webshop....

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: webshop....

#16 Bericht door Randy »

Iemand die zo zijn best doet om zijn adres te verbergen (uiteindelijk gaat het om een elg die achter de website zit) is per definitie niet te vertrouwen, denk ik dan.

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: webshop....

#17 Bericht door pe1cmo »

Mij staat bij dat je minimaal in een webshop moet vermelden wie je bent, je adres enz.

Dus als dit er niet opstaat lijkt het me illegaal.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: webshop....

#18 Bericht door ON5RKN »

Randy schreef:Iemand die zo zijn best doet om zijn adres te verbergen (uiteindelijk gaat het om een elg die achter de website zit) is per definitie niet te vertrouwen, denk ik dan.

Dus Randy volgens U zijn Belgen per definitie niet te vertrouwen?

Bedankt alvast, zal deze Belg onthouden

ON5RKN

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: webshop....

#19 Bericht door PA3DAT »

Oei, verkeerd gelezen: dat zinnetje tussen haken is een bijzin. Die mag je weglaten, dan kun je het nog steeds
lezen: "Iemand die zo zijn best doet om zijn adres te verbergen is per definitie niet te vertrouwen."

Gaat dus niet om de Belg, niet meteen verkeerd opvatten! Belgen zijn normaal toch zulke aimabele mensen... :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: webshop....

#20 Bericht door ON5RKN »

Vandaag kreeg ik dit in mijn mailbox....

de mail kwam van een adres: barn barn <radion1@hotmail.nl


Ik heb de conversatie gelezen die u gestart heeft op www.zendamateur.com
met betrekking tot mijn website www.amateurradiogoods.nl

Ik voel mij bij voorbaat veroordeeld. Ik handel eerlijk. en toch moet ik zo een commentaar lezen.
u heeft nog nooit iets bij mij besteld. u kunt bijgevolg niet uit eigen ondervinding spreken.
maar toch word ik reeds min of meer van oplichting beschuldigt. het feit dat er geen kvk nummer staat is om dat ik die niet heb.
de realiteit is dat het moeilijk is met een kvk nummer want de markt binnen het radioamateurisme is klein. sommigen doen het toch
en moeten uiteindelijk toch stoppen om dat het niet meer doenbaar is. zonder kvk nummer is het bijgevolg te risicovol verdere details
te vermelden. Als u als radioamateur graag eens iets koopt met betrekking tot radioamateurisme. dan zou u initiatieven zoals die van mij beter steunen in de plaats van tegen te werken

maak er geen probleem van als u iets wilt, bestel dan gewoon.

en gelieve een rechtzetting te paatsen


stemt tot nadenken zeker na deze mail, mocht de persoon in kwestie via deze weg gereageerd hebben ok
maar via prive mail en dan nog eens vragen om een rechtzetting... no way nu lijkt het mij nog loucher

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: webshop....

#21 Bericht door PA3HMP »

na deze mail zou ik al helemaal niks bij die persoon bestellen.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: webshop....

#22 Bericht door PE2AAB »

Ik ook niet.

Het had de webshop eigenaar gesierd om onze twijfel weg te nemen in plaats van te grijnzen.

Jammer.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: webshop....

#23 Bericht door PE9H »

het feit dat er geen kvk nummer staat is om dat ik die niet heb.
Lees: als er dus een discussie na aankoop ontstaat heb je als consument geen rechten, want de verkoper heeft helemaal geen bedrijf.
Tip voor de webshopeigenaar, wel of niet ingeschreven staan als bedrijf maakt voor je bedrijfsmodel niets uit.
Argument dat het met inschrijving niet rendabel is maar zonder wel, is onzin.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

-Verwijderd account

Re: webshop....

#24 Bericht door -Verwijderd account »

KvK inschrijving is zelfs verplicht als je een bedrijf runt. BRON

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: webshop....

#25 Bericht door PA2LAD »

PA4DHG schreef:KvK inschrijving is zelfs verplicht als je een bedrijf runt. BRON
Maar dan krijg je met allerlei regeltjes te maken en btw administratie. Een van de redenen dat die registratie ontbreekt, is dat de verkoper graag "zwart" handelt (in de volksmond bij klussen genoemd) en in grote problemen komt als dat bij een instantie bekend wordt. :( Wel de lusten, niet de lasten..

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: webshop....

#26 Bericht door Randy »

ON5RKN schreef:
Randy schreef:Iemand die zo zijn best doet om zijn adres te verbergen (uiteindelijk gaat het om een elg die achter de website zit) is per definitie niet te vertrouwen, denk ik dan.

Dus Randy volgens U zijn Belgen per definitie niet te vertrouwen?

Bedankt alvast, zal deze Belg onthouden

ON5RKN
Dat wil ik zeker niet zeggen. Belgen zijn over het algemeen een stuk relaxer dan 'Ollanders. Ik heb veel Vlaamse vrienden. Het gedeelte tussen haakjes even afzonderlijk of niet lezen.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: webshop....

#27 Bericht door Randy »

PA4DHG schreef:KvK inschrijving is zelfs verplicht als je een bedrijf runt. BRON
Het gaat hier om een *kuch* ondernemer die vanuit België handelt. Daar heb je in vrijwel alle gevallen, naast een inschrijving in het handelsregister ook een attest bedrijfsbeheer (in Nederland kense we dit tot ergens in 2000 als het verplichte Middenstandsdiploma) nodig.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: webshop....

#28 Bericht door PA3DJS »

Randy schreef:
PA4DHG schreef:KvK inschrijving is zelfs verplicht als je een bedrijf runt. BRON
Het gaat hier om een *kuch* ondernemer die vanuit België handelt. Daar heb je in vrijwel alle gevallen, naast een inschrijving in het handelsregister ook een attest bedrijfsbeheer (in Nederland kense we dit tot ergens in 2000 als het verplichte Middenstandsdiploma) nodig.
Helemaal mee eens:

http://www.unizo.be/ict-coach/cm/uw_web ... e_wet.html
http://www.unizo.be/uwzaakstarten/viewo ... s&thema=40

Ik had voor mijzelf als snel besloten om bij hem niet op vooruitbetaling te bestellen.

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: webshop....

#29 Bericht door PA1LH »

Denk trouwens dat ie die mail wel door de spellingscheck heeft geschopt. Alleen weer jammer van het ontbreken van hoofdletters. :)
Leon - PA1LH.

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: webshop....

#30 Bericht door PE9H »

PA2LAD schreef:Maar dan krijg je met allerlei regeltjes te maken en btw administratie. Een van de redenen dat die registratie ontbreekt, is dat de verkoper graag "zwart" handelt
Zelfs dat is in Nederland geen argument, beneden de € 1345,00 BTW afdracht hoef je niet eens te betalen, zelfs geen BTW administratie te voeren:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... sregeling/
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Plaats reactie