 2 nodig. Met 1 portofoon is slecht communiceren... :shock:
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2525
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#30 Bericht door PA3DJS »

PD0HDF schreef: <knip>
maar NU???????
is het net zo als in het begin, en worden radiozendamateurs tot op de dag van vandaag nog steeds goed geholpen met het oplossen van radiotechnische problemen.

Gelukkig hebben we nog leden met een goed geheugen die onderbouwd de piraten van de radiozendamateurs kunnen scheiden.

Plaats reactie