Portofoons in film

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Portofoons in film

#16 Bericht door PA0RAB »

OM's
Het probleem ken ik .Een aantal jaren geleden was ik betrokken bij een theater productie ,waarbij o.a porto's en een mobiele tv camera dienden te worden gebruikt .
Nu kun je van een blok hout en een stukkie ijzerdraad een prima gelijkende porto knutselen.
MAAR het geluid is niet echt!
Dus 2x PMR voor de spelers en 1 op de mengtafel van de zaalversterker. en de audio wat TE instellen
Spelers wat apart oefenen in de prof lultaliepraat .
Klonk Superecht voor het publiek Daar gaat het om
Hetzelfde met die TV camera.
Er was een echte beschikbaar onder voorwaarden Leek goed ,maar te goed en er was niet mee te werken. Oude camera gebruikt zeg iets in de vorm van ouderwets log koekblik .Dat koekblik kon wel drie lenzen bevatten. en had een klem voor een lamp en microfoon. Dus wat geknutseld. En de zaak via een kabel verbonden aan de tweede speler voorzien van rugkast met antenne type discone en helical accu en beltpack voor de microfoon ,maar nep antenne op de schouder
Leek net Tour de France
En dan het hengelen van de "journaliste" Lachwekkend echt zo irritant de micro onder de neus stekend.
Vergeet vooral niet dat PMR en Ham spul een "open " net is .Er is dus ongewenste "inspraak" mogelijk
Een huilende baby is zomaar mogelijk of een draadloze koptelefoon.
Hals- und Beinbruch
73 de Ruud PA0RAB

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: Portofoons in film

#17 Bericht door bubbe »

ik denk dat die filmopname's zelf wel een frequentie hebben en daar gebruik van maken op de zet
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Portofoons in film

#18 Bericht door PA0RAB »

Bubbe en anderen
In de aanvang staat Mijn groepje gaat voor school een film maken.
Dus niks prof spul en spec freq.
Gewoon het vrije handelsspul en geen ham spul het waarom is al behandeld.
Wordt dus uitgaan van script ,script aanpassen aan tech mogelijkheden zonder de bedoeling aan te tasten .Te echt streeft vaak de bedoeling voorbij want het publiek herkent het niet.
Een "oorset" is op afstand zeg 15m niet te zien dus valt af.
Een kleine 4 km PMR Alecto verdwijnt achter je hand en valt ook af enz enz.
Waarom zouden Koot en de Bie voor hun act scherts die wanstaltige porto's hebben gebruikt?
Herkenbaarheid en het lachwekkende door de overdrijving.
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie